2022-12-19, 08:35
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Jag ser framför mig en Dolph Lundgren 40+ som är jävligt biffig men inte har för stor kroppshydda. Hur nära är du den versionen av Dolph? Tänk dig Dolph i He-Man men i medelåldern.

Jag är nog en bit från den fysiken han hade i He-Man men du har helt rätt i att jag inte vill ha för stor kroppshydda. Jag vill vara slank-muskulös. Kan man säga så? Dvs att omgivningen anar att man är vältränad istället för att gå omkring och vara blockigt biffig.

//Ivan
Citera
2022-12-19, 08:50
Medlem
IvanDF2s avatar
Kom precis hem efter ett bättre ryggpass. 19 set och ett nytt PB i pull downs (155 kg x 4 reps). Annars inget nämnvärt men hade ett möte att hinna till så jag fick stryka sista övningen för att inte komma försent. Så det blev just pull downs, T-bar, latsdrag med V-handtag och jag avslutade med sittande rodd.

T-bar har jag precis börjat kunna köra igen. Under större delen av året har min axelskadat spökat och T-bar var en av övningarna som jag tvingats sätta på paus. Ända till nyligen. Jag märker också hur märkbart svag jag är i övningar som jag inte använt mig av på länge. Trots att styrkan successivt ökar generellt.

Det har blivit en hel del party och vin och öl senaste dagarna. Så nu är det skärpning som gäller. Även om det blir lite onyttigt också i dag.

Kör hårt! // Ivan
Citera
2022-12-20, 11:55
Medlem
har tittat in titt som tätt under min viloperiod för inspiration. Ser bra ut Ivan, riktigt bra! Grattis till PB! Småvinster i vardagen är viktiga. T-bar är en av mina personliga favoriter även om den känns som en av de minst säkra (speciellt om man kör via land-mine fästet, och vikter rakt på en skivstång) men också en som man verkligen känner aktiverar så jävla mycket av kroppen samtidigt!

Onyttigheterna förnöjer en annan sida av livet, också viktigt
Citera
2022-12-20, 11:55
Medlem
IvanDF2s avatar
SJUK

Jahopp, då har jag lyckats dra på mig en jäkla maginfluensa. Så värdelöst. Avskyr när man blir sjuk och samtidigt är inne i ett perfekt träningsflow där allt flyter på och gnistan är på topp. Känner mig genast som Barbapappa: Mjuk och fluffig.

Ni andra får kötta på i mitt ställe!

// Ivan
Citera
2022-12-21, 11:54
Medlem
IvanDF2s avatar
OTIPPAT BRA BRÖSTPASS

Jag har inte tränat sedan i fredags (var borta i helgen på festligheter) och så blev jag sjuk. Kände mig svag och darrig men bestämde mig för att ändå köra ett pass. Jag tränar aldrig kardio om jag är sjuk men ett lugnt styrkepass som inte är pulshöjande har jag aldrig mått dåligt av.

Så jag kliver in på gymet övertygad om att det på sin höjd kommer resultera i ett rehabpass men tänker att "Jaja, det är bättre än ingenting". Det blev precis tvärtom! Kanske inte årets bästa pecspass men långt över förväntan.

Började med maskinpressar med fria vikter och insåg att 80 kg var plättlätt, 100 kg var lätt liksom 110 kg så jag lassar upp till 120 kg och klämmer iväg 8 strikta reps i sista setet. Lämnade maskinen len smula chockad. Därefter blev det cable cross och likadant här: Det var enklare än jag trodde. Skuttar bort till Smithmaskinen för snedbänk. Jag brukar köra 30 graders vinkel men i dag fick det bli 45 grader. Med andra ord: Lite mindre vikt i dag men körde på 80 kilo i sista arbetssetet (senast på 30 grader hade jag 90 kilo på stången). Avslutade som vanligt med pec dec där jag också märkte av en överraskande styrka. 40 kg x 10 reps var enkelt. Likaså 50 kg x 10 reps. Med sprintern på 55 kilo med det 8 repetitioner och sista setet resulterade i 60 kg x 6 strikta.

16 set på 42 lugna minuter (i vanliga fall hade jag varit klar på ca 30-32 min).

Jag är övertygad om att jag har de extra vilodagarna att tacka för detta. Jag ska ta detta till mig och aktivt tänka mer på vilan eller rent av kasta in en helg som är helt fri från träning.

I morgon är det dags att sätta 200 mg Testo C och 200 mg Mast men jag funderar på att göra det i dag. För i morgon blir det lite knivigare.

I övrigt mår jag bra, något högre vilopuls, de vidriga, extra testokinderna är på plats (ser ut som en kanin = måste dra ner lite på saltet), några enstaka mini-finnar och kanske att kropsbehåringen ökat en smula. Kuken beter sig som vanligt även om jag kan vakna till på natten och känna att soldaten visst är redo. Så av de kurer jag testat där mer än bara Testo C varit ingrediensen är den här den tveklöst skönaste och därmed också bästa.

Nu vill jag ta tag i löpningen igen. Inte för att den är rolig utan för att jag inte vill tappa det flås som jag håller på att bygga upp. Men det får vänta tills i morgon eller på fredag.

Mosa på nu alla monsterdiggare!

// Ivan
Citera
2022-12-22, 13:09
Medlem
Oväntat snabb där tillbaka på banan! Riktigt fint, trodde när jag läste om maginfluensa att det skulle vart minst en arbetsvecka borta men det löste ju sig galant!

vilodagar/vilovecka kan göra susen ibland som sagt, svårt att få rutin på det då, eller jag i alla fall, känner mig skyldig och rastlös redan efter en dag hemma!
Citera
2022-12-22, 14:15
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1
Oväntat snabb där tillbaka på banan! Riktigt fint, trodde när jag läste om maginfluensa att det skulle vart minst en arbetsvecka borta men det löste ju sig galant!

vilodagar/vilovecka kan göra susen ibland som sagt, svårt att få rutin på det då, eller jag i alla fall, känner mig skyldig och rastlös redan efter en dag hemma!

Jag var inställd på 7-10 dagar som alla andra som åkt på skiten. Tur i oturen. Jag måste ha ätit något.

Ja, jag vet vad du menar. Jag blir så rastlös och känner mig dum, lat, mjuk och dålig.
Citera
2022-12-22, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
Ja, jag vet vad du menar. Jag blir så rastlös och känner mig dum, lat, mjuk och dålig.
150% igenkänningsfaktor!
Citera
2022-12-23, 14:14
Medlem
IvanDF2s avatar
FÖRKYLD - F*CK!

Känt mig skum; som att jag har något skit i kroppen på väg att bryta ut. Och mycket riktigt: Vaknade i morse med täppt näsa, begynnande halsont, huvudvärk osv. Jävla piss. Jag som sett fram emot att träna på Julafton. Köra ett gympass på morgonen och ett på eftermiddagen eller kvällen och däremellan springa en halvmil eller något. Om det känns bättre i morgon kanske jag ändå kan köra styrketräning vid ett tillfälle. Löpningen vet jag redan nu att den kommer strykas. Jag springer inte med en förkylning i kroppen.

Ivan, stor och stark men rädd och töntig...
I dag ska jag sätta min blygsamma blast i form av 200 mg Testo C och 200 mg Mast. Jag både ser fram och inte ser fram emot det. För jag hatar sprutor. Det har jag gjord ända sedan jag var liten då en sadistisk läkare satte en stor spruta i mig och det var uppenbart att han ville att det skulle göra ont. Så nu i vuxen ålder när jag ska lämna blodprov, tittar jag definitivt inte på när kanylen körs in och jag väljer 100 gånger av 100 att inte låta blicken fastna på provröret som fylls upp med blod. Vidrigt.

Dels är det otroligt töntigt att en stor, stark kille som jag tycker detta är läbbigt.
Ironin blir 100 gånger större och töntighetsfaktorn ökar x 1000 då jag självmant sticker mig själv inte bara en utan två gånger, var femte dag.

...men han verkar lyckas med att lura omgivningen
Det hela får en extra sjuk twist av att jag snudd på tycker det är mysigt att pyssla med vialer, pumpar, alsolsprit, glasampuller, bomullspads och kanyler. Så jävla vrickat. Jag brukar alltid få höra att jag är smart och snabbtänkt, frågvis och analytisk. Men antagligen är jag bara bra på att lura folk att tro att jag är det. För jag fattar tamefan inte alls hur jag som spruträdd, kan tycka att det är mysigt att fixa med sprutor.

De förhatliga ampullerna av glas
Apropå glasampuller; jag avskyr dem. Djupt och innerligt. Varför? Jo, för att X procent av dem är extra svårknäckta. Vilket gör att jag alltid börjar med alla ampuller försöker knäcka av "hatten" alldeles för mjukt. Nästa försök gör jag lite det hårdare. Utan att det händer något. Sen tar jag i för mycket. Och den jävla ampullen går helt sönder och jag sitter med sörja bestående av olja och smulor av glas på och mellan mina fingrar.

Galenikaregnet
Apropå glasampuller blir jag alltid nostalgisk när jag ska till att knäcka dem. För jag tänker på mitt favorit-testo Galenika. Det var kärlek vid första ögonkastet. Jag minns i detalj första gympasset när mina gullisar (AKA Galenika) hade till 100% kickat in. Jag bara matade och matade och matade och svettades och svettades och svettades som en galning. Under mig var gymgolvet mönstrat av alla blanka ohc glittrande svettdroppar. Det såg ut som jag hade haft ett eget litet Kalle Anka-regnmoln ovanför bara mitt huvud.

Alla ni andra monsterdiggare får kötta på i mitt ställe i dag!

// Ivan
Citera
2022-12-24, 15:23
Medlem
IvanDF2s avatar
RYGGPASS PÅ JULAFTON

På tidigt 90-tal fanns det en BB-profil på västkusten som heter (och säkert fortfarande heter) James Roberts. Han tränade alltid på julafton. Jag minns så väl en gammal intervju i B&K:

- Varför tränar du på Julafton?
- För att ingen annan gör det.

Iskallt och så jävla rätt. Så i dag har jag kört rygg. Fick ta det extra lugnt eftersom sviterna av min förkylning fortfarande känns. Men utifrån från förutsättningarna blev det ett bra pass. Nu blir det lite kolhydrater i form av sill och potatis och annat smaskigt.

Ho-ho-hooo!

// Ivan
Citera
2022-12-25, 18:14
Medlem
IvanDF2s avatar
JULDAGEN BJÖD PÅ PECS DELUXE!

Kom precis tillbaka från ett bättre bröstpass. Allt satt, allt. Styrkan, intensiteten och mitt jävlaranamma. Körde bara tre övningar men desto fler set. Tur och retur på ganska exakt 40 minuter. Övningar:

Maskinpressar med fria vikter:
40 kg x 15
80 kg x 12
100 kg x 10
120 kg x 8
130 kg x 6
120 kg x 7
100 kg x 10
100 kg x 10
80 kg x 5

Pec Dec
50 kg x 10
55 kg x 10
60 kg x 8
65 kg x 8 (= viktmagasinets maximala belastning)

Snedbänk 45 grader i Smithen
20 kg x 8 (bara för att bana in rörelsen)
40 kg x 8
60 kg x 8
80 kg x 8
80 kg x 6 (här var jag rejält söndermosad i pecsen)
60 kg x 10
60 kg x 9
60 kg x 8

FINITO!

**

Nu ska jag äta kebabkött med sallad och vit och röd sås = Mmmm!

// Ivan
Citera
2022-12-26, 13:33
Medlem
Bra jävla pass det där, också trevligt att det var en kort sjukdom enbart! Fullt fokus på att avsluta 2022 och börja 2023 som en kung antar jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in