Citat:

Ursprungligen postat av 
JohnWicks

Nu har jag börjat köpa Kycklinghjärta då jag hittar det under 60kr/kilot på den vanliga affären.

39.80 kr/kg på Willys, normalpris, men man rear ibland ut för 25 kr/kg då inälvsmat är mindre populär. Lite segare kött.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
JohnWicks

Fisk 🐠 har jag också börjat äta. Makrill kostar bara 99 kr kilot och det har gjort att jag äter billigare än innan krisen när det gäller fisken.

80 kr/kg (30 kr / 3-pack ā 125 g) på ICA, kampanj för nytt märke (Larsen). Fortfarande dyrt, men normalpris är numera över hundringen. Ingen tycks handla makrill till de priserna, och även laxen går supertrögt vad man kan se.
Pangasiusfiléer går för 58.35 kr/kg på Ica (35 kr / 600 g). Utmärkt firre.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
JohnWicks

Har krisen gjort att du ändrat din kost till det bättre och hur i så fall?

Köper bara ägg på kampanj, vilket sker hela tiden, eftersom ingen vill köpa till de idiotpriser man har. Exempelvis Willys har höjt ytterligare til 59.90 för 24-pack (2.50 kr/ägg), men man återkommer alltid med kampanjer till tidiigare priset 39.90 (1.66 kr / ägg).
Överhuvudtaget gäller kampanjpriser för det mesta, och en del grejer har inte påverkats alls. Kassler säljs ofta för 59.9 kr/kg på kampanj, eller till och med 49.90 kr/kg ibland. Man kan även köpa kort datum för 45 kr/kg och frysa in.