2022-12-22, 06:30
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Har fått pm om att jag stavar så dåligt, jag är nästan helt blind på höger öga, därför missar jag en hel del bokstäver. Kul om vi tillsammans kunde göra en tidsaxel.

Tack för allt jobb du lägger ned för att Helena skall återfinnas! Jag och min sambo tog dej på orden och försökte ställa upp en tidsaxel. Vi förstår att du har olika källor som ibland kanske inte vill säga allt och att det ibland därför finns lite olika motstridiga uppgifter för att man ljuger för dig.

Detta är hur som helst vad vi fick fram. #51042 osv är hänvisningar till InkaInkas inlägg i tråden så att alla kan se exakt vilka fakta som InkaInka lyckats gräva fram.

InkaInka - du kan väl kika igenom listan här under och plocka bort det som du nu tror är saker som dina källor ljugit om så att vi ser den lista som du själv tror på och sorterad i den ordning du själv tror är rätt. Vi har ställt upp de fakta du lyckats gräva upp i tidsordning efter bästa förmåga. Ett särskilt problem är givetvis om Helena dödas innan de kommer till Ekudden eller efter att de lämnat Ekudden. Vi har där försökt skriva dina olika fakta i den ordning och tillsammas på ett sätt som vi tror dina källor berättat dem.

Jag förstår att det är lätt att tröttna när sådana as som Ugglan och Thord hoppar på dig men hoppas i alla fall att du har ork och lust att försöka svara på lite frågor.

- PeVa var på Stadt #51042 #51044
- HA hade relation med PeVa men intresserade sig för TuSt #51044
- PeVa var på statt och han raggade på henne, de hade möts ett antal gånger. #50243
- Två killar plus HA #51129, #51134
- Helena intresserad av ena killen #51134
- Helena intresserad av yngre läkare #48567
- HA hade en relation med läkaren Daniel som hade en vit skoda #49458
- Fanns en läkare på sjukhuset Daniel #49516
- Helena intresserad av JeLu. Krävde att han skulle göra slut med SaLu #48526, #48531, #48535
- PeVa blir avundsjuk på TuSt #51044
- 2.30 hade de knappt kommit bort från statt #51145
- Helena har ringt till TuSt #51179
- Åkt iväg med bil, bilen en Saab #48526, #50996 #51136
- Den som körde hade en Honda #48407 #48416
- Honda eller vit golf inblandad #48313
- Åker först till huset #50569 #51134
- Man har kört till ett grönt eller gult hus Grönt: #51154, #51136, Gult #48449, #48535
- En nazist har varit med och skjutit vid det gula huset #48449
- Födelsekalas i huset hos Ann #50569
- Åkte med DaOl från huset #49347
- Benny och KM kör bilen, Dansken körde #48535
- Man har kört runt på cykelvägar #51148
- Åker och tankar (osäker) #51136
- Åker till Ekudden efter huset #50569 #51134
- p*te plockas upp på vägen till campingen #48407
- På vägen till campingen tar HA tag i ratten så man kör in i ett staket. HA springer därifrån. Kastar skorna. När hon är nästan hemma kommer bilen. Helena dör och läggs i ett skjul. #48327
- Det tafsades, Helena tog tag i ratten och de krockade #48250
- Helena blir våldtagen innan de kommer till sjön #48516
- Helena tar av sig ringar och skor och slänger, gömmer dom #49402, #49445
- Efter krocken flyttas HA:s kropp till Läckö, eventuellt till ett större garage #48283
- Badar vid Ekudden #51132 efter huset
- Bråk uppstår vid badet. Helena skriker "Så här får ni inte göra" #51040 #51134
- Någon tafsar på Helena och hon sparkar #48437
- Bråk vid Ekudden när en annan tjej dök upp #48691
- HA diskuterade med JeLu angående SaLu men JeLu är inte gärningsman #48529
- Helena bråkar med PeVa för att han inte vill gå från sin familj #50569
- Helena springer nästan ända hem och ser gaveln på sitt hus #50569 #51126
- Helena springer iväg. En av GM skriker "JAG INTE ÅT DIG ATT STANNA!" alternativt "SA JAG INTE TILL DIG ATT VÄNTA!" #50569, #51129#51129, #51131
- Har båt vid Ekudden #51136
- Dödar Helena vid Ekudden och kör henne därifrån i bil #50569
- En av de sista att se HA var DO #49487
- Kroppen gömdes i ett magasin på Lockerud #48281
- Helena nedgrävd #50569
- Bosse Cash hjälpte till med kroppen #49347
- Bosse Cash gräver ned HA #48586
- Helena grävdes ned och grävdes sedan upp #48593
- Kördes via Lidköping till Läckö där någon väntar med båt #48449, #48451
- Helena körs med bil till Läckö. Ligger i bagaget och har panik #48449
- Helena finns vid Läckö #48696
- Helena finns eventuellt i ett större garage #48283
- Helena ligger djupt #48449
Senast redigerad av MissPeeRat 2022-12-22 kl. 06:46.
Citera
2022-12-22, 07:02
Medlem
Citat:
Vet du varför jag är tydlig mot dej är att du är så otrevlig , jag sitter och försöker tänka ut olika scenario vad som kan ha hänt och vad jag hört det är min syn på saken, den kan vara helt tokig men jag lägger fram den ändå, jag tror du sitter inne med massa info du verkar duktig och ha varit med länge,kan du inte sluta och vara så dömande mot de flesta i tråden och försöka hjälpa till och få en lösning och bidra med din kunskap, är det att jag skriver för mycket så kan jag kliva åt sidan direkt inga problem .,
En sak till du skrivet att jag är bara ute efter uppmärksamhet och spela Allan,fel jag går min egen väg, jag styrs inte av såna som dej och kompisen, jag tror uppmärksamhet får man om man är hygglig mot folk .
Citera
2022-12-22, 09:53
Medlem
Listan över InkaInas inlägg kan ju säkert ställas upp kronologiskt. En mer intressant uppställning är att ställa upp den tematiskt:

1. Helena är på en och samma gång ihop med tre upptagna män som hon vill skall göra slut med sin partner

2. Helena vill på en och samma gång vara ihop med fyra män

3. Tre eller fyra olika bilmärken användes

4. Nio personer i en bil?

5. En mängd olika motiv bakom bråket som ledde till Helenas död

6. Helena mördas vid tre olika tidpunkter på olika platser

7. Kroppen hanteras på otroligt många olika sätt för att sedan dumpas i Vänern, allt inom loppet av några timmar

8. Var campingen stängd?

Jag har ingen aning om hur uttömmande MissPeeRats lista är, men om den är uttömmande så är kvoten motsägelse / påstående otroligt hög. Eller annorlunda uttryckt: Det mesta måste raderas för att motsägelserna skall bort.

Det skall bli intressant att se om InkaInka lyckas förklara sig eller om slutsatsen blir att InkaInka är ett trollkonto som bör bannlysas.
Citera
2022-12-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussyRiot
Listan över InkaInas inlägg kan ju säkert ställas upp kronologiskt. En mer intressant uppställning är att ställa upp den tematiskt:

1. Helena är på en och samma gång ihop med tre upptagna män som hon vill skall göra slut med sin partner

2. Helena vill på en och samma gång vara ihop med fyra män

3. Tre eller fyra olika bilmärken användes

4. Nio personer i en bil?

5. En mängd olika motiv bakom bråket som ledde till Helenas död

6. Helena mördas vid tre olika tidpunkter på olika platser

7. Kroppen hanteras på otroligt många olika sätt för att sedan dumpas i Vänern, allt inom loppet av några timmar

8. Var campingen stängd?

Jag har ingen aning om hur uttömmande MissPeeRats lista är, men om den är uttömmande så är kvoten motsägelse / påstående otroligt hög. Eller annorlunda uttryckt: Det mesta måste raderas för att motsägelserna skall bort.

Det skall bli intressant att se om InkaInka lyckas förklara sig eller om slutsatsen blir att InkaInka är ett trollkonto som bör bannlysas.

Vilken jättebra sammanställning och bra reflektioner. Detta skulle behöva göras i fler fall tror jag. Vad ditt inlägg tydliggör PussyRiot, är att det är otroligt lätt att ändra olika historier och samtidigt fylla i med ny input efterhand. Slutresultatet kan ju bli hur tokigt som helst även om intentionerna under resans gång har varit goda.

Detta var det bästa inlägget på länge. Tack.
Citera
2022-12-22, 12:00
Medlem
Citat:
En sak till du skrivet att jag är bara ute efter uppmärksamhet och spela Allan,fel jag går min egen väg, jag styrs inte av såna som dej och kompisen, jag tror uppmärksamhet får man om man är hygglig mot folk .
Jag ska försöka koka ner den här tidsaxel med gamla och nya uppgifter nu20221222
* P var på Statt HA och han går ut jag tror att det här är mannen med pilotglasögon hon tar följe med.
*De går till den väntande bilen där jag tror B kör det är nog flera i bilen.
De andra som är med åker nog i den andra bilen en Ford B kör nog en Saab.
,*Båda bilarna kör till A*n
*HA är intresserad av P men det är en annan som lockar henne T
* läkaren på sjukhuset är lagt på is så länge finns mycket intressant I det här pdf som fått företräde kan komma att tas upp senare.
*T är inte med till A*n, här tror jag händer nåt jag tror att T ringer till A*n för att prata med T
Det här tror jag får P på dåligt humör så kan det ha varit, tilläggas kan att P är gift och har barn.
*P och B börjar nog bli rastlösa och vill dra därifrån kanske dåligt ös, kan vara nån mer i bilen som följer med, kanske trubaduren och Sandra men jag tror att de bara var P, B, och HA.
*tror de åker och äter vid stationen och passar på att tanka, redan här tror jag det börjar bli dålig stämning i bilen .
* Man kör som idioter tror man kör in I nåt staket eller nåt ,HA är livrädd, P föreslår att man ska åka till ö-a där P föräldrar bor(fanns ingen bro på den tiden.
HA vill hem, man kör till P och hans brors båt vid ekudden tror P får för sig att bada.
* Nån svartsjuke grej uppstår HA sticker, han står säkert k ar o h skriker stanna, efter en stund springer han efter,HA känner till området
B kör nog runt med bilen kör så långt han kan.
*HA hör hur P kommer närmare hon är nog inte så långt från huset, hon försöker gömma sig
Hon är klädd i vitt, han får syn på henne ,P skriker nog nåt som Jag sa ju åt dig att stanna.
*Bråk uppstod hon rev eller bet honom han tvingar ner henne på rygg o h troligtvis stryper henne, kroppen ligger nog kvar, han går tillbaka och berättar att han dödat.henne, man gömmer kroppen, man hämtar den sedan tror det är en Volvo inblandad.
*Jag står fast vid att jag tror kroppen göms undan flera gånger innan den sä ks på djupt vatten utanför läckö.
Är det så att Hannas vittnesmål stämmer så faller det här tiden talar emot det här.
Allt eftersom jag fått nya uppgifter så har jag fått ändra men här är min historia som den ser ut nu.
Citera
2022-12-22, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Vilken jättebra sammanställning och bra reflektioner. Detta skulle behöva göras i fler fall tror jag. Vad ditt inlägg tydliggör PussyRiot, är att det är otroligt lätt att ändra olika historier och samtidigt fylla i med ny input efterhand. Slutresultatet kan ju bli hur tokigt som helst även om intentionerna under resans gång har varit goda.

Detta var det bästa inlägget på länge. Tack.

Tack! Men det var nog inte riktigt så jag tänkte, att det rör sig om en naturlig utveckling av teorier.

InkaInka har från början påstått sig bygga på källor. Redan i sitt tjugonde inlägg är grundstoryn om en resa från Stadt via ett gult hus upp till campingen etablerad. I sitt 21 inlägg slår InkaInka fast att bråket började på campingen men att Helena dödades nära sitt eget hem. Tanken om ett tafsande som leder till en krock finns även den med från allra första början. InkaInka hänvisar till källor på sin arbetsplats.

InkaInka hänvisar idag till någon mer specifik källa och ett pdf:dokument och att polisen är mycket intresserad av berättelsen.

Problemet är bara det att berättelserna om vem Helena är intresserad av och den stora mängden namn kommer efteråt. Hur kan en källa känna till exakt förlopp men vara helt oklar över vilka som var med om mordet? PeVa kommer in redan i inlägg 26 och därefter så kommer flera andra gärningsmän in. Är det rimligt att tänka sig att det på Elektrolux cirkulerar en exakt berättelse om hur mordet gått till men helt utan namn? Om det funnits namn med så skulle försöken med olika namn aldrig ha skett.

Lägg därtill InkaInka:s tafatta försök att rädda sin story:

Citat:
Jag ska försöka koka ner den här tidsaxel med gamla och nya uppgifter nu20221222
* P var på Statt HA och han går ut jag tror att det här är mannen med pilotglasögon hon tar följe med.
*De går till den väntande bilen där jag tror B kör det är nog flera i bilen.
De andra som är med åker nog i den andra bilen en Ford B kör nog en Saab.
,*Båda bilarna kör till A*n
*HA är intresserad av P men det är en annan som lockar henne T
* läkaren på sjukhuset är lagt på is så länge finns mycket intressant I det här pdf som fått företräde kan komma att tas upp senare.
*T är inte med till A*n, här tror jag händer nåt jag tror att T ringer till A*n för att prata med T
Det här tror jag får P på dåligt humör så kan det ha varit, tilläggas kan att P är gift och har barn.
*P och B börjar nog bli rastlösa och vill dra därifrån kanske dåligt ös, kan vara nån mer i bilen som följer med, kanske trubaduren och Sandra men jag tror att de bara var P, B, och HA.
*tror de åker och äter vid stationen och passar på att tanka, redan här tror jag det börjar bli dålig stämning i bilen .
* Man kör som idioter tror man kör in I nåt staket eller nåt ,HA är livrädd, P föreslår att man ska åka till ö-a där P föräldrar bor(fanns ingen bro på den tiden.
HA vill hem, man kör till P och hans brors båt vid ekudden tror P får för sig att bada.
* Nån svartsjuke grej uppstår HA sticker, han står säkert k ar o h skriker stanna, efter en stund springer han efter,HA känner till området
B kör nog runt med bilen kör så långt han kan.
*HA hör hur P kommer närmare hon är nog inte så långt från huset, hon försöker gömma sig
Hon är klädd i vitt, han får syn på henne ,P skriker nog nåt som Jag sa ju åt dig att stanna.
*Bråk uppstod hon rev eller bet honom han tvingar ner henne på rygg o h troligtvis stryper henne, kroppen ligger nog kvar, han går tillbaka och berättar att han dödat.henne, man gömmer kroppen, man hämtar den sedan tror det är en Volvo inblandad.
*Jag står fast vid att jag tror kroppen göms undan flera gånger innan den sä ks på djupt vatten utanför läckö.
Är det så att Hannas vittnesmål stämmer så faller det här tiden talar emot det här.
Allt eftersom jag fått nya uppgifter så har jag fått ändra men här är min historia som den ser ut nu.

Storyn räddas genom att flera av de personer som förut var på campingen (och bråkade med Helena) nu istället placeras hemma hos Ann på födelsekalas. Berättelsen om staketet vidhålls men har nu inget med ett bråk med Helena att göra. Lustigt att varken SaLu eller JeLu berättat om detta för någon...

TuSt skrivs helt ut ur berättelsen. Jag gissar att InkaInka har anpassat storyn efter sin intresserade publik och att misstankar mot TuSt inte har gått att sälja in. TuSt har dock varit fullt medveten om att Helena är hos Ann och ringt till Ann för att tala med Helena. Samtalet tas emot och PeVa blir rejält avundsjuk. Men Ann och TuSt berättar av någon anledning inte för en själ att Helena varit där mitt i natten.

Sällskapet lämnar Ann och kostar på sig att äta mitt i natten vid "stationen" efter besöket i huset. Om någon i tråden vet att det inte gick att äta där mitt i natten så kommer InkaInka eller MissPeeRat säkert på att de fått en massäck med sig av Ann när de gav sig av. Återigen lyckas HA vara på stan helt utan att bli sedd.

Bråket har i all tysthet flyttats från campingen till båtplatsen norr om villaområdet. Jag gissar att InkaInka trott att båthamnen och campingen ligger på samma plats. De många motiven för bråk har kokats ned till en "svartsjukegrej". Nu är hon mest intresserad av TuSt och inte alls ihop med PeVa.

Istället för att springa hem och få hjälp av Ulrika eller grannar så gömmer sig HA i skogen. Helena har även på något sätt fått på sig vita kläder mitt i natten.

Till sist så upprepar InkaInka att uppgifterna inte är hans egna utan kommer från en pdf och andra källor och detta trots att pdf:en kom först i mitten av InkaInkas karriär i tråden. InkaInka vet redan innan pdf:en vilka personer som är inblandade. Grundberättelsen är densamma och alla enskilda berättelser är med. Jag kan inte se att något har tillkommit i samband med den påstådda pdf:en.

Om jag kikar på vad InkaInka skrivit så får jag känslan att syftet med pdf:en är att den ger InkaInka en bekväm möjlighet att begränsa misstankarna till PeVa som gärningsman och Benny eller TuSt som man nummer två i bilen. PDF:en har gjort InkaInka mer relevant och betydelsefull i tråden. Därefter har berättelsen fått finjusteras genom att TuSt nu bara finns med i telefon.

Samtidigt är det bra att InkaInka är så tydlig. Tråden kan nu ta ställning till om det är rimligt att denna stora grupp personer lyckats hålla tyst om Helenas färd under natten trots att de inte alls var delaktiga i mordet. Vad säger de idag när polisen ringer efter det att InkaInka berättat sanningen? Tråden kan även ta ställning till det rimliga i en berättelse där ingen person på stan sett Helena och där de enda vittnena som säger sig ha sett eller hört något (Sonja och killarna i bilen) inte är relevanta för att tidsschemat spricker fullkomligt efter kalasande hos Ann, ätande vid stationen och badande i en unken småbåtshamn.
Senast redigerad av PussyRiot 2022-12-22 kl. 14:02.
Citera
2022-12-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussyRiot
Tack! Men det var nog inte riktigt så jag tänkte, att det rör sig om en naturlig utveckling av teorier.

InkaInka har från början påstått sig bygga på källor. Redan i sitt tjugonde inlägg är grundstoryn om en resa från Stadt via ett gult hus upp till campingen etablerad. I sitt 21 inlägg slår InkaInka fast att bråket började på campingen men att Helena dödades nära sitt eget hem. Tanken om ett tafsande som leder till en krock finns även den med från allra första början. InkaInka hänvisar till källor på sin arbetsplats.

InkaInka hänvisar idag till någon mer specifik källa och ett pdf:dokument och att polisen är mycket intresserad av berättelsen.

Problemet är bara det att berättelserna om vem Helena är intresserad av och den stora mängden namn kommer efteråt. Hur kan en källa känna till exakt förlopp men vara helt oklar över vilka som var med om mordet? PeVa kommer in redan i inlägg 26 och därefter så kommer flera andra gärningsmän in. Är det rimligt att tänka sig att det på Elektrolux cirkulerar en exakt berättelse om hur mordet gått till men helt utan namn? Om det funnits namn med så skulle försöken med olika namn aldrig ha skett.

Lägg därtill InkaInka:s tafatta försök att rädda sin story:

Storyn räddas genom att flera av de personer som förut var på campingen (och bråkade med Helena) nu istället placeras hemma hos Ann på födelsekalas. Berättelsen om staketet vidhålls men har nu inget med ett bråk med Helena att göra. Lustigt att varken SaLu eller JeLu berättat om detta för någon...

TuSt skrivs helt ut ur berättelsen. Jag gissar att InkaInka har anpassat storyn efter sin intresserade publik och att misstankar mot TuSt inte har gått att sälja in. TuSt har dock varit fullt medveten om att Helena är hos Ann och ringt till Ann för att tala med Helena. Samtalet tas emot och PeVa blir rejält avundsjuk. Men Ann och TuSt berättar av någon anledning inte för en själ att Helena varit där mitt i natten.

Sällskapet lämnar Ann och kostar på sig att äta mitt i natten vid "stationen" efter besöket i huset. Om någon i tråden vet att det inte gick att äta där mitt i natten så kommer InkaInka eller MissPeeRat säkert på att de fått en massäck med sig av Ann när de gav sig av. Återigen lyckas HA vara på stan helt utan att bli sedd.

Bråket har i all tysthet flyttats från campingen till båtplatsen norr om villaområdet. Jag gissar att InkaInka trott att båthamnen och campingen ligger på samma plats. De många motiven för bråk har kokats ned till en "svartsjukegrej". Nu är hon mest intresserad av TuSt och inte alls ihop med PeVa.

Istället för att springa hem och få hjälp av Ulrika så gömmer sig HA i skogen. Helena har även på något sätt fått på sig vita kläder mitt i natten.

Till sist så upprepar InkaInka att uppgifterna inte är hans egna utan kommer från en pdf och andra källor och detta trots att pdf:en kom först i mitten av InkaInkas karriär i tråden. InkaInka vet redan innan pdf:en vilka personer som är inblandade. Grundberättelsen är densamma och alla enskilda berättelser är med. Jag kan inte se att något har tillkommit i samband med den påstådda pdf:en.

Om jag kikar på vad InkaInka skrivit så får jag känslan att syftet med pdf:en är att den ger InkaInka en bekväm möjlighet att begränsa misstankarna till PeVa som gärningsman och Benny eller TuSt som man nummer två i bilen. Därefter har berättelsen fått finjusteras genom att TuSt nu bara finns med i telefon.

Samtidigt är det bra att InkaInka är så tydlig. Tråden kan nu ta ställning till om det är rimligt att denna stora grupp personer lyckats hålla tyst om Helenas färd under natten trots att de inte alls var delaktiga i mordet. Tråden kan även ta ställning till det rimliga i en berättelse där ingen person på stan sett Helena och där de enda vittnena som säger sig ha sett eller hört något (Sonja och killarna i bilen) inte är relevanta för att tidsschemat spricker fullkomligt efter kalasande hos Ann, ätande vid stationen och badande i en unken småbåtshamn.
Jag försöker så gott jag kan det här är min berättelse men det är klart det var fel på det här också, så fort man berättar nåt så är det svidande kritik det är bluff och det är skit man letar bara fel istället för att ifrågasätta på rätt sätt och man kan få svara på det man skriver, de flesta har hört det här förut, men får jag sen info måste jag väga in den, jag är ju inte sämre att jag kan ändra mig, vad ska jag säga när jag fick den här info på elux på 90 talet så var jag glad att få berätta för er,ska jag sitta framför en person som låter trovärdig och tänka det är bara en bluff , du skriver att jag försöker få ihop en trovärdig historia, jävla dumheter, jag har hela tiden försökt att skriva och inte slarva för då får jag trådpoliserna på mig direkt, innan jag slutar vill jag bara nämna i det här dokumentet så nämns det en plats där personen tycker man ska söka .
JAG KAN TA KRITIK OCH TYCKER ATT DET SKA MAN TA MEN DET FÅR FINNAS GRÄNSER ,DÄRFÖR ÄR DET HÄR DET SISTA NI HÖR AV MIG, NI BEHÖVER INTE SVARA JAG KOMMER INTE TITTA DET ÄR ETT AVSLUTAT KAPITEL.
GOD JUL O GOTT NYTT ÅR PÅ ER OCH LÖS DET HÄR MORDET NU!
Citera
2022-12-22, 20:29
Medlem
Citat:
Jag försöker så gott jag kan det här är min berättelse men det är klart det var fel på det här också, så fort man berättar nåt så är det svidande kritik det är bluff och det är skit man letar bara fel istället för att ifrågasätta på rätt sätt och man kan få svara på det man skriver, de flesta har hört det här förut, men får jag sen info måste jag väga in den, jag är ju inte sämre att jag kan ändra mig, vad ska jag säga när jag fick den här info på elux på 90 talet så var jag glad att få berätta för er,ska jag sitta framför en person som låter trovärdig och tänka det är bara en bluff , du skriver att jag försöker få ihop en trovärdig historia, jävla dumheter, jag har hela tiden försökt att skriva och inte slarva för då får jag trådpoliserna på mig direkt, innan jag slutar vill jag bara nämna i det här dokumentet så nämns det en plats där personen tycker man ska söka .
JAG KAN TA KRITIK OCH TYCKER ATT DET SKA MAN TA MEN DET FÅR FINNAS GRÄNSER ,DÄRFÖR ÄR DET HÄR DET SISTA NI HÖR AV MIG, NI BEHÖVER INTE SVARA JAG KOMMER INTE TITTA DET ÄR ETT AVSLUTAT KAPITEL.
GOD JUL O GOTT NYTT ÅR PÅ ER OCH LÖS DET HÄR MORDET NU!
Har fått en del pm att jag ska fortsätta i tråden det värmer, jag kommer fortsätta men hålla en mycket lägre profil.
Citera
2022-12-22, 21:11
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Fascinerande tråd, absolut.
Och fallet Helena i sig, vad är det som gör det så svårt att lösa förutom tiden som gått?
Citera
2022-12-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlotteSomewhere
Fascinerande tråd, absolut.
Och fallet Helena i sig, vad är det som gör det så svårt att lösa förutom tiden som gått?
Att alla är tysta
Citera
2022-12-22, 21:38
Medlem
Citat:
Att alla är tysta

Ok, idag finns ju en tystnadskultur i olika områden baserad på hot/terror från kriminella grupperingar om jag förstår myndigheter och media rätt.

Fanns det en liknande tystnadskultur i Mariestad 1992?
Om inte vad finns det för andra tänkbara orsaker till att "alla" är tysta i Mariestad 1992-YTD?

Och om vi bryter ned det från Mariestad till Helena och hennes umgängeskrets/ familj. Fanns/ finns det där någon särskild orsak till tystnadskultur?

Nu tänker jag inte på den/ de som har begått brottet (om något brott begåtts) eftersom där är tystnadskultur att vänta såklart.
Senast redigerad av CharlotteSomewhere 2022-12-22 kl. 21:51.
Citera
2022-12-22, 22:22
Medlem
Ber tråden om ursäkt för att jag försöker flytta fokus från,

Kohagar
Stigar
Bilar på gång-/ cykelvägar, multipla vändor
Bilar med sidoljus
Bilar med rails/ icke rails
Vittne med hund
"Killarna"