2022-12-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Ja visst är det så. Han tyckte Säpo var jättebra vilket vem som helst skulle göra som blir förd bakom ljuset och presenterad Säpo:s version. Såklart skulle Thornberg aldrig låta Runar härja fritt på Säpo med personal och system. Han fick ett smörgåsbord tillagat av Thornberg själv. En rundtur och sen hej då och ut genom svängdörren.

Angående TT:s intervju så är det uppenbart att Thornberg vet att detta kan gå åt helvete för honom. Flera gånger lägger han till "...så vitt jag kan bedöma...". Knappast den dryga självsäkra tonen förut som löd "...polisen tål alla granskningar, nästa fråga tack...".

Thornberg borde omedelbart omplaceras tills utredningen är avklarad. Som han själv säger om Löfving borde han ha "andra arbetsuppgifter" tills allt är utrett. Inte sitta som spindeln i nätet när mycket handlar om Thornberg själv.
Citera
2022-12-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortran77
Ska man tro uttalandet från Thornberg i dagens Aftonblad (15/12) så har han jobbat oerhört med det här ärendet:

Många tittar på hur jag hanterar det här nu. En del tycker att jag har varit tyst, men jag har jobbat dag och natt och jag har jobbat med den här frågan under väldigt lång tid. Jag har genomfört en rad åtgärder som jag inte kan berätta om, och jag känner mig trygg med hur jag har hanterat det.

Enligt Thornberg har ärendet hanterats oklanderligt, skrivits av (med en gång) i alla instanser ändå fram till alldeles nyligen.
Trots det har Thornberg då enligt egen utsago "genomfört en rad åtgärder som jag inte kan berätta om"!

Han har, "jobbat dag och natt", ja dag och natt, det säger han själv... man tycker synd om honom!
Kanske kan han se fram emot lite mindre krävande arbetsuppgifter framledes?

Nu kan han ju tyvärr inte säga vad det är han har gjort, så det får vi gissa oss till...

Hur kommer det sig? Vad fanns det för åtgärder att genomföra när anmälningarna omedelbart lades ner?

+ Varför behövs en extern granskare om allting är perfekt skött ??
+ Varför öppnar åklagaren en Utredning om allting är perfekt skött ???
+ Varför skickar "Public Service " Sådana presskonferenser långt efter drevet är ett faktum i kvällspressen mao typ en Brottsmisstänkts partsinlaga Utan krav på verifikat -- fakta -- andra källor --Kritiska Frågor ---Klara tydliga Nordkorea Vibbar
RIPO Chefen har åkt --Borgarna har Åkt -Nu åker Pravda TV Också .
Lets hear it ---hur många partinära skandaler har ni Vaskat fram " Nollvision " eller ?? Brunnäsor
Lika Många som JK och JO eller --- är han ur källaren Lambertz ??
Citera
2022-12-15, 22:36
Medlem
Inga nya scoop idag, med benämning på scoop?
Citera
2022-12-15, 22:42
Medlem
Fortran77s avatar
Citat:
Angående TT:s intervju så är det uppenbart att Thornberg vet att detta kan gå åt helvete för honom. Flera gånger lägger han till "...så vitt jag kan bedöma...". Knappast den dryga självsäkra tonen förut som löd "...polisen tål alla granskningar, nästa fråga tack...".

Thornberg borde omedelbart omplaceras tills utredningen är avklarad. Som han själv säger om Löfving borde han ha "andra arbetsuppgifter" tills allt är utrett. Inte sitta som spindeln i nätet när mycket handlar om Thornberg själv.

Ja, eftersom Thornberg själv har hanterat ärendet formellt med underskrift i åtminstone ett hänseende bör han givetvis inte själv utse vem som ska utreda ärendet. Han borde inte ens ha möjlighet att egenmäktigt tillsätta vem som ska utreda ett fall där han själv har varit delaktig.
Citera
2022-12-15, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
+ Varför behövs en extern granskare om allting är perfekt skött ??
+ Varför öppnar åklagaren en Utredning om allting är perfekt skött ???
När det mediala trycket är för hårt så är det ett sätt att visa att man är handlingskraftig(utan att egentligen behöva göra något), inför media främst. Utfallet blir alltsomoftast till myndigheternas fördel. När utredningen är klar hoppas man att medierna håller trut.
Det bra med insyn hos myndigheter men det blir problematiskt när det är myndigheter som jobbar med särskilt känsliga metoder.
Citera
2022-12-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortran77
Ja, eftersom Thornberg själv har hanterat ärendet formellt med underskrift i åtminstone ett hänseende bör han givetvis inte själv utse vem som ska utreda ärendet. Han borde inte ens ha möjlighet att egenmäktigt tillsätta vem som ska utreda ett fall där han själv har varit delaktig.

Visst är det så. Hoppas journalisterna lyfter det. Hans ämbete bör pausas då han själv granskas och är mottagare av utredarens resultat av granskningen som hand vän Runar gör av honom själv. Thornberg ska självklart ha andra arbetsuppgifter tills alls utredningar är klara. Precis som Löfving och även Staaf borde.
Citera
2022-12-15, 23:12
Medlem
Citat:
Visst är det så. Hoppas journalisterna lyfter det. Hans ämbete bör pausas då han själv granskas och är mottagare av utredarens resultat av granskningen som hand vän Runar gör av honom själv. Thornberg ska självklart ha andra arbetsuppgifter tills alls utredningar är klara. Precis som Löfving och även Staaf borde.

Vill också påminna om att det är ett par namn som glömts bort i denna härva. Ari Stenman, som är god vän med Thornberg, har ju gått helt fel väg när han pratat med Thornberg om Staafs oro. Thornberg såg då sin chans att peta Löfving utan att han själv gjorde det och sa till Ari Stenman polisanmäla.

Då är frågan varför Thornberg avfärdat en intern utredning mot Löfving sen då han ju ville peta honom? Förklaringen är att Thornberg själv inte ville gick i attack mot Löfving. Detta då Löfving inom Polismyndigheten är mycket mäktigare än Thornberg med en lång historia av kontakter. Thornberg som är en utböling från Säpo har inga kontakter förutom med de han försöker plocka in från Säpo.

Ett annat namn som glöms är Johan Olsson, chef för Noa och chef över Staaf. Han har gått ut och sagt att Staaf minsann skött sitt jobb under de år han varit på Noa för att stötta Thornberg. Men detta handlar ju noll om hur Staaf har skött sig. Utan allt handlar om hur tillsättningen gått till och Thornbergs agerande efter att han fått kännedom om Löfvings och Staafs privata relation.

Sen kan jag ju upprepa att Staaf var fullständigt rudis och hade noll koll på polis- och underrättelseverksamhet när hon fick jobbet som underrättelsechef. Aldrig har jag träffat en så underkvalificerad person inom polisen. Men det är fortfarande inte hennes fel att hon anställdes. Sen är jag i och för övertygad om att hon själv visste att hon inte tillsattes på meriter alls då hon inte alls uppfyllde det som söktes i annonsen.
Senast redigerad av WhistleBlower1 2022-12-15 kl. 23:18.
Citera
2022-12-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Då tar vi lite arbetsrättsutbildning.

Linda har jobbat i typ 8 är o fått goda vitsord - tidvis i alla fall,

Det har numera kommit fram att hon fittbitchierat Löfving eller rättare han har gnott sig till på henne
o fått - märkligt nog - även in sitt äckliga organ in-ut-i henne - hur många gånger vet vi inte men alldeles för få enligt honom själv - Linda har nog hållit kåtbocken Mats rätt kort.

Fel o mygel - ja kanske - har linda begått brott NEJ. Skall Linda bort kanske - oroshärd samarbetssvårigheter (män vill bara samarbeta o lyda om de får doppa - kvinnorna är urförbannade o idkar tystnadskultur - dont see dont hear)

Men det arbetsgivaren har känt till i mer än två månader får inte åberopas som uppsägnings- eller avskedandegrunder. Löfving har känt till dvs NOA har känt till - andra har känt till eftersom detta är allmänt kän.

Lindas o Löfvings dopparorgier får man anta tog slut i samband med relationen med Byden-
även om det är juste med två kukar.

Så hur skall man komma åt Linda arbetsrättsligt - särskilt om Linda säger han tvingade in sitt äckliga organ in-ut-i mig genom sin chefsställning o möjligheterna att styra mina arbetsuppgifter,

Det är synd om människorna men särskilt synd om kvinnor som Linda i chefen Löfvings utpressningsvåld

Linda kan mycket väl sägas upp/omplaceras på grund av osant intygande om hennes CV inte stämmer. Om det framkommer att hon och Löfving haft mer än en ytlig relation å yrkets vägnar långt efter hon rekryterades till NOA som hon hävdat i TV4 så åker hon på det. Utgå från att Linda åker så blir du inte besviken. Hon ljuger så in i h-e. Flera polischefer oberoende av varandra har anmält Löfving baserat på hennes berättelser om deras trashiga relation. Varför skulle han jaga henne som en Barracuda på badhuset? Varför dyka upp som ett riksmongo och jaga henne i joggingspåret? Varför jaga henne i surdegskulturen på bageriet? JO, av den enkla anledningen att hon tröttnat på hans slaka lem. Hon ville inte ha hans trötta vinballe längre, nu gällde en reslig militärpjäs som kunde lyfta henne till nya karriärnivåer. Micke Bydéns pilotpenis var det enda raka.
Citera
2022-12-15, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disktord
Det är möjligt.
I och med att ingen annan reagerat på dina ”kontakter” så lägger jag fram det som jag ser som anmärkningsvärt. Om du nu fått oväntat besök av Thornberg som utkrävt en middag vilket till slut skedde på en restaurang givet att din fru inte ville laga middag så hade du inte fortsatt skriva mer här. Om nu så var fallet så hade polisens utredare såklart frågat Thornberg vem han träffade då på middag och du hade fått hembesök av blåklädda konstaplar som undrar vad du sysslar med...

Du bara svamlar strunt som det lilla Säpo-troll du är. Läs det jag skriver och ta in det. I allt jag skrivit finns det mycket substans och ledtrådar till journalister, åklagare och utredare. Det material jag har kommer jag knappast lägga upp till dig eller Säpo utan till de det berör.
Citera
2022-12-15, 23:32
Medlem
Citat:
Du bara svamlar strunt som det lilla Säpo-troll du är. Läs det jag skriver och ta in det. I allt jag skrivit finns det mycket substans och ledtrådar till journalister, åklagare och utredare. Det material jag har kommer jag knappast lägga upp till dig eller Säpo utan till de det berör.
Haha I wish!
Jo men din story går inte riktigt ihop. Jag kan ge dig att det låter som du känner Thornberg, Olsson, Stenman, Peyman med flera med det är uddlöst och håller inte hela vägen.
Varför gör du det inte då, lägger ut det som utlovats?
Citera
2022-12-15, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disktord
Haha I wish!
Jo men din story går inte riktigt ihop. Jag kan ge dig att det låter som du känner Thornberg, Olsson, Stenman, Peyman med flera med det är uddlöst och håller inte hela vägen.
Varför gör du det inte då, lägger ut det som utlovats?

Tack för att du ger mig det. Och så är det. Efter totalt 30 år inom statens tjänst har man träffat många. Jo jag har utlovat en del "bevis". Och jag hade tänkt lägga ut dessa här på Flashback. Men nu har det kommit i nytt ljus och jag tänker att dokumenten gör mest nytta i en åklagares händer. Just nu i alla fall. Blir det inget hos åklageriet så hamnar det här, var så säker.
Citera
2022-12-15, 23:45
Medlem
Citat:
Tack för att du ger mig det. Och så är det. Efter totalt 30 år inom statens tjänst har man träffat många. Jo jag har utlovat en del "bevis". Och jag hade tänkt lägga ut dessa på här på Flashback. Men nu har det kommit i nytt ljus och jag tänker att dokumenten gör mest nytts i en åklagares händer. Just nu i alla fall. Blir det inget his åklageriet så hamnar det här, var så säker.
Har du något otalt med dem i och med att du så gärna vill sänka dem, om det stämmer det du säger? Jag undrar vad motivet och drivkraften är?
Nu vet jag inte vad det är du säger dig sitta på för information men skulle det inte kunna ge mer skada än nytta på sikt om du röjer känslig information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in