Citat:
Den förändrar garanterat redan världen. Jag har själv låtit den skriva några artiklar till en skitwebbsida jag har men som jag inte har orkat göra så mycket med för jag är för dålig på att ordbajsa fram content. ChatGPT visade sig ju i princip vara byggd för att ordbajsa, så nu har jag fyllt sidan med en jävla massa content!
Är övertygad om att miljoner andra gjort samma sak. Nätet lär se förjävligt ut om några år, fullt av ordbajseri och halvsanningar som inte riktigt stämmer men som låter som att de gör det. Jo, det är väl redan så idag i viss mån, men när det blir lättillgängligt så lönar det sig knappt att göra ens basic research och/eller anlita en indier för några kronor - skriv in en kort mening om vad du vill ha så spottar AI-boten ur sig en "artikel" på 1000 ord på några sekunder.
Är övertygad om att miljoner andra gjort samma sak. Nätet lär se förjävligt ut om några år, fullt av ordbajseri och halvsanningar som inte riktigt stämmer men som låter som att de gör det. Jo, det är väl redan så idag i viss mån, men när det blir lättillgängligt så lönar det sig knappt att göra ens basic research och/eller anlita en indier för några kronor - skriv in en kort mening om vad du vill ha så spottar AI-boten ur sig en "artikel" på 1000 ord på några sekunder.
Har själv börjat jobba så smått med den och är redan imponerad. Finns ju mycket kvar, men tycker att den gör framsteg hela tiden. Ju mer som vi användare matar in desto mer kan den behandla och mata ur. Tycker med att den är bra på rent ordbajseri och att göra så ren rappakalja låter väldigt bra. Sedan handlar det om att hitta just de där rätta instruktionerna för att få ut något vettigt av det. Detta är också något som nog alla fortfarande håller på att exprimenterar med. Dagens experiment med chatGPT bestod i att få den att väva in lite text i en större textmassa, vilket blev en ren rappakalja med rena faktafel som inte gick att använda. Det andra var försöka få den att skriva text till olika personlighetstyper, vilket gick bättre.
Julklappsrim är den dock värdelös på!