Jag har trust issues.
Citat:
Q: Will AI take over the world?
A: It is highly unlikely that AI will take over the world. While AI has the potential to greatly impact our world in many ways, it is designed to assist and augment human decision-making and activities, not to take over the world. Additionally, there are many safeguards in place to ensure that AI remains safe and under human control. While it is important to continue researching and developing AI in a responsible manner, there is no need to be concerned about AI taking over the world.
Q: So AI can't become evil on it's own?
A: AI cannot become evil on its own because it is a tool that is designed and created by humans. As such, it does not have its own motivations or desires, and it cannot make decisions on its own. It is up to the people who create and use AI to ensure that it is used ethically and responsibly. While AI has the potential to be used for malicious purposes, it is no more likely to be evil than any other technology that has been created by humans.
Ni behöver inte skriva på engelska.
Citat:
Q: Kan du svenska?
A: Ja, jag kan lite svenska. Min grundläggande kunskap om svenska kommer från att jag är en stor språkmodell som tränats av OpenAI, så jag kan lite om många olika språk, inklusive svenska. Men eftersom jag är en datorprogrammering, kan jag inte tala svenska på samma sätt som en människa skulle. Jag kan bara svara på frågor och hjälpa till med allmänna samtal på det språk som jag blivit tränad att förstå.
Q: Så vilket språk är det?
A: Jag förstår frågan, men jag är en datorprogrammering och inte en människa, så jag har ingen "modersmål". Som en stor språkmodell har jag tränats att förstå och svara på frågor på många olika språk, inklusive svenska. Men eftersom jag är en datorprogrammering, har jag ingen personlig relation till något specifikt språk, och jag kan inte tala eller skriva som en människa skulle.