Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Att vara motståndare till meningslösa eller till och med destruktiva åtgärder är inte att vara ”förnekare”. .
Då har du inte förstått vad jag framfört. Att vara motståndare till
alla åtgärder är en följd som kommer från förnekelse av problemet. Och även en "argumentation" eller slutsatser i stil med "Jag anser inte att Sverige i nuläget behöver sänka sina redan låga CO2-utsläpp. Acceptera nu att det är det svar du får av mig. Punkt slut."
Det är tämligen svårt att hitta meningsfulla åtgärder mot sådant som man inte anser är ett problem. Och vice versa. Sådant som inte är ett problem behöver inga åtgärder. Och det är i den sitsen ni förnekare alltid kommer att befinna er i. Såklart.
Ni får helt enkelt förlita er på att vi vuxna ej illiterata trots ett stort motstånd från er förnekare, försöker lösa detta, där ni inte ens är med på premisserna. Däri ligger utmaningen att lösa detta verkliga problem på demokratiska grunder. Ni förstör, försvårar och förvärrar problemet med er förnekelse och oförmåga att acceptera vetenskapliga forskningslägen. En röst från er är lika mycket värd som en röst från oss i demokratisk synpunkt.
Suppose frågade mig tidigare om jag kom med ett moraliskt fördömande. Som kan uttolkas av det jag skrivit ovan i detta inlägg är det i minst lika stor utsträckning ett intellektuellt fördömande.