Citat:
Ursprungligen postat av
SwizzerNöt
Du bör inte skaffa hund under de omständigheterna. Du behöver redundans, vad gör du om du blir sjuk? Om du behöver jobba över osv. Nä, hund är svårt att ha som ung och arbetande. Passar mycket bättre hos pensionärer och familjer där barnen kan hjälpa till.
Ja du om du tror att en hund passar in i en barn familj är du född på fel sida av universum. En hundvalp kräver din tid nästan 24/7 tills dens är rumsren, man sover 2-3h åt gången för att springa ut å rasta så fort den gnäller.
Att ha en hund är miljontals gånger jobbigare än att ha en bebis.
Nog bättre att du läser på vem som ska ha en hund. Pensionärer och familjer med barn.. vilken seriös kenneln hade ratat den personen omgående skaffa en hamster vetja.
Vilken idiot skaffar hund för att barnen ska gå ut och gå med den? Barn kan inte fostra en hund och ännu mindre pensionärer det är det första man får lära sig hos seriösa kennlar. Iof köper jag endast hundar ämnade åt polisen och militären dvs stamtavlor med ”perfekta” MH värden och tävling i högsta IGP klass i hela släktet. Gå och lägg din blocket hund pajas
Om jag blir sjuk? Dödssjuk då eller? En hund klarar sig utan problem att ligga inne och gå korta raster runt huset tills man är frisk. för övrigt bor jag på landet. Unga människor med driv och vilja att träna hundar är de exakta egenskaperna normala kennlar söker. Antingen tränar aktivt i bruks eller är intresserade av bruks och ska börja.
Att sälja hundar till pensionärer gör man inte om man inte är desperat efter pengar, dom ligger på soffan hela dagarna med korta promenerandet ute. Totalt noll tränande förutom sitt och ligg som tar några dagar att träna in förutom.
Barnfamiljer? Vem tror du tar han och lär hunden? Oftast mannen, vad tror du mamman känner när hon får ta hand om barnen på egen hand eller vice versa, Visst det är roligt första veckorna, månaderna tills man inser att en hund är inte vuxen dörren 2-3 års åldern. Att en hund kräver träning exakt varje dag att din hund kan bli aggressiv för att du har barn som är dum i huvudet och tror det är leksaker.
Varför tror du hundar som säljs på facebook blocket kommer från mestadels barnfamiljer eller pensionärer som ”inte har tid” orkar inte plocka skit och piss längre för dom saknat noll träning i flera år.