2022-12-19, 21:00
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Bonnen har skyltarna framme såg jag när jag passerade idag. Så om det kliar i fingrarna har han säkert börjat sälja.

Han började sälja i lördags.
Citera
2022-12-20, 01:05
Medlem
Jag har tyvärr bara Svea att välja på om man inte vill köra 20-30 mil. Lite begränsat utbud tycker jag. Förra året körde jag på Atlas och var nöjd, men känns ju lite trist att ha samma igen. Någon av experterna som kan rekommendera något annat i liknande eller lite högre prisklass, eller ska man köra på samma igen.

Man vill ju gärna ha lite mer än sist, som vanligt
Citera
2022-12-20, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBean96
Jag har tyvärr bara Svea att välja på om man inte vill köra 20-30 mil. Lite begränsat utbud tycker jag. Förra året körde jag på Atlas och var nöjd, men känns ju lite trist att ha samma igen. Någon av experterna som kan rekommendera något annat i liknande eller lite högre prisklass, eller ska man köra på samma igen.

Jag hade Colosseum förra året och var riktigt nöjd med den. Då kostade den 999kr så nu känns det lite dyrt i och med prishöjning men en bra tårta är det! Annars kanske du skulle kunna köpa 2st Spartacus & tända samtidigt. Borde bli bra drag
Citera
2022-12-20, 14:37
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBean96

Citat:
Ursprungligen postat av Hajkon
Jag hade Colosseum förra året och var riktigt nöjd med den. Då kostade den 999kr så nu känns det lite dyrt i och med prishöjning men en bra tårta är det! Annars kanske du skulle kunna köpa 2st Spartacus & tända samtidigt. Borde bli bra drag

Ja precis, x2 på valfri tårta är aldrig fel
Citera
2022-12-20, 18:11
Medlem
Någon som testat knallhattens egna salutetårta?
Citera
2022-12-20, 19:45
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davveh
Någon som testat knallhattens egna salutetårta?
Vad jag förstått är det Vulcans Battery of shottube och det är ingen renodlad salut tårta utan påminner lite om Shockwave fast med mindre knallar.
4verkeri har samma tårta för 249:- medans knallhatten tar 299:-
Citera
2022-12-20, 20:11
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Vad jag förstått är det Vulcans Battery of shottube och det är ingen renodlad salut tårta utan påminner lite om Shockwave fast med mindre knallar.

Japp stämmer bra det, nog inget att hänga i granen. Endast 5,5g krut per skott.
Citera
2022-12-20, 21:24
Medlem
pyro860s avatar
Citat:

Det är väl dessutom en 36 skottare? Så den bör vara relativt tam? Om det är Shockwave v2 så borde den vara bättre än shottuben dock (25 skott i v2 med lite större kaliber)
Citera
2022-12-20, 22:15
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det är väl dessutom en 36 skottare? Så den bör vara relativt tam? Om det är Shockwave v2 så borde den vara bättre än shottuben dock (25 skott i v2 med lite större kaliber)
Ja nej ingen Shockwave precis https://www.youtube.com/watch?v=8y9sehntu8k
En rapp trevlig liten tårta
Lite fult utav hatten att skriva titanium salute på den
Citera
2022-12-21, 05:26
Medlem
Citat:

Tack för de, då lägger jag dom pengarna på något annat 🙂
Citera
2022-12-21, 05:30
Medlem
Citat:
Ja nej ingen Shockwave precis https://www.youtube.com/watch?v=8y9sehntu8k
En rapp trevlig liten tårta
Lite fult utav hatten att skriva titanium salute på den

Hur är dumbumtårtan då?
Man har ganska höga förväntningar på en sån men kommer man bli besviken?
Hur står den sig mot Shockwave?
Citera
2022-12-21, 05:44
Medlem
Hur många är det som har ansökt om tillstånd?

"Det krävs tillstånd och utbildning för att få avfyra raketer med styrpinne. Utbildning i användning av explosiva varor hos en utbildningsanordnare godkänd av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap. 7 Jul 2022

Du behöver söka tillstånd hos polisen om du vill avfyra fyrverkerier eller använda annan pyroteknik på en plats eller vid en tidpunkt där det finns risk för att människor, djur eller egendom skadas. Detta följer av 3 kap. 7 § ordningslagen (1993:1617)."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in