Citat:
Ursprungligen postat av
Inkainka5478
Det tror jag också, kan aldrig tro hon blev mördad direkt efter statt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skvagg
En möjlig anledning till att Helena stigit in i GM bil kan vara att det fanns en tjej med i bilen. Det är min spekulation men det skulle ju kunna vara en anledning att stiga in i en bil med personer som man inte hade stigit in i om det var en man eller enbart män. Om vi nu ändå ska lita på Sonjas/Hannas vittnesmål så vill jag mena att det är en tjej och två män som är med vid gärningen och som hon hör. Extremt ovanligt och svårt att se en anledning till varför det i denna konstellation har urartat så fort i dödligt våld och att kroppen togs med. Måste vara väldigt starka band för att det inte snackas. då kan man starkt förmoda en syster till en av GM.
Du det säger där högst upp då InkaInka är något som man kan ändå ta in och betänka ordentligt trots att jag starkt föredrar att ta hänsyn till Hannas och killarnas vittnesmål, alltså att slutsatsen av deras vittnesmål placerar brottets tidpunkt till 2:30-2:40. D vs ungefär direkt efter hemgång från Stadt. Jag vill även ta med sjukhusvittnet givetvis, egentligen allt som är känt i beaktning. Men jag har ju en viss reservation givetvis också för att en del uppgifter kan vara felaktiga, eller delar i dem. Självklart.
Jag kan också tycka frånsett från dessa vittnesuppgifter, tycka att detta händelseförlopp går ändå fantastiskt fort. Inte kanske då om vi föreställer oss att Helena bragts om livet av för henne okända våldsmän, som får syn på henne vid Ekuddenvägen och dräper henne. Jag tror ju då inte att dessa GM var okända för henne.
Om vi tänker då att Helena lämnar Stadt efter att pratat med BW utanför vid 2:10, sedan går hon över torget mot Österlånggatan ensam. Hon träffar där på sin GM som har sin bil parkerad där. Antingen så promenerar de en bit och går över Marieholmsbron med MGM i bil bakom eller så åker de bil direkt från Österlånggatan till Ekuddenvägen. Jag tänker lite att för att situationen skall hinna bli så oerhört explosiv så fort, på låt säga 20 minuter behöver det ju givetvis ha funnits någon rejält infekterad förhistoria i bakgrunden om detta skall kunna hända. Detta är ju ändå personer som hon då skall ha känt väl, i och med att hon som är mycket ordentlig enligt systrarna annars aldrig skulle sätta sig i denna bil.