• 1
  • 2
2021-01-30, 13:24
Medlem
kedjas avatar
Var senast idag i en musikaffär och skulle titta efter ett instrument och då inträffade samma sak som hänt så många gånger när jag har gått i musikaffärer genom åren. Personal som är totalt ointresserad av att visa vad de säljer och komma med tips osv. De är helt upptagna med "sitt" i affären, frågar man något så bemöter de ofta en med elitistiska frågor och förväntar sig att man ska kunna allt själv trots att de är personalen som ska vara experter.. Lite allmänt dryga sådär.

Någon som har liknande erfarenheter? Önskar att det inte var sådär, hade vibben varit bättre så hade jag säkert ägt ett antal fler gitarrer vid det här laget.. Ni kanske har tips om något ställe med schysst personal?
Senast redigerad av kedja 2021-01-30 kl. 13:26.
Citera
2021-01-30, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kedja
Var senast idag i en musikaffär och skulle titta efter ett instrument och då inträffade samma sak som hänt så många gånger när jag har gått i musikaffärer genom åren. Personal som är totalt ointresserad av att visa vad de säljer och komma med tips osv. De är helt upptagna med "sitt" i affären, frågar man något så bemöter de ofta en med elitistiska frågor och förväntar sig att man ska kunna allt själv trots att de är personalen som ska vara experter.. Lite allmänt dryga sådär.

Någon som har liknande erfarenheter? Önskar att det inte var sådär, hade vibben varit bättre så hade jag säkert ägt ett antal fler gitarrer vid det här laget.. Ni kanske har tips om något ställe med schysst personal?

Funderat på om det kan vara hur du själv agerar?
Citera
2021-01-30, 13:30
Medlem
kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subwoofern
Funderat på om det kan vara hur du själv agerar?

Kan det kanske till viss del vara, jag har dock träffat på bra och hjälpsam persnal några gånger i musikaffärer men oftast är de dryga.

Tycker det är en markant skillnad mot andra affärer som t.ex. om man ska köpa kläder eller vad som helst typ elektronik. Där är personalen mer hjälpsam.
Citera
2021-01-30, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kedja
Kan det kanske till viss del vara, jag har dock träffat på bra och hjälpsam persnal några gånger i musikaffärer men oftast är de dryga.

Tycker det är en markant skillnad mot andra affärer som t.ex. om man ska köpa kläder eller vad som helst typ elektronik. Där är personalen mer hjälpsam.

Nu är det ju så att musikaffärer bla har en del nischat folk som har tendesen att se sig priviligierade för att de tillhör en "exklusiv" grupp. Samma kan hittas i klädesbutiker av märkeskläder som ett annat exempel. Fisförnäma. Så vad du ska göra är att diskret dra ett öppet gem över några gitarers lackeringar innan du går eller norpa upp 20000kr kostymens sömmar i inner armvecket.
Citera
2021-01-30, 13:38
Medlem
Snackar vi samma stad bara eller generellt flera olika städer
Citera
2021-01-30, 13:41
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subwoofern
Nu är det ju så att musikaffärer bla har en del nischat folk som har tendesen att se sig priviligierade för att de tillhör en "exklusiv" grupp. Samma kan hittas i klädesbutiker av märkeskläder som ett annat exempel. Fisförnäma. Så vad du ska göra är att diskret dra ett öppet gem över några gitarers lackeringar innan du går eller norpa upp 20000kr kostymens sömmar i inner armvecket.
Två fel gör inte ett rätt!
Citera
2021-01-30, 13:42
Medlem
kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Snackar vi samma stad bara eller generellt flera olika städer

Flera städer, vill inte peka ut specifika affärer.
Citera
2021-01-30, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Två fel gör inte ett rätt!

Du har rätt.
Citera
2021-01-30, 13:43
Medlem
Musikaffär? Visste inte ens att såna fanns kvar nu för tiden. Trodde de sista dog ut för en 10-15 år sedan, för att istället sälja via nätet.
Citera
2021-01-30, 13:44
Medlem
Tribolts avatar
Min erfarenhet är 50/50.
De dryga är Guds stora skämt.
Citera
2021-01-30, 13:45
Medlem
kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Musikaffär? Visste inte ens att såna fanns kvar nu för tiden. Trodde de sista dog ut för en 10-15 år sedan, för att istället sälja via nätet.

Jodå, finns en del kvar. Tycker att de skulle kunna bidraga med mycket om servicen fanns där. Det hade jag varit beredd att betala lite extra för också, om de verkligen hade gått in för att hjälpa en.
Citera
2021-01-30, 13:46
Medlem
Ducadreams avatar
What you put out is what you get.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto