Citat:
Ursprungligen postat av
Ddagen
Du verkar verkligen desperat försvara en tro att bostadspriserna/bubblan inte på ngt. sätt är ngt. att bry sig om. Nu drar du plötsligt in fritidshusen som en del av denna alltmer desperata ekvation.
Nej inte plötsligt. Du får ju set till att läsa tråden innan du börjar yra om historiken.
Jag och andra har gjort bedömningen att ifall hushållen får problem så ryker först fritidshusen innan man gör avkall på boendet.
Om du vill invända mot det så varsågod. Men leverera lite logik då. Annars är dina skriverier värdelösa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ddagen
Jag kan lova dig att priset på fritidshus Och beg.-marknaden för bilar kommer sjunka som en sten framöver.
Varför har inte det hänt redan då?
Är din uppfattning att hushållen inte har några ekonomiska bekymmer?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ddagen
Hade en kollega som fick ärva ett hus som han ville ha 4 mille för och därför inte vill sälja då han inte fick vad han trodde det var värt. "Jag väntar tills det stiger igen". Han kommer få vänta, var så säker.
Fan så kul det är med utvecklingen för er bolånetorskar. Ska bli kul att se hur länge du orkar " Don quijote".
So what?
Där jag bodde tidigare var det en jeppe med ärvt hus som lät det stå tomt i minst 15 år. Det var två saker det användes till. Han hade en bil i garaget där. Och så hade dom en studentskiva där.
Han tyckte det väl var värt det. Men du och andra här kan inte förstå att andra människor har andra preferenser. För er blir det så att dom gör FEL.
--------------------------------------
Var fö ett hus på en parallellgata som också stod tomt. Det var något flip-projekt som pågick i massor med år.