2022-12-19, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
När du skriver att allt tyder på det, tänker du då på ringar, skor, hjulspår och legan, eller är det något annat du tänker på?
Ja.
Citera
2022-12-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Ja.
Allt sammantaget så tror jag på två gärningsmänn en som kommer med bilen och en som säkert får en kick av att jaga henne jag tror att hon tar sig långt innan han hinner i kapp hon försöker nog gömma sig, men han får tag i henne, det är nog då som han skriker SA JAG INTE ÅT DIG ATT STANNA!
Citera
2022-12-19, 16:52
Medlem
brightonmans avatar
Citat:
Allt sammantaget så tror jag på två gärningsmänn en som kommer med bilen och en som säkert får en kick av att jaga henne jag tror att hon tar sig långt innan han hinner i kapp hon försöker nog gömma sig, men han får tag i henne, det är nog då som han skriker SA JAG INTE ÅT DIG ATT STANNA!

Var någonstans finns den uppgiften, att han skrek så?
Citera
2022-12-19, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brightonman
Var någonstans finns den uppgiften, att han skrek så?
Det har jag hört av en person att det ska ha skrikit vid ekudden
Citera
2022-12-19, 17:11
Medlem
Citat:
Det har jag hört av en person att det ska ha skrikit vid ekudden
Samma person som påstod att GM skulle ha badat innan allt hände, jag tror det var när HA stack som han skrek så de blev nog ovänner det var nog inte i skogen.
Citera
2022-12-19, 17:23
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Samma person som påstod att GM skulle ha badat innan allt hände, jag tror det var när HA stack som han skrek så de blev nog ovänner det var nog inte i skogen.
Då frångår du alla vittnen som hörde mansröster och de som såg en bil i närheten av BO bostad, vid ca 2.30?
För på ca 20 minuter hinner de knappast festa så mycket?
Tacksam för svar denna gång.
Citera
2022-12-19, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Då frångår du alla vittnen som hörde mansröster och de som såg en bil i närheten av BO bostad, vid ca 2.30?
För på ca 20 minuter hinner de knappast festa så mycket?
Tacksam för svar denna gång.
Förstår inte riktigt frågan, Jag har inte lagt nån tid på klockslag, att man går till bilen åker till det här huset sedan kör som galningar ner till Ekudden där de har båten, jag påstår att de är 2killar och HA,den ena är hon intresserad av han ska ha varit vältränad han badar, sedan blir HA och han ovänner, hon sticker de blir kvar och skriker på henne, GM sticker efter,den andre som är chaufför kör runt, det som killarna hör som sitter i den där bilen stämmer nog, även att " det här får ni inte göra det är nog riktigt,det enda som jag inte får ihop är att jag tror inte hon kom med till bilen, tror att han kommer tillbaka berättar vad som hänt det är vad jag hört o h tror .
Citera
2022-12-19, 18:28
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Förstår inte riktigt frågan, Jag har inte lagt nån tid på klockslag, att man går till bilen åker till det här huset sedan kör som galningar ner till Ekudden där de har båten, jag påstår att de är 2killar och HA,den ena är hon intresserad av han ska ha varit vältränad han badar, sedan blir HA och han ovänner, hon sticker de blir kvar och skriker på henne, GM sticker efter,den andre som är chaufför kör runt, det som killarna hör som sitter i den där bilen stämmer nog, även att " det här får ni inte göra det är nog riktigt,det enda som jag inte får ihop är att jag tror inte hon kom med till bilen, tror att han kommer tillbaka berättar vad som hänt det är vad jag hört o h tror .

Hur vet du detta då? Ställer frågan i all välmening givetvis.
Citera
2022-12-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Hur vet du detta då? Ställer frågan i all välmening givetvis.
Jobbade i Mariestad fick då detta berättat, samtidigtkom det uppgifter till mig som bekräftade en del av det var för en tid sedan
Jag Jobbade på elux.
Det här har jag skrivit om förr, det jag sliter med är tiderna hur hann dom , att de är till det gröna huset tror jag ,att de är och tankar det tror jag också, att de vill ha med HA till Torsö det tror jag också men att det blir liv i bilen, stannar vid båten vid ekudden, jag tror och har trott hela tiden att det är ett svartsjukedrama, tror att Chauffören och GM ryker ihop tror Chauffören tar nog HA partie, men det här med tiderna som jag har så svårt att få ihop,bilen var nog en Saab det är lite av mina tankar hur det kan gått till,Personer som kan vara värt att kolla är PN och KM vad hade de för sig den här kvällen. Skulle vara roligt om nån visste nåt om nån R*Mona?
Citera
2022-12-19, 19:33
Medlem
Citat:
Jobbade i Mariestad fick då detta berättat, samtidigtkom det uppgifter till mig som bekräftade en del av det var för en tid sedan
Jag Jobbade på elux.
Det här har jag skrivit om förr, det jag sliter med är tiderna hur hann dom , att de är till det gröna huset tror jag ,att de är och tankar det tror jag också, att de vill ha med HA till Torsö det tror jag också men att det blir liv i bilen, stannar vid båten vid ekudden, jag tror och har trott hela tiden att det är ett svartsjukedrama, tror att Chauffören och GM ryker ihop tror Chauffören tar nog HA partie, men det här med tiderna som jag har så svårt att få ihop,bilen var nog en Saab det är lite av mina tankar hur det kan gått till,Personer som kan vara värt att kolla är PN och KM vad hade de för sig den här kvällen. Skulle vara roligt om nån visste nåt om nån R*Mona?
Har fått pm om att jag stavar så dåligt, jag är nästan helt blind på höger öga, därför missar jag en hel del bokstäver. Kul om vi tillsammans kunde göra en tidsaxel.
Citera
2022-12-19, 20:00
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Precis som jag skrev i första inlägget så håller jag dörren öppen för att Helena kan ha kommit hela vägen hem. Då ställer du frågan "Vad gjorde hon hemma?" Såvitt känt så var tanken att Helena skulle ta sig från Stadt till hemmet och därför tycker jag att din fråga blir märklig. Det hade varit rimligare om du frågat vad som hände när hon kom hem men det har du inte gjort men om du skulle göra det så har jag givetvis inget svar på det. Som sagt jag håller dörren öppen och det gör jag till några alternativ också.

Sen att du tycks tycka att beroende på vad hon gjorde hemma kan vara ett bevis för att hon inte kom hem blir ju bara snurrigt.

Jag har ingen aning om vad som hände eller vad Helena gjorde när hon kom hem. Att hon kan ha kommit hem är givetvis en möjlighet. Att hon sedan uppenbarligen är borta råder väl enighet om. Alltså behövs någon form av förklaring av vad hon gjorde eller vad som hände. Jag trodde du hade en utvecklad teori...
Citera
2022-12-19, 20:21
Medlem
Citat:
Jobbade i Mariestad fick då detta berättat, samtidigtkom det uppgifter till mig som bekräftade ķ del av det var för en tid sedan
Jag Jobbade på elux.
Kanske träffade du på några av personerna som diskuterats i tråden då? PeNi, JohLa, PJP, JöLa mfl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in