Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Att du tror dig veta bättre än Judith Curry avslöjar en totalt skruvad hybris. Därmed visar du själv att du helt saknar omdöme och trovärdighet. Det är därmed helt meningslöst att försöka diskutera med dig.
Jag och många med mig är skeptiska till en vetenskap som blandas med politiska intressen. En sådan ”vetenskap” går inte att lita på.
Curry är en expert, det är sant. Men hon tror sig veta bättre än den samlade expertisen, och hon tvivlar gällande de mest besvärliga frågorna (de som fordrar klimatförebyggande åtgärder), trots att det finns stark vetenskaplig konsensus om frågorna. Hon säger typ att alla andra forskare har missuppfattat läget, och det gör hon på mycket svaga grunder, och det hela liknar mest ett slags professionellt velande snarare än rationella och underbyggda invändningar.
Så på basis av det verkar det faktiskt mest rationellt att "tro sig veta bättre" än vad hon gör, åtminstone gällande vissa saker.
Och sen ställer jag mig lite frågande till varför du innan har protesterat så väldigt när jag har kallat dig vetenskapsförnekande foliehatt, när du nu praktiskt taget bokstavligen deklarerar dig själv som en sådan. Drama queen much?