Citat:
Ursprungligen postat av
Gulblendkarringen
Aha, så slöddret ska utvisas och få leva vidare? Kanske öppna en restaurang i Somalia och leva bra? Du tycker inte att slöddret ska dödas istället?
Jag ger mig. Svenskar är ett hopplöst skitfolk med ett skitland som snart inte finns ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
cocavanilla
Men om det var din dotter eller son som våldtogs och gjordes helt handikappad för resten av livet, hade du då tyckt det var okej om den individen sattes på ett plan och släpptes ut på fri fot igen?
Tänk om hela världen fungerade så. Om du åker till USA och dödar någon, tror du de kommer sätta dig på ett plan till Sverige då? Är det att ge offret upprättelse och förövaren ett straff? Är det handling och konsekvens?
Nej, jag tycker generellt att de ska utvisas efter avtjänat straff - fast det bästa skulle vara om de skulle få sitta av detta också i ett fängelse i hemlandet. Svenska fängelser är ju rena lyxhotell jämfört med fängelserna i Afrika.
I detta fall kommer det dock inte att bli något straff, eftersom han är under 18 och dessutom svårt psykiskt störd. Det kommer bara att bli någon form av lek-vård. Så då kan han lika gärna skickas ut på en gång, så att han inte kostar mer för samhället här.