Citat:
Ursprungligen postat av
kaiaa5
Hmm, får fundera vidare, uppskattar alla svar men tycker att ni överdriver.. "djurplågeri".. är jag borta mellan 06:00--14:00 så kan det inte vara så farligt. Får väl hitta en hund som gillar att sova
Ja dom överdriver såklart, är man aktiv när du kommer hem äre bara köra på beroende på storlek, större hund kräver ”oftast” mer träning. Att kasta boll är ingen mental träning. Spårning är mental träning man enkelt kan göra i hemmet som faktiskt är mer krävande än man tror.
Jag har haft hund hela mitt liv, schäfrar, rottweiler. Båda raser som kräver enorma mängder jobb sägs det. Välj en bra kenneln med fina MH betyg och pristagningar i hela släktet så äre svårt att hitta fel. Kommer man hem till en kenneln med en ”hundgård” äre bara vända, mera inhumana förhållanden får man leta efter. Kenneln jag köpt av har alltid haft sina hundar fria och samtliga hundar har ett osynligt stängsel som är inövat sedan valp ålder. Alla dens hundar går på 1 kommando och inte 10 ”Hit” kommandon för att sedan höra någon ursäkt om att hunden är gammal och gör vad den vill. Återigen kommer en kennel med såna ord äre bara vända och söka vidare. Kolla på hundvetaren Fredrik på agria så förstår du mer.