2022-12-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainzoa
För de som missat då tråden är lång, vill man göra något för Luna finns möjlighet:

”Insamling till Luna Swish 073-8169667 EMMA JOHDET WETTERGREN Märk gåvan "Till Luna"”
https://www.instagram.com/_emzzanss_/

Är det Luna på de där bilderna?
Citera
2022-12-20, 18:54
Medlem
Tyvärr kommer detta vara återkommande med denna politik som förts
Citera
2022-12-20, 19:19
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Vilket trams.

Jag frågade min polare som röstar vänster om hur han ser på strängare straff och han har samma resonemang som dig. Helt på pricken faktiskt. Jag håller för övrigt med om den också. Strängare straff bekämpar inte brottsligheten.
Citera
2022-12-20, 19:24
Medlem
zhypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Skulle dock säga att risken ökar marginellt. Sedan är det väl en sanning med modifikation att det inte skulle vara någon vinning för Sverige, åtminstone inte på individplan.

Marginellt? Är Sverige marginellt bättre än Somalia, Eritrea dyl? Sanningen är ju att skulle man ha 100% somalier i Sverige skulle ju Sverige VARA Somalia, i all sin kultur. "Vinningen" skulle väl kunna bestå av en hårt ansatt bostadsmarknad som gjort en icke oansenlig del av Sveriges befolkning till miljonärer.

Finns inga moraliska, juridiska eller etiska förpliktelser som tvingar Sverige att vara bäst i världen på att proppa in folk.

Vinning på individnivå för personen som flytt en dålig lott i livet förstår väl vem som helst. Det andra länder använder som lågintensiv krigföring har vi mer eller mindre demokratiskt beslutat att genomföra mot oss själva.
Citera
2022-12-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Jag frågade min polare som röstar vänster om hur han ser på strängare straff och han har samma resonemang som dig. Helt på pricken faktiskt. Jag håller för övrigt med om den också. Strängare straff bekämpar inte brottsligheten.

Det är per definition fel.

Om en person är psykopat och återfallsförbrytare och under sitt liv begår 2000 bedrägerier eller 30 sexualbrott mot barn, eller 350 inbrott. En sådan individ minskar ju markant brottsligheten om han inte kan begå brott ute bland människor.

En sådan individ i dagens Sverige sitter av kanske 1-5 år per gång max, sedan kommer ut och gör om samma sak. Varje gång han kommer ut hinner han begå massvis ed brott och förstöra livet för massa människor. Så är det idag.
Citera
2022-12-20, 19:29
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Det är per definition fel.

Om en person är psykopat och återfallsförbrytare och under sitt liv begår 2000 bedrägerier eller 30 sexualbrott mot barn, eller 350 inbrott. En sådan individ minskar ju markant brottsligheten om han inte kan begå brott ute bland människor.

En sådan individ i dagens Sverige sitter av kanske 1-5 år per gång max, sedan kommer ut och gör om samma sak. Varje gång han kommer ut hinner han begå massvis ed brott och förstöra livet för massa människor. Så är det idag.

Det stämmer också. De med psykisk störning som inte går att bota anser jag att man bör låsa in på livstid. Inte för att man vill hämnas och behandla denna störda individ illa för att man drivs av förakt mot denne, men av praktiska skäl att farliga individer hålls undan ifrån allmänheten.
Citera
2022-12-20, 19:30
Medlem
Det här är bara början för Moder Svea. Kan bara önska att de finns en gudomlig rättvisa så att sådana här invandrarbrott drabbar dem som ÖNSKAT och RÖSTAT för denna DJÄVULSKA INVANDRING.

Det är SLUTET för det fina land vi en gång haft - FATTAR NI DET, JÄVLA VÄNSTERMONGON?

Nej, det gör ni inte, för att ni har ingen slutledningsförmåga. Över huvud taget.
Citera
2022-12-20, 19:34
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Den bekämpr inte brottsligheten ditt jävla mongo men är allt viker, dvs polis, straff osv så måste mqn hota med stränga straff, dom blir inte rehabiliterande men, dom försvinner från gatan, även ett jävla pucko som dig måste väl fatta att vi måste byta strategi?
Citera
2022-12-20, 19:35
Medlem
Citat:
Det stämmer också. De med psykisk störning som inte går att bota anser jag att man bör låsa in på livstid. Inte för att man vill hämnas och behandla denna störda individ illa för att man drivs av förakt mot denne, men av praktiska skäl att farliga individer hålls undan ifrån allmänheten.

Det är en väldigt stor del av internerna som har psykopatiska drag eller är renodlade psykopater. En väldigt liten del människor begår extremt mycket brott, och skadar extremt många människor. En så jävel kan göra livet till ett helvete för hundratals människor om det vill sig illa.

Så alla de här argumenten som speciellt absinten kommer med är ju helt verklighetsfrånvända. Det är ett skämt. Naivitet utan dess like. Man måste börja inse att flera av de(inte alla dock) är skadade i skallen. De ska inte bedömas efter vanliga straffskalor. De ska sitta inspärrade på obestämd tid. Oavsett om de mördar eller begår bedrägerier. För de skadar så extremt många människor. De här människorna tackar gudarna och skrattar gott åt att det finns dumma människor som absinten. Som gör att de kan göra vad fan de vill.
Senast redigerad av cocavanilla 2022-12-20 kl. 19:37.
Citera
2022-12-20, 19:42
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Den bekämpa inte brottsligheten ditt jävla mongo men när allt viker, dvs polis, straff osv så måste man hota med stränga straff. Dom blir inte rehabiliterande men dom försvinner från gatan, även ett jävla pucko som dig måste väl fatta att vi måste byta strategi?
Senast redigerad av sluskjohan 2022-12-20 kl. 19:44.
Citera
2022-12-20, 19:43
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Det är en väldigt stor del av internerna som har psykopatiska drag eller är renodlade psykopater. En väldigt liten del människor begår extremt mycket brott, och skadar extremt många människor. En så jävel kan göra livet till ett helvete för hundratals människor om det vill sig illa.

Så alla de här argumenten som speciellt absinten kommer med är ju helt verklighetsfrånvända. Det är ett skämt. Naivitet utan dess like. Man måste börja inse att flera av de(inte alla dock) är skadade i skallen. De ska inte bedömas efter vanliga straffskalor. De ska sitta inspärrade på obestämd tid. Oavsett om de mördar eller begår bedrägerier. För de skadar så extremt många människor.

Jag tänker såhär.
När det kommer till vanliga enkla brott som snatteri, stöld, bråk och ting på den nivån och att man utrett att de inte lider av psykopati men helt enkelt bara offer för omständigheter (fattigdom, dålig uppväxt, dålig social miljö,) så bör vi satsa på rehabilitering och få dessa individer att bli produktiva medborgare i samhället. Där är "strängare straff" inte effektivt eftersom dessa individer har bristande konsekvenstänk.

Rör det sig däremot om kliniskt sjuka individer som aldrig kan botas och som begår mord, grov misshandel, våldtäkt osv så bör de spärras in på livstid för att hållas borta ifrån allmänheten.

Vad tänker du om detta?
Citera
2022-12-20, 19:44
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Den bekämpa inte brottsligheten ditt jävla mongo men när allt viker, dvs polis, straff osv så måste man hota med stränga straff dom blir inte rehabiliterande men dom försvinner från gatan, även ett jävla pucko som dig måste väl fatta att vi måste byta strategi?

Ja, för kliniskt sjunka psykopater som inte kan rehabiliteras så bör de hållas borta ifrån gatan på livstid. Jag håller helt med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in