Citat:
Ursprungligen postat av
sidsix
Jag hade tagit hem pengarna och legat lågt ett tag och kollat i media ifall det skrevs något som kunde ge en förklaring till vart pengarna kommer ifrån. Är det tex bankrån eller liknande och sedlarna verkar nya skulle jag lämna in pengarna då finns risk myndigheterna har koll på sedelnummer. Framkommer inget skulle jag utgå från det är svarta kriminella pengar och behållit dem och aldrig nämnt saken för någon person. Inte ens mina närmaste.
1 miljon kronor är ju inga jättesummor under en livsstid så skulle använda dem för normal vardagskonsumption.
Pengarna vore spenderade på under 10 år. Fick dock be till gud att riksbanken inte kommer byta sedlar innan allt är slut.
Även om polisen har koll på sedelnummer går det säkert att bränna pengarna på hyfsat ofarligt sätt.
Typ åk till en dyr restaurang i en annan stad och festa för 15000 på en kväll. Storhandla på någon stormarknad i en annan del av stan och köp riktigt exklusiva saker. Köp en massa på ett byggvaruhus eller vad som helst... Jag har inte för mig man behöver visa legitimation när man köper verktyg etc...
Egentligen är ju detta ett ganska "smart" sätt att tvätta pengar. Köpa dyra saker som inte kräver köparen identifierar sig och sen sälja på nätet... För mycket jobb med detta dock då man lika gärna kan köpa saker man behöver.
Plus som många skrivit, använda dessa kontanter till alla vardagsinköp...