Citat:
Ursprungligen postat av
Conam
Nix han kan inte rå för sitt handlande! Och DÄRFÖR ska allmänheten skyddas från detta vidriga as för ALL framtid! Om det sker genom att ta livet av fanskapet eller mura in honom så verkar döden mer human för hans del!
Möjligheten finns dock att vård och åldersrelaterad mognad får honom att utvecklas till en normalt fungerande individ med sunda värderingar, att han en dag kan släppas ut och bli en välfungerande medborgare. Det vore det bästa för alla och något vi bör hoppas på.
Citat:
Ursprungligen postat av
FukDukr
Sluta snacka skit. Det undermedvetna är jag, det är mina abstrakta tankar innan de blir konkreta. Jag bestämmer dock om jag ska kasta masken och visa vad jag egentligen tycker, detta bestäms av min sociala fingertoppskänsla. Det undermedvetna är inte någon fjärrkontroll som styrs av någon annan, vi väljer personligen om vi vill löpa linan ut eller inte. Vissa gör det och förtjänar konsekvenserna av det. Play stupid games, win stupid prizes.
Det här jävla jollret om att vi ”inte kontrollerar våra liv” är bara uppfunnet för att svaga människor ska ha något att skylla sin misär på.
Du har ingen som helst påverkan i vem du är eller i vad du gör. Ditt beslutsfattande är en fullständigt automatiskt process, förprogrammerade reaktioner på vad som händer i omgivningen. Du hade aldrig kunnat göra någonting i ditt liv annorlunda, de som inte accepterar detta faktum är svaga människor som hellre lever i förnekelse än konfronterar obehagliga sanningar.