Citat:
Ursprungligen postat av
hivnegativ
Har svårt att tolka
"fullt upp med att föröka sig, de blir fort fler"
som något annat än att du är fullt medveten om det biologiska arvets betydelse för det beteendemönster vi diskuterar i tråden.
Rent ut sagt så är det ingen lätt match att förhindra oprovocerade vålds dåd som hände Luna.
De förökar sig med en väldig fart, det borde du känna till.
Det är en dålig kombination att blanda folk som har en så annorlunda uppfattning och syn på livet och samtidigt inte vill integrera sig, här eller Tyskland, Sverige osv
Det blir inte bra, det är katastrof rent ut sagt, se Luna eller väldigt många andra offer.
Den unga man som attackera henne var tydligen ifrån Eritrea.
Att det är möjligt att för många av de som kommer hit inte kan hantera, respektera våra friheter och vår kultur är tydligt.
Oftast har det ett stark flockbeteende som kan jämföras med hyenor på jakt, de är inte direkt civiliserat och fredligt beteende.
Om nu du säger något om detta så blir det många som reagerar med försvara dessa för att de inte vågar se och inse konsekvenserna av dessa invasiva arter.
Klart det är genetiskt men möjligt vis skulle dessa må bättre och beteendet skulle kanske också vara något fredligare i sin egen miljö.
Om nu Sverige ville hjälpa på rätt sätt, hade det varit betydligt bättre att utbilda Fredsförhandlare som arbetade med freds förhandlingar.
Om det inte leder till någon framgång så är det ett försök, inte som nu, sprida kriget till oskyldiga länder som inte har något med deras konflikter att göra.
Att tro folk ifrån krig inte tar med sig aggressivitet och strids lust till det land de flyr till är naivt.
Många som kommer gör det också för att ekonomiskt sponsra sina konflikter i hemlandet.
Nu är Sverige mer som ett gratis horhus , det är svårt för många svenskar att förstå men vår liberala och utvecklade moderna standard gör att de med stor avundsjuka, det känner sig mindre värdiga vilket skapar hat.
När PK folk säger att du eller jag är "rasist" har dom väldigt lite aning om vad äkta hat mellan folkgrupper som är i krig känner mot varandra och även då den " dumma naiva svensken".
Vet inte om jag uttrycker mig otydligt, hänger du med?