Citat:
Ursprungligen postat av
4ware
Japp, talar från min egen erfarenhet nu och Andreassons har det bästa kundbemötandet jämfört med många andra ställen i Göteborg.
Håller med till 100%, Andreassons lider inte av samma sjuka som många andra musikaffärer. När jag flyttade till Göteborg började jag handla på buller&bång eftersom jag är trummis. Jag gav dom en ärlig chans, men dom förlorade mig som kund på grund av sin dryga attityd. Några år senare la dom ner helt, möjligtvis på grund av kundtapp till trevligare affärer.
Den dryghet och det von oben-perspektiv som är förhärskande i många musikaffärer är välkänd och utbredd över hela världen. Jag har varit i musikaffärer i många olika länder och städer och upplevt detta fenomen i fler affärer än affärer jag har fått trevligt bemötande i. Och jag är inget blåbär som går in och riffar loss på dyraste guran för att stila, jag är 36 och har varit semipro-musiker i många år.
Jag tror att bitterhet, tristess och olämplighet för jobbet är orsakerna. Bara för att man kan mycket om musikinstrument betyder inte det att man är lämplig för att jobba med människor.