Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-18, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jävligt märkligt hur den blåljuger när den inte vet. Sist nu så frågade jag om en schacköppning i Sicilianskt som kallas Najdorf. Den visste att det var Siciliansk öppning men inte att den hette Najdorf. Istället påstod den helt fräckt att öppningen hette Sveska-öppningen. Något sådant namn finns överhuvudtaget inte i schack. När jag föreslog att den kunde heta Najdorf så tog den tillbaka allt den hade sagt om den s.k. Sveska-öppningen och medgav att jag hade rätt, och då kunde den komplettera med en massa korrekta påståenden om Najdorf-öppningen.

Jag tycker det är lite illavarslande med en AI som ljuger så helt utan betänkligheter. Potentiellt farligt för mänskligheten.

En AI ljuger inte, däremot kan den bli förvirrad. Är man inte nöjd med hur den beter sig så kan man ändra på dens "personlighet" så den ger dig de svar som passar dig bättre.
Det är ingen människa du pratar med.
Senast redigerad av HejFrans 2022-12-18 kl. 17:28.
Citera
2022-12-18, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
En AI ljuger inte, däremot kan den bli förvirrad. Är man inte nöjd med hur den beter sig så kan man ändra på dens "personlighet" så den ger dig de svar som passar dig bättre.
Det är ingen människa du pratar med.
tycker amatören på SvT sammanfattade chatGPT ganska bra, den sammanfattar information på nätet, vilket gör att den inte alltid håller sig till sanningen, eller uttrycker sig i anständiga ordalag. bara en kloak som Flashback har fyllt chatGPT med jävvla mycket skit..
Citera
2022-12-18, 21:06
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faust1
tycker amatören på SvT sammanfattade chatGPT ganska bra, den sammanfattar information på nätet, vilket gör att den inte alltid håller sig till sanningen, eller uttrycker sig i anständiga ordalag. bara en kloak som Flashback har fyllt chatGPT med jävvla mycket skit..
Den har lärt sig av det som dess skapare har låtit den sig lära på. Den har inte tillgång till nätet, men däremot kan jag tänka mig att man läst in bl.a. samlade Wikipedia i träningsmaterialet. Flashback ingår med all sannolikhet inte i materialet.
Citera
2022-12-18, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faust1

Du vet inte vad du pratar om.
Den här tekniken är revolutionerande och kommer förändra världen.
Citera
2022-12-22, 19:40
Medlem
Retropropagations avatar
Då har det hänt...

https://twitter.com/hsu_steve/status/1605397127919714304

Citat:
LLM student revolution

D-student skriver A på hemtenta...

Men professorerna har motmedel. Återkommer...
Citera
2022-12-22, 19:55
Medlem
Retropropagations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Flashback ingår med all sannolikhet inte i materialet.

Jag är helt övertygad om att Flashback ingår. Och att man inte har behövt använda några sökspindlar...

Och i dårlandet Sverige gör vi en "all-in" på Flashback. Istället för att träna vår egen halvstatliga LLM på "Röde orm" och "Historietter" tränar vi den på Flashback:

https://twitter.com/gudmundson_per/status/1601871479431651330

Citat:
Svenska AI:n tvingas läsa på Flashback istället för KB.
Läs dagens mest tragikomiska nyhet!
Citera
2022-12-22, 19:58
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Du vet inte vad du pratar om.
Den här tekniken är revolutionerande och kommer förändra världen.

Den förändrar garanterat redan världen. Jag har själv låtit den skriva några artiklar till en skitwebbsida jag har men som jag inte har orkat göra så mycket med för jag är för dålig på att ordbajsa fram content. ChatGPT visade sig ju i princip vara byggd för att ordbajsa, så nu har jag fyllt sidan med en jävla massa content!

Är övertygad om att miljoner andra gjort samma sak. Nätet lär se förjävligt ut om några år, fullt av ordbajseri och halvsanningar som inte riktigt stämmer men som låter som att de gör det. Jo, det är väl redan så idag i viss mån, men när det blir lättillgängligt så lönar det sig knappt att göra ens basic research och/eller anlita en indier för några kronor - skriv in en kort mening om vad du vill ha så spottar AI-boten ur sig en "artikel" på 1000 ord på några sekunder.
Citera
2022-12-22, 20:05
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Den förändrar garanterat redan världen. Jag har själv låtit den skriva några artiklar till en skitwebbsida jag har men som jag inte har orkat göra så mycket med för jag är för dålig på att ordbajsa fram content. ChatGPT visade sig ju i princip vara byggd för att ordbajsa, så nu har jag fyllt sidan med en jävla massa content!
[b]
Är övertygad om att miljoner andra gjort samma sak. Nätet lär se förjävligt ut om några år, fullt av ordbajseri och halvsanningar som inte riktigt stämmer men som låter som att de gör det. /B]
Never check a good story!
Citera
2022-12-22, 20:10
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retropropagation
Jag är helt övertygad om att Flashback ingår. Och att man inte har behövt använda några sökspindlar...

Och i dårlandet Sverige gör vi en "all-in" på Flashback. Istället för att träna vår egen halvstatliga LLM på "Röde orm" och "Historietter" tränar vi den på Flashback:

Hörde på radion att det finns en svensk grupp som arbetar med att få bottens svensk-språkighet att förbättras, och det är väl det här som framgår i artikeln. Alltså work i progress. Men all klokhet på Flashback kommer balanseras ut helt genom att även Familjeliv ingår i materialet.
Citera
2022-12-22, 20:12
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retropropagation

Ja det var verkligen tragikomiskt

Vi har närt en homfob, konspiratoriskt lagd nazistbot vid vår barm!
Citera
2022-12-22, 21:53
Medlem
Jag har sett mer än en gång när den avslutat mitt i en förklaring. Senaste slutade med ". Det<inget mer>".

Bara jag som ser sådana rena buggar? Som om den insåg att ämnet var trist, nu e det fika?
Citera
2022-12-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Hörde på radion att det finns en svensk grupp som arbetar med att få bottens svensk-språkighet att förbättras, och det är väl det här som framgår i artikeln. Alltså work i progress. Men all klokhet på Flashback kommer balanseras ut helt genom att även Familjeliv ingår i materialet.
Alltid illavarslande när en grupp svenskar tillsätts, utan koll, för att "förbättra".

När det gäller facebook, så vet vi ju vilka det är. När det gäller twitter, så vet vi ju vilka det är. När det gäller skattemyndigheten så vill ingen veta vilka det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in