2022-12-20, 17:48
Medlem
fellowvessels avatar
Om man har en gäst från ett motorcykelgäng hemma & de begår nåt illdåd, då vill man ju inte bjuda in fler därifrån.
Citera
2022-12-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Efter ett år kan man ge en bättre prognos efter en hjärnskada, men säkert behövs längre tid för ett barn, det är för tidigt nu.

Att hon säger något och ger tummen upp är ett bra tecken. Hon är i alla fall närvarande och försöker kommunicera.

Sonden kanske hon inte alltid kommer att behöva, man brukar testa ibland med sondmatade för att se vad de eventuellt klarar.

Man får ge det tid.

Det känns så oetiskt att sitta här och offentligt skriva om en skadad 9 årings ohälsa och hälsa på det sättet, att alla vi i tråden diskuterar det, inte bara du. Med respekt av Luna tycker jag att vi alla ska sluta diskutera det så innerligt. Vet att det är Flashback, men med av respekt av Luna känns det som att vi inte ska grotta ner oss i saker som är privata för henne. Hennes tillfrisknande, framsteg, motgångar och allt är hennes privatliv. Vi har inget med henne att göra på det sättet.

Men kan säga så mycket som att jag hoppas att hon blir så bra som det bara går. Och vill också betona att det är varje individ själv som bestämmer och definierar sitt egna välbefinnande. Så länge som hon själv känner kvalitet och lycka, så är det allt som är viktigt. Stephen Hawking levde hela sitt liv med als, nästan 50 år. Men han upplevde trots sina begränsningar stor kvalitet på livet.
Citera
2022-12-20, 17:58
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Det känns så oetiskt att sitta här och offentligt skriva om en skadad 9 årings ohälsa och hälsa på det sättet, att alla vi i tråden diskuterar det, inte bara du. Med respekt av Luna tycker jag att vi alla ska sluta diskutera det så innerligt. Vet att det är Flashback, men med av respekt av Luna känns det som att vi inte ska grotta ner oss i saker som är privata för henne. Hennes tillfrisknande, framsteg, motgångar och allt är hennes privatliv.

Men kan säga så mycket som att jag hoppas att hon blir så bra som det bara går. Och vill också betona att det är varje individ själv som bestämmer och definierar sitt egna välbefinnande. Så länge som hon själv känner kvalitet och lycka, så är det allt som är viktigt. Stephen Hawking levde hela sitt liv med als, nästan 50 år. Men han upplevde trots sina begränsningar stor kvalitet på livet.

Jag har ju inte skrivit något negativt överhuvudtaget, men jag känner mig tvungen att försvara henne när det gäller att man bara borde låta henne "somna in".

Har sett så många sjuka som lyckats anpassa sig och vara lyckliga större delen av tiden ändå.

Sedan är det klart folk diskuterar, och familjen har ju själva valt att gå ut med sin historia, det är nog svårt för folk att inte reagera på den.
Citera
2022-12-20, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Den stackars pojken är nog en guldklimp innerst inne.
Denna tragedi hade aldrig ägt rum om pojken och hans familj sluppit den svenska rasismen och diskrimineringen. Hade pojkens bostadsområde också haft fler fritidssysselsättningar och om vi svenskar inte varit så kalla och snåla då hade han mått bra och fungerat bra idag.

Öhhh nä verkar mest som han är kvar i apstadiet som så många andra inv och då menar jag inte invånare
Citera
2022-12-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag har ju inte skrivit något negativt överhuvudtaget, men jag känner mig tvungen att försvara henne när det gäller att man bara borde låta henne "somna in".

Har sett så många sjuka som lyckats anpassa sig och vara lyckliga större delen av tiden ändå.

Sedan är det klart folk diskuterar, och familjen har ju själva valt att gå ut med sin historia, det är nog svårt för folk att inte reagera på den.

Nä asså jag vet att du inte skrivit något negativt, det är inte specifikt mot dig utan alla. Jag tycker bara det blir fel att vi ska sitta och nämna saker som rör hennes hälsa eller ohälsa, hennes problem, hennes priviata angelägenheter. Det är väldigt känsliga grejer som kan anses privata. Och hon själv har inte givit oss eller någon något godkännande att diskutera hennes privata angelägenheter. Hon är bara 9 år. Även om föräldrarna uppdaterar om hennes tillstånd, så känns det fel att vi ska diskutera något. Luna själv har inte sagt att det är okej.

Tycker vi ska utgå från Luna. Och att vi ska lämna hennes privata angelägenheter utanför diskussionen.
Citera
2022-12-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Komplex situation?

Om Sverige inte hade släppt in negern så hade Luna inte blivit utsatt för detta brott.

Vad är det du inte kan eller vill begripa här? Är du måhända lika IQ-befriad som negern?

Varför har du ett behov av att konsekvent uttrycka dig nedvärderande om svarta människor? Det osar varken av hög IQ eller hög EQ.

Det du inte lyckas begripa är att detta är ett exceptionellt ovanligt brott även bland svarta. Och någonting som förekommer även i en helt homogen befolkning. Du kan inte bli av med brottet även med stängda gränser.
Citera
2022-12-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Sluta. När det finns redogjord statistik för vilka det är som står för 95% av alla överfallsvåldtäkter, då behöver du inte ens försöka förklara bort något. De 5 syriska männen som våldtog en kvinna i en park för några månader sedan i Malmö, har de också blivit utsatta tidigare? Jag skulle anta att 98% av de som begår överfallsvåldtäkter på unga kvinnor inte själva blivit överfallsvåldtagna. Överfallsvåldtäkterna beror på en kombination av en kultur där kvinnor utan slöja ses som mindre värde och lösaktiga, i kombination med att många som kommit är dårar som aldrig borde fått sätta sin fot här. Men sossarna släppte in varenda jävel utan att veta vem det är. Det är helt enkelt drägg som har en helt värdelös syn på sekulära kvinnor, på svenska kvinnor. Många av de är kriminella drägg utan utbildning, som driver runt löst och okontrollerat i Sverige.

Ja, sexuella övergrepp är extremt vanliga i MENA, precis som inom den katolska världen. Ju mer tabu sex är, ju mer övergrepp verkar det resultera i. Tyvärr. Så ja, sannolikt har väldigt många av männen från MENA som gör sig skyldiga till övergrepp också blivit utsatta en gång i tiden.

Delar även din bild av att kvinnosynen i stora delar av MENA gör att man ser vissa kvinnor som "dåliga", vilket egentligen är del av samma tankemönster som ovan.
Citera
2022-12-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zhyper
Tack och lov. Tror jag sett allt på hela internet men inte mycket som berört mig som detta, riktigt sjukt. Just det faktum att flickan nu får ett helt annat liv, resten av livet. Poängen är att risken ökar utan någon som helst vinning för Sverige. Ska inte behövas en massa våldtäkter, försämrad statistik på allt som de kunnat påverka för att förstå att det är homogenitet som är grundbulten i ett fungerande samhälle. Något som vi såklart kommer komma tillrätta med så småningom, måste bara bli lite sämre först.

Skulle dock säga att risken ökar marginellt. Sedan är det väl en sanning med modifikation att det inte skulle vara någon vinning för Sverige, åtminstone inte på individplan.
Citera
2022-12-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Ja, sexuella övergrepp är extremt vanliga i MENA, precis som inom den katolska världen. Ju mer tabu sex är, ju mer övergrepp verkar det resultera i. Tyvärr. Så ja, sannolikt har väldigt många av männen från MENA som gör sig skyldiga till övergrepp också blivit utsatta en gång i tiden.

Delar även din bild av att kvinnosynen i stora delar av MENA gör att man ser vissa kvinnor som "dåliga", vilket egentligen är del av samma tankemönster som ovan.

Ser inga belägg för det. Homosexualitet är extremt haram och illa i den muslimska världen. Att det skulle förekomma pedofili mot killar i mena tror jag inte. Inte som i den katolska världen. Det är olagligt att ens bara vara bög där borta i islamistiska länder. De halshugger bögar och kastar de från stup.

Men du har rätt i att inte alla från islamistiska länder begår de här brotten. Majoriteten gör inte det. Däremot är det majoriteten av alla överfallsvåldtäkter som begås av män från islamistiska länder. Det är ointe män från katolska länder. Män från Kroatien, Chile, Italien osv. För de har en annan syn på sekulära kvinnor.
Citera
2022-12-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Yeah verkar som man missat ngt

https://meritwager.wordpress.com/2016/01/26/sveriges-rikspolischef-i-tv-efter-att-en-kvinna-knivhuggits-i-ryggen-av-en-ung-asylsokande-man-och-a vlidit-pa-ett-asylboende-vilka-omstandigheter-har-den-killen-vaxt-upp-under-vad-ar-det-for-traum/

Video finns lite längre ner på sidan.

Kommentaren uttalade hans sig efter att en tjej dödats av ett asylsökande ”barn”.
Citera
2022-12-20, 18:23
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Varför har du ett behov av att konsekvent uttrycka dig nedvärderande om svarta människor? Det osar varken av hög IQ eller hög EQ.

Det du inte lyckas begripa är att detta är ett exceptionellt ovanligt brott även bland svarta. Och någonting som förekommer även i en helt homogen befolkning. Du kan inte bli av med brottet även med stängda gränser.

Är det ovanligt att negrer våldtar? Nej. De är ju överrepresenterade så det står härliga till

Vi kan därmed dra ned på antalet våldsbrott rejält genom att inte låta afrikaner och araber komma till Sverige.

Återigen: Om denna neger inte hade kommit till Sverige så hade Luna inte råkat ut för detta fruktansvärda brott.

Vad.
Är.
Det.
Du.
Inte.
Förstår.
?
Citera
2022-12-20, 18:47
Medlem
För de som missat då tråden är lång, vill man göra något för Luna finns möjlighet:

”Insamling till Luna Swish 073-8169667 EMMA JOHDET WETTERGREN Märk gåvan "Till Luna"”
https://www.instagram.com/_emzzanss_/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in