2022-12-21, 04:02
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är jag en mobbare för jag ställer en fråga?
Du är en riktigt sjuk individ, är du måhända paranoid?
Den som passar in som mobbare är väl du som anklagar mig för att jag ställer en enkel fråga, jag kan inte fråga de som var på festen varför de inte talat om att HA var där för jag känner inte dessa, men det är allt konstigt om de varit tyst om detta i alla år.
Är det sant som Inka säger, så kan det ex. varit kriminella/pundare som inte gillade polisen och alltså inte ville blanda sig med polisen.

Förlåt, men du lät faktiskt som mobbarna i tråden... Men som du säger kan det finnas många skäl till att folk som vet något håller tyst.
Citera
2022-12-21, 04:16
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vet du vilka som var på den ev. festen? (Eller vet någon annan?)

Nej, jag vet inget om den festen för jag är inte från Mariestad, men min sambo kände PeVa ytligt. Han säger att någon gång i början av 90-talet, han minns inte bättre, så hade PeVa en fling med en tjej som sommarjobbade i Mariestad. Hon hette Ann, men min kille är osäker på efternamnet. Kan ha varit Sah*lstedt eller Seh*lstedt. Fast sen blev min sambo osäker på om hon kanske hette Anna. Hon skall i alla fall ha bott hos släktingar. Kanske det finns en sådan tjej som fyller den 13 juni och bodde i ett grönt hus?
Citera
2022-12-21, 04:23
Medlem
MissPeeRats avatar
[quote=Inkainka5478|82831083]
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Men nej. Det mest kanda kriminalfallet nagonsin i Mariestad och den saknade huvudpersonen skulle ha varit pa en fest med flertalet personer efter det sista bekraftade vittnesmalet och ingen narvarande har pratat om detta pa 30 ar och det ar helt obekant for polisen ? Jo tjenare.

Sannolikheten for detta ar ju faktiskt under behöver inte vara nån stor fest kanske bara några stycken

Vet du hur länge ungefär de var på festen? De kanske bara var där för att hämta en sak eller berätta vart de skulle åka. Det fanns ju inga mobiler på denna tid. Kanske satt Helena i bilen när de var inne?
Citera
2022-12-21, 06:43
Medlem
[quote=MissPeeRat|82833071]
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478

Vet du hur länge ungefär de var på festen? De kanske bara var där för att hämta en sak eller berätta vart de skulle åka. Det fanns ju inga mobiler på denna tid. Kanske satt Helena i bilen när de var inne?
Mycket möjligt de var rastlösa de insåg nog att det var trist,
Citera
2022-12-21, 08:43
Medlem
Användes cykelbanan som genväg av bilburna invånare mest av de boende som hade mest tid att spara på att inte köra runt via Marieforsleden och Kolarbacksvägen, dvs de boende på Vikingavägen och Domarringsvägen?
Citera
2022-12-21, 09:03
Medlem
En möjlig anledning till att Helena stigit in i GM bil kan vara att det fanns en tjej med i bilen. Det är min spekulation men det skulle ju kunna vara en anledning att stiga in i en bil med personer som man inte hade stigit in i om det var en man eller enbart män. Om vi nu ändå ska lita på Sonjas/Hannas vittnesmål så vill jag mena att det är en tjej och två män som är med vid gärningen och som hon hör. Extremt ovanligt och svårt att se en anledning till varför det i denna konstellation har urartat så fort i dödligt våld och att kroppen togs med. Måste vara väldigt starka band för att det inte snackas. då kan man starkt förmoda en syster till en av GM.
Citera
2022-12-21, 09:16
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
"Gröna huset" skulle ju kunna syfta på ett av husen på Lockerud, det som idag ligger närmast Coop och inte är grönt längre. De som har koll kanske kan kika om det fanns någon lämplig A*n boende där -92.

Citat:
Fast det förutsätter att det verkligen är ett grönt hus som åsyftas. Vid bakläsning framträder en tydlig ambivalens i frågan. Kanske kan ett getöga i de förda anteckningarna bringa klarhet i sakens tillstånd?

Ja, det var tal om även att huset skulle kunna vara gult också. Ja kollade runt lite. Om vi går på namnet Ann. Det bodde en A*n Od*nm*rk på Lindebäcksvägen 6 under 1992 hon fyllde 30 år på söndagen den 14:e. Denna A*n heter inte detta efternamn idag. Hon flyttade från denna adress i början på 1993. Detta kan ju förstås vara helt fel. Jag är inte från Mariestad så jag känner inte till henne alls. Jag tar fram detta så ni som vet kan klarlägga detta snabbt i så fall.

Jag misstänker självklart ingen inblandning bara ifall hon kunde haft denna fest, inte ovanligt att man skulle vilja lägga detta på lördagen istället när många är på G. Att hon fyllde jämt är också en anledning för ett kalas, inte om man blir 27 nästa dag kanske. Spekulation.
Citera
2022-12-21, 09:49
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Det tror jag också, kan aldrig tro hon blev mördad direkt efter statt.

Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
En möjlig anledning till att Helena stigit in i GM bil kan vara att det fanns en tjej med i bilen. Det är min spekulation men det skulle ju kunna vara en anledning att stiga in i en bil med personer som man inte hade stigit in i om det var en man eller enbart män. Om vi nu ändå ska lita på Sonjas/Hannas vittnesmål så vill jag mena att det är en tjej och två män som är med vid gärningen och som hon hör. Extremt ovanligt och svårt att se en anledning till varför det i denna konstellation har urartat så fort i dödligt våld och att kroppen togs med. Måste vara väldigt starka band för att det inte snackas. då kan man starkt förmoda en syster till en av GM.

Du det säger där högst upp då InkaInka är något som man kan ändå ta in och betänka ordentligt trots att jag starkt föredrar att ta hänsyn till Hannas och killarnas vittnesmål, alltså att slutsatsen av deras vittnesmål placerar brottets tidpunkt till 2:30-2:40. D vs ungefär direkt efter hemgång från Stadt. Jag vill även ta med sjukhusvittnet givetvis, egentligen allt som är känt i beaktning. Men jag har ju en viss reservation givetvis också för att en del uppgifter kan vara felaktiga, eller delar i dem. Självklart.

Jag kan också tycka frånsett från dessa vittnesuppgifter, tycka att detta händelseförlopp går ändå fantastiskt fort. Inte kanske då om vi föreställer oss att Helena bragts om livet av för henne okända våldsmän, som får syn på henne vid Ekuddenvägen och dräper henne. Jag tror ju då inte att dessa GM var okända för henne.

Om vi tänker då att Helena lämnar Stadt efter att pratat med BW utanför vid 2:10, sedan går hon över torget mot Österlånggatan ensam. Hon träffar där på sin GM som har sin bil parkerad där. Antingen så promenerar de en bit och går över Marieholmsbron med MGM i bil bakom eller så åker de bil direkt från Österlånggatan till Ekuddenvägen. Jag tänker lite att för att situationen skall hinna bli så oerhört explosiv så fort, på låt säga 20 minuter behöver det ju givetvis ha funnits någon rejält infekterad förhistoria i bakgrunden om detta skall kunna hända. Detta är ju ändå personer som hon då skall ha känt väl, i och med att hon som är mycket ordentlig enligt systrarna annars aldrig skulle sätta sig i denna bil.
Senast redigerad av IB03 2022-12-21 kl. 09:53.
Citera
2022-12-21, 10:08
Medlem
MissPeeRats avatar
IB03 - huset var grönt. Inka skriver det. Har du kollat om det bor någon Ann på Lockerud som Judaland nämnde? Jag försökte hitta Ann S på hitta.se men hon bor inte i Mariestad idag, inte med samma namn i alla fall och bodde hon bara under ett sommarjobb så kanske hon aldrig skrivit sig i Mariestad? Men jag ser att det finns andra Sehl*stedt idag i Mariestad - ovanligt namn. Kan hon ha bott hos någon av dom? Hon bodde ju hos släktingar. Kan du se var dom bodde 1992 och om någon av dom bodde i ett grönt hus?

Citat:
Jobbade i Mariestad fick då detta berättat, samtidigtkom det uppgifter till mig som bekräftade en del av det var för en tid sedan
Jag Jobbade på elux.
Det här har jag skrivit om förr, det jag sliter med är tiderna hur hann dom , att de är till det gröna huset tror jag ,att de är och tankar det tror jag också, att de vill ha med HA till Torsö det tror jag också men att det blir liv i bilen, stannar vid båten vid ekudden, jag tror och har trott hela tiden att det är ett svartsjukedrama, tror att Chauffören och GM ryker ihop tror Chauffören tar nog HA partie, men det här med tiderna som jag har så svårt att få ihop,bilen var nog en Saab det är lite av mina tankar hur det kan gått till,Personer som kan vara värt att kolla är PN och KM vad hade de för sig den här kvällen. Skulle vara roligt om nån visste nåt om nån R*Mona?

Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Ja, det var tal om även att huset skulle kunna vara gult också. Ja kollade runt lite. Om vi går på namnet Ann. Det bodde en A*n Od*nm*rk på Lindebäcksvägen 6 under 1992 hon fyllde 30 år på söndagen den 14:e. Denna A*n heter inte detta efternamn idag. Hon flyttade från denna adress i början på 1993. Detta kan ju förstås vara helt fel. Jag är inte från Mariestad så jag känner inte till henne alls. Jag tar fram detta så ni som vet kan klarlägga detta snabbt i så fall.

Jag misstänker självklart ingen inblandning bara ifall hon kunde haft denna fest, inte ovanligt att man skulle vilja lägga detta på lördagen istället när många är på G. Att hon fyllde jämt är också en anledning för ett kalas, inte om man blir 27 nästa dag kanske. Spekulation.
Citera
2022-12-21, 10:30
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
IB03 - huset var grönt. Inka skriver det. Har du kollat om det bor någon Ann på Lockerud som Judaland nämnde? Jag försökte hitta Ann S på hitta.se men hon bor inte i Mariestad idag, inte med samma namn i alla fall och bodde hon bara under ett sommarjobb så kanske hon aldrig skrivit sig i Mariestad? Men jag ser att det finns andra Sehl*stedt idag i Mariestad - ovanligt namn. Kan hon ha bott hos någon av dom? Hon bodde ju hos släktingar. Kan du se var dom bodde 1992 och om någon av dom bodde i ett grönt hus?

Ja, kollar du igenom hans inlägg så har han även benämnt det som gult. Han kan ju kolla detta sen i sina anteckningar då, det kan ju bli fel ibland. Detta vet han bättre.

Ja, Sehl*st*dt i Mariestad är vanligt inget märkligt där, men någon Anna S i passande ålder som skall ha fyllt år kring den 13:e hmm. Man kan ju kolla birthday . se bra sida. Om hon sommarjobbade bör hon varit yngre och varit inneboende, hon kan aldrig haft en egen lägenhet i stan. Svårt att tro inte helt omöjligt förstås. Det är ju inte säkert att det är denna Anna S som åsyftas och skall ha haft detta kalas, men det finns ju stor chans om hon var yngre och PeVa var intresserad, i den synvinkel kan det vara mycket logiskt...

Om det var ett 30-års kalas tänker jag på om TS som jämnårig var med och kände denna A*n Od kanske. jag vet ju heller inte om PeVa och TS umgicks då, kanske någon som vet detta.
Senast redigerad av IB03 2022-12-21 kl. 10:37.
Citera
2022-12-21, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Ja, det var tal om även att huset skulle kunna vara gult också. Ja kollade runt lite. Om vi går på namnet Ann. Det bodde en A*n Od*nm*rk på L*ndebäcksvägen 6 under 1992 hon fyllde 30 år på söndagen den 14:e.
L*ndebäcksvägen restaurerades på andra hälften av 90-talet om jag inte missminner mig. Är dock inte helt säker på hur de såg ut innan, möjligen ljus putsfasad med något inslag av gult. Denna person, A*n, skulle kunna passa bra in som festvärdinna.
Tror inte vi kommer mycket längre än så.
Citera
2022-12-21, 17:02
Medlem
Citat:
L*ndebäcksvägen restaurerades på andra hälften av 90-talet om jag inte missminner mig. Är dock inte helt säker på hur de såg ut innan, möjligen ljus putsfasad med något inslag av gult. Denna person, A*n, skulle kunna passa bra in som festvärdinna.
Tror inte vi kommer mycket längre än så.
Du som vet det mesta var det nån dansk som var konstnär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in