Citat:
Ursprungligen postat av
absinten
Alla beslut du någonsin har tagit har fattats undermedvetet utom din kontroll. Vårt medvetande observerar bara vårt beslutsfattande, det styr inte över det. Om du plötsligt skulle få en knäpp och känna ett behov av att mörda så kanske du skulle vilja dö, men de som inte vill det ska inte behöva det. Vi har resurser att ge folk vård och ett värdigt liv trots att de haft oturen att drabbas av allvarliga defekter i sin personlighet.
Sluta snacka skit.
Det undermedvetna är jag, det är mina abstrakta tankar innan de blir konkreta. Min hjärna bestämde och kroppen utförde. Båda dessa ting är JAG.
Jag har dock ett val huruvida jag ska kasta masken och visa vad jag egentligen tycker, detta bestäms av min sociala fingertoppskänsla. Det undermedvetna är inte någon fjärrkontroll som styrs av någon annan, vi väljer personligen om vi vill löpa linan ut eller inte. Vissa gör det och förtjänar konsekvenserna av det. Play stupid games, win stupid prizes.
Det här jävla jollret om att vi ”inte kontrollerar våra liv” är bara uppfunnet för att svaga människor ska ha något att skylla sin misär på.