Citat:
Ursprungligen postat av
Vanstyretstid
Så du hävdar att du själv skulle vara befriad ifrån genetiska lustmördargener ?
Du tror på gasning kanske eller slaveri, och alla som inte tycker som du är " kommunister".
Kolsupare finns det gott om.
Det är klart att den miljö ett barn växer upp i påverkar dess handlingar, eller menar du att det är ont ifrån början?
Tar du Jack A som exempel, han avrättade två poliser bakifrån med deras egna tjänstevapen, är adopterad osv
Visserligen ser han inte sig själv som ond men de folk som blev torterade gör troligen det.
Jag vet inte vad din agenda är men det finns rätt mycket primitivt och det är du inte ensam om.
Om du frågar mig vad jag tror är det nog rätt mycket (civiliserat skal) som skiljer oss i från vår rätt brutala natur.
Människor brukade för inte bli så gamla eftersom vi antigen slogs ihjäl eller fick infektioner.
Här i sverige har vi blivit på ett nästan negativt sätt över dresserade, vi gör inte motstånd utan chattar på forum när vi blir förbannade, det är liksom en typ av tryckkokar gen som skapats, vi är förtryckta och rädda för att gå ett steg utanför komfort zonen att vi fattar inte vad försvar är.
Hur många svenska föräldrar har tagit livet av förövare som våldtagit deras döttrar eller skurit ihjäl sonen?
Vi är negativt för väluppfostrade, rent ut sagt fördummade.
Men ett barn ifrån Afrika föds inte ond, troligen med andra genetiska kvaliteter som har med miljön och naturen där att göra än vi.
Stora näsborrar för att ta in mer syre i hettan när de jagar, längre penis eftersom kvinnor har en större röv som skyddar dom mot infektioner, och det tar dessutom längre tid för insekter att krypa in i "guds lilla mörka vrål"
Att de är bruna är nog tur det, engelsmännen en vecka på solsemester både stinker och lider all helvetes plågor mellan fylleslag och säng.
Själv äter jag mest rå köttfärs av älg på hembakat bröd och på min egen skjutbana har jag en riktiga helkropps tavlor inte något "fjams".
Det finns få saker som är lika ljuvlig som hämnd.
Tyvärr är den delen (genen) avlägsnad hos allt för många av oss här i norr.
Vi tror på ett rättssystem, vilket skämt, har du läst hur det havererat, det är liksom utanför vettig funktion.
Fångvaktarna blir till slavar och betjänter för skiten av djävlar som förstör, dödar och gör sig rika på att förgifta folket.
Polismyndigheten ser mer ut av att blivit en skyltdocka utan innehåll eller förmåga, men de ränner runt och jagar svennar i och med det är ofarligt.
Kan ha fel, kanske lite överdrivet men du förstår nog.
Ja, det är klart att den miljö ett barn växer upp i påverkar dess handlingar, jag har inte sagt något annat och det är inte det jag ifrågasätter.
Läs min ursprungliga fråga igen, den du undviker att svara: "Har du något belägg för din hypotes om att det skulle vara miljön, annat än den spekulativa slutsats du drar?"
Jackie Arklöv är ett anekdot-exempel, en halvneger från afrika söder om sahara adopterad av vita föräldrar som misshandlar honom. Har du något mer än bara en anekdot är jag intresserad, exempelvis statistik som visar på det du påstår.
"Men ett barn ifrån Afrika föds inte ond"
Jösses vilket irrelevant tramsande "Själv äter jag mest rå köttfärs av älg", det där är inte vad jag frågade dig om. Försök att svara på frågan istället.
"
Det finns få saker som är lika ljuvlig som hämnd.
Tyvärr är den delen (genen) avlägsnad hos allt för många av oss här i norr."
Är du ironisk nu eller motsäger du dig själv på riktigt?
"
Vi tror på ett rättssystem, vilket skämt, har du läst hur det havererat, det är liksom utanför vettig funktion."
Det svenska rättsystemet är anpassat för vita civiliserade och ärliga svenskar, inte för negrer från djungeln utan impulskontroll och IQ som strypvåldtar 9-åringar och stjäl deras cykel, stannar på brottsplatsen och låtsas som ingenting efteråt och inte ens förstår vad de gjort.
Det rättsystem som krävs för negrer och araber som kommer hit är den typ av rättsystem de har i de länder de kommer ifrån: lynchning på torget av apflockar av negrer, eller avhuggning av händer som de gör i mellanöstern. Hämnd och vendettor som pågår i evighet för att de inte förstår eller ser att den onda spiralen bara fortsätter. Våldtäkt tas det lättare på, eftersom det är så extremt vanligt i dessa länder till skillnad från Sverige. Läs på här om du bokstavligen vill ha svart på vitt vad jag talar om:
https://pjjonasson.wordpress.com/
"
95,6% av överfallsvåldtäkter begås av män med utländsk härkomst."
Men för att återgå till min frågeställning, som du undviker trots en stor massa text.
Här har du en omfattande undersökning som starkt indikerar att uppväxtmiljö har ett mycket svagt eller omätbart orsakssamband när det gäller familjeförhållanden och våldsbrott och narkotikamissbruk, där man undersökt över 200 000 syskon, framförallt de som växt upp i separata familjer:
https://www.cambridge.org/core/journals/the-british-journal-of-psychiatry/article/childhood-family-income-adolescent-violent-criminality-and-substance-misuse-quasiexperimental-total- population-study/A5CF371A1776F376ED11FCB5A22305A5
"
There were no associations between childhood family income and subsequent violent criminality and substance misuse once we had adjusted for unobserved familial risk factors".
D.v.s barn med samma genetiska arv och samma biologiska föräldrar beter sig inte annorlunda bara för att de växer upp i olika familjer.
Det vi talar om här är inte direkt någon kulturell tradition som överförs från föräldrar i hemmets miljö, vi talar om låg IQ, svårigheter att förstå konsekvenser av sina handlingar, extremt aggressivt sexuellt okontrollerat våldsbeteende. Sådant fostras man knappast till.
När det gäller den mycket starka korrelationen att barn som misshandlas av sina biologiska föräldrar också misshandlar andra när de växer upp, där är den starkaste faktorn att barnen bär på sina föräldrars gener, även om det går att hitta exempel (Jackie Arklöv) där det inte finns någon genetisk koppling.