2022-12-08, 13:27
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
Du beskriver det själv bra, du kommer inte få någon jävlariminlåda-effekt av dessa doser och prepp, däremot kommer du få stadiga ökningar med minimala biverkningar
Det är det som är hemligheten till långvarighet och stadiga ökningar under lång tid.
Har jag själv äntligen lärt mig

Ser så många som gasar järnet med gramvis av prepp och så ytterst få håller i, de mår skit, går sönder och tröttnar.
Det är som sköldpaddan och haren

Keep at it gamle man!

DG! Där ÄR du ju!

Jag instämmer helt. Och historiskt har jag alltid legat på blygsamma doser. Merparten av tiden jag legat ON, har varit på 250 mg Testo C (min älskade, preciouuuus Galenika) och jag fick fantastiska resultat.

I Will + dito!

//Ivan
Citera
2022-12-08, 20:32
Medlem
Hej Ivan! Tack för dina råd! Sist jag var här så var det ganska blött hemma och min tankeförmåga hamnade i det blå.... såpass att datorn kraschade - nåväl - gymkort ska det bli. Tack!
Citera
2022-12-09, 07:58
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HPJ
Hej Ivan! Tack för dina råd! Sist jag var här så var det ganska blött hemma och min tankeförmåga hamnade i det blå.... såpass att datorn kraschade - nåväl - gymkort ska det bli. Tack!

Haha, så kan det bli i ibland

Grymt, sen är det bara att kötta!

Trevlig helg! // Ivan
Citera
2022-12-09, 11:42
Medlem
IvanDF2s avatar
FREDAG OCH AXLAR

Jag har kört mina delts ovanligt tungt - för att vara jag - i en månad nu. Så lågt som 4-6 reps i arbetsseten. Kände instinktivt att de behöver få vila lite i 1-2 veckor. Nu fick det bli högreps, 15-30 reps. Oavsett om det var pressar eller reversed pec dec. Försökte köra sidolyft i cablecrossen med armen bakom ryggen (en av mina absoluta favoritövningar) men tyvärr: Skadan i ena axeln från i våras säger fortfarande ifrån.

Pratade med en kompis. Som varvar HRT med relativt tunga blasts. Men grunden i hela hans upplägg rimmar med Den Gamles inspel: 50% Testo C, 50% Mast. Under HRT ligger han på under 100 mg ew men oavsett 50/50 Test och Mast. Alltid. Han menar att den här kombon är helt optimal och kallar det för (citat) "en myskur"

Så jag myser vidare!

Trevlig helg alla!

//Ivan
Citera
2022-12-12, 10:37
Medlem
dengamleDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
FREDAG OCH AXLAR

Jag har kört mina delts ovanligt tungt - för att vara jag - i en månad nu. Så lågt som 4-6 reps i arbetsseten. Kände instinktivt att de behöver få vila lite i 1-2 veckor. Nu fick det bli högreps, 15-30 reps. Oavsett om det var pressar eller reversed pec dec. Försökte köra sidolyft i cablecrossen med armen bakom ryggen (en av mina absoluta favoritövningar) men tyvärr: Skadan i ena axeln från i våras säger fortfarande ifrån.

Pratade med en kompis. Som varvar HRT med relativt tunga blasts. Men grunden i hela hans upplägg rimmar med Den Gamles inspel: 50% Testo C, 50% Mast. Under HRT ligger han på under 100 mg ew men oavsett 50/50 Test och Mast. Alltid. Han menar att den här kombon är helt optimal och kallar det för (citat) "en myskur"

Så jag myser vidare!

Trevlig helg alla!

//Ivan
För gamla gubbar är det en väldigt mysig TRT-kur

Håller testo/primo i 50/50 proportioner snäppet högre men test/mast är god tvåa.
(Primo är betydligt bättre på kollagensyntes och mindre androgent men mer anabolt än mast, det är därför jag håller primo först)
Lägg till en eller två IU av apoteks-GH och du kommer att bli äldre än Queen Elizabeth
Citera
2022-12-12, 11:52
Medlem
sanchoos avatar
Citat:
Du beskriver det själv bra, du kommer inte få någon jävlariminlåda-effekt av dessa doser och prepp, däremot kommer du få stadiga ökningar med minimala biverkningar
Det är det som är hemligheten till långvarighet och stadiga ökningar under lång tid.
Har jag själv äntligen lärt mig

Ser så många som gasar järnet med gramvis av prepp och så ytterst få håller i, de mår skit, går sönder och tröttnar.
Det är som sköldpaddan och haren

Keep at it gamle man!

När man skall sluta med detta måste det vara tufft
Citera
2022-12-12, 14:45
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
För gamla gubbar är det en väldigt mysig TRT-kur

Håller testo/primo i 50/50 proportioner snäppet högre men test/mast är god tvåa.
(Primo är betydligt bättre på kollagensyntes och mindre androgent men mer anabolt än mast, det är därför jag håller primo först)
Lägg till en eller två IU av apoteks-GH och du kommer att bli äldre än Queen Elizabeth

Jag måste testa Primo vid tillfälle. Ja, det ska jag
GH: Testade det för en massa år sedan men fattade liksom aldrig grejen. Fick mest bara ont i fingrar och tår (vilket säkert Queen Elisabeth säkert också hade

//Ivan
Citera
2022-12-12, 15:44
Medlem
IvanDF2s avatar
PECS OCH SKINKOLJA

Ok, summerar en helt ok dag. Systemet har fått påfyllning med oljor. För ovanlighetens skull började den här dagen jäkligt motigt och segt. Det tog emot att träna och ett par timmar senare var det lika tufft att ge sig ut i snö och kuling och springa en halvmil.

Men. Jag. Gjorde. Det.

Tog ett PB under bröstpasset. Inget storslaget men höjde vikten med 5 kg i det sista arbetssetet. Jag börjar allt med se tjusningen med 50/50 på Testo C och Mast. Det händer grejor men jag märker knappt av kuren.

(tamefan om inte den där Gamle Rackar'n fick rätt

Kört hårt! // Ivan
Citera
2022-12-13, 10:08
Medlem
IvanDF2s avatar
ÅRETS BÄSTA RYGGPASS SO FAR!

24 set på 55-60 minuter. Jag fortsätter att successivt kunna höja vikterna från pass till pass. Oftast med 5 kg, ibland med 2,5 kg. Även fast jag inte direkt märker av min kur på 50/50 test och mast så gör den sitt arbete. I dag körde jag närmare en timme. Men jag tog av olika anledningar det alldeles extra lugnt.

Förra ryggpasset var bra men lite väl kort. Dels för att jag var tidspressad men också för att jag fick stryka ett par set liksom helt avstå pullovers med hantel som avslutningsövning (pga en axel som strejkade).

Lyfte 4 ton mer det här passet
Men i dag föll det mesta på plats och mitt fokus och jävlaranamma var all time high. Flera nya PB's och jag köttar nu på sådär underbart, ljuvligt och fantastiskt härligt som man gör med den sjätte växeln i lagd. Det är inte bara en fråga om att styrkan ökar, det gör även den mentala skärpan och prestationfokuset. Förra ryggpasset lyfte jag totalt 6 825 kilo. I dag blev det 11 272 kilo. Så lite drygt 7 vs 11 ton.

Nu ska jag äta tidig lunch. Kött, bacon och ägg och lite ostgratinerad broccoli.

Kör hårt! // Ivan
Citera
2022-12-14, 09:58
Medlem
IvanDF2s avatar
AXLAR OCH NYTT PB!

Jag är allt fascinerad av 50/50-kombinationen Testo C och Mast. Jag känner knappt av det men ändå blir jobbet gjort, liksom. Styrkan ökar, mitt jävlaranamma fortsätter växa och uthålligheten såväl som återhämtningen förbättras.

Jag brukar köra axlar i ca 35 minuter. I dag blev det 24 set på 59 minuter där jag räknar ett par som olika grader av uppvärmning. Jag kör i regel pyramid på det mesta, för att "komma in" i övningen. Det var inget undantag i dag. I dag blev det olika pressövningar samt reversed pecdec x 3. Baksida axel har alltid varit och fortsätter vara en prioritering. Så jag både inleder och avslutar axelträningen med den här övningen samt att jag skjuter in 4 set i mitten av passet. I pressövningarna och avslutade reversed pec-dec blev det även dropset.

Vad det gäller kosten fortsätter jag ligga på kaloriunderskott och strikt LCHF. I dag står torsk och kyckling på menyn och - som vanligt - broccoli + att jag kastar in en proteindrink eller två.

Siktar på att klämma en lättare jogg eller en PW i eftermiddag innan det blir mörkt. Var inne på att dra ut nu men insåg att det efter flera timmar vid datorn är skönt att komma ut och röra på sig.

Kör hårt nu alla monsterdiggare! // Ivan
Citera
2022-12-15, 12:39
Medlem
IvanDF2s avatar
PEC-DAY OCH TRE NYA PB'S!

Kom precis hem efter att ha kört ett bröstpass. H*lvete som jag mosade! 19 set på 43 minuter. Tog nytt PB i sista arbetssetet i maskinpressar med fria vikter: 125 kg x 5. Då var jag redan rätt mör efter att ha värmt upp med 6-8 resp på 90, 100 och 110 kg. Efter mitt PB körde jag 100 kg x 10 reps följt av 80 kg x 8. Jag var inte kaxig i den sista repetitionen.

Ett par övningar senare var det dags för snedbänk i Smith-maskinen. Här körde jag pyramid upp till 90 kg där jag gjorde fyra strikta repetitioner. Eller med andra ord: Nytt PB.

Avslutade med Pec Dec. Nu reppar jag strikt på max i viktmagasinet, dvs 65 kilo. Det är så pass tungt, att snudd på det jobbigaste är att utan en träningspartner föra fram handtagen för att köra igång. Men jag bara älskar den TUNGA, jävla DUNKEN i gymgolvet när jag efter sista repetitionen släpper viktmagasinet och det bara dunsar ner.

I dag är det fuskdag. Så det blir både vin och pizza. Ja, det blir det.

Kört hårt alla monsterdiggare! // Ivan
Citera
2022-12-19, 08:11
Medlem
Kongruensbojds avatar
Jag ser framför mig en Dolph Lundgren 40+ som är jävligt biffig men inte har för stor kroppshydda. Hur nära är du den versionen av Dolph? Tänk dig Dolph i He-Man men i medelåldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in