2022-12-15, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Ad hominem är det du som ägnar sig åt.

Faktum kvarstår. Ditt upprepande svamlande i tråden om att det endast är män som kritiserar Linda H. Staaf är sant endast i din egen lilla filterbubbla.

I verkligheten är hennes arbetskamrater mycket upprörda. Både kvinnor och män.

I verkligheten är allmänheten upprörda över att det går att knulla sig till viktiga positioner inom svensk polis. Det är både kvinnor och män som är upprörda.

Du skriker som en liten gris om allt möjligt för att försöka leda tråden bort från det faktum att Linda H Staaf genom att påverka alla blivande chefer på sina fyra senaste arbeten fått arbeten där det funnits bättre och mer kvalificerade sökanden.

Linda får knulla hur mycket hon vill, men inte för att få en tjänst på en statlig myndighet.

Hon och de horbockar hon utnyttjat ska alla bort från viktiga uppgifter och helst aldrig mer få arbeten inom vare sig statlig eller kommunal verksamhet.

Du läser och skriver som du stod berusad på en pissoar!
Tvärtom om har jag uttryckt just den avundsjukan kommer tydligt ifrån bägge könen.
Så dra upp gylfen och horbocka dig hem till tryggheten.
Citera
2022-12-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Ad hominem är det du som ägnar sig åt.

Faktum kvarstår. Ditt upprepande svamlande i tråden om att det endast är män som kritiserar Linda H. Staaf är sant endast i din egen lilla filterbubbla.

I verkligheten är hennes arbetskamrater mycket upprörda. Både kvinnor och män.

I verkligheten är allmänheten upprörda över att det går att knulla sig till viktiga positioner inom svensk polis. Det är både kvinnor och män som är upprörda.

Du skriker som en liten gris om allt möjligt för att försöka leda tråden bort från det faktum att Linda H Staaf genom att påverka alla blivande chefer på sina fyra senaste arbeten fått arbeten där det funnits bättre och mer kvalificerade sökanden.

Linda får knulla hur mycket hon vill, men inte för att få en tjänst på en statlig myndighet.

Hon och de horbockar hon utnyttjat ska alla bort från viktiga uppgifter och helst aldrig mer få arbeten inom vare sig statlig eller kommunal verksamhet.

I princip håller jag med dig. Tycker det blir helgalet att hon nu ska framstå som ett offer för snuskiga polischefer. Hon verkade inte bry sig om att göra någon anmälan utan siktet var redan inställt på Justitiedepartementet eftersom att ”det var en lucka i hennes cv”. Hon var redan inställd på avancemang högre upp i hierarkin.

Hon må ha dubbla examen och vara hur effektiv och duktig som helst men det fråntar inte den omständigheten att hon fått tjänster framför mer kvalificerade sökanden. Detta då hon samtidigt haft privata relationer med olika chefer. Det här är uppenbar jävssituation. Skulle det utspelas på ett litet företag någonstans så fine men i Sveriges högsta polisledning!
Citera
2022-12-15, 18:56
Medlem
Master63s avatar
[quote=Whistlehead|82769328]Innan Byden så var det väl en svartskalle kvinna som var ÖB-[/QUO

Haha du trollar, Sverker Göransson var Sveriges ÖB innan Bydèn och han är en svensk (snapphane)
Citera
2022-12-15, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Isåfall enligt dig är Sverige genom korrupt, en chef är en människa här i detta land och får om han eller hon vill ha intimt umgänge med vem som helst liksom vilken person som helst.
Bevis på att det medvetet förekommit en direkt sexuell handling för att hon skulle bli tilldelad tjänsten finns inte, alltså är det ett lösryckta påstående vilket också är orättvist att äns påstå efter som det saknas fysiska bevis.

Exakt! Ja jag anser att Sverige i hög grad är korrupt.
Att tjänster i framförallt statliga myndigheter tillsätts med fruar och gamla kompisar och ligg.
Relationer har inget på en arbetsplats att göra och borde förbjudas.
Bara för att korruption mest mäts i sedelbuntar i bruna kuvert så anser jag att Sverige kommer lindrigt undan i olika mätningar där man mäter just korruption.
Det är minst lika skadligt att omge viktiga positioner med ja-sägare som att ta en monetär muta.
Citera
2022-12-15, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Jag är ej polis, visste ej, men varför skrev hon en ansökan? En ansökan som inte finns nu.
Och varför vill JD ej ta i henne med tång?

Det intressanta i den här soppan är att hon trots allt verkar ha gjort ett habilt jobb, fast att hon inte fått tjänsten på sina meriter mer än som fuckbuddy. Sen vet man ju inte hur de som skulle haft hennes tjänst hade gjort jobbet. Det är svårt att bedöma.

Crimehärvorna med Anom, Sky och Encrochats dekryptering har hon inte gjort ett dugg för att ordna fram. Det har serverats av utländska polismyndigheter. Det är inget som hon kan få det minsta erkännande för. När det gäller Sky, har FBI varenda meddelande som skickats och det kommer att göra livet outhärdligt för de gängkriminella i orten. I övrigt uppskattar jag ej att poliser går ut i media och slår sig på bröstet när de löst ett brott. Det är tamejfan därför vi har anställt dem.

aftonbladet

Ansökan skickades in på polisen, inte på JuDep. Skulle inte förvåna om annonsen var en intresseanmälan och inte en ren jobbannons.
Är sant att hon inte fixade fram Sky m.fl. Men personalen som drev operationerna och fick i hamn det gjorde ett fenomenalt jobb. Som underrättelsechef så är det sen självklart hennes ansikte som visas och inte de som gjort grovjobbet. Är så det är, och jobbar man inom underrättelseverksamhet så är det många som föredrar det.
Fattar det där med att slå sig för bröstet kan irritera och verka drygt, men handlar ju om att skicka signalen att något görs. Polisen är grymt ineffektiv där chefsskiktet på många ställen agerar utifrån sin egen prestige istället vad som är bäst för situation eller ärendet.
Citera
2022-12-15, 19:31
Medlem
Då tar vi lite arbetsrättsutbildning.

Linda har jobbat i typ 8 är o fått goda vitsord - tidvis i alla fall,

Det har numera kommit fram att hon fittbitchierat Löfving eller rättare han har gnott sig till på henne
o fått - märkligt nog - även in sitt äckliga organ in-ut-i henne - hur många gånger vet vi inte men alldeles för få enligt honom själv - Linda har nog hållit kåtbocken Mats rätt kort.

Fel o mygel - ja kanske - har linda begått brott NEJ. Skall Linda bort kanske - oroshärd samarbetssvårigheter (män vill bara samarbeta o lyda om de får doppa - kvinnorna är urförbannade o idkar tystnadskultur - dont see dont hear)

Men det arbetsgivaren har känt till i mer än två månader får inte åberopas som uppsägnings- eller avskedandegrunder. Löfving har känt till dvs NOA har känt till - andra har känt till eftersom detta är allmänt kän.

Lindas o Löfvings dopparorgier får man anta tog slut i samband med relationen med Byden-
även om det är juste med två kukar.

Så hur skall man komma åt Linda arbetsrättsligt - särskilt om Linda säger han tvingade in sitt äckliga organ in-ut-i mig genom sin chefsställning o möjligheterna att styra mina arbetsuppgifter,

Det är synd om människorna men särskilt synd om kvinnor som Linda i chefen Löfvings utpressningsvåld
Citera
2022-12-15, 19:55
Medlem
Fortran77s avatar
Ska man tro uttalandet från Thornberg i dagens Aftonblad (15/12) så har han jobbat oerhört med det här ärendet:

Många tittar på hur jag hanterar det här nu. En del tycker att jag har varit tyst, men jag har jobbat dag och natt och jag har jobbat med den här frågan under väldigt lång tid. Jag har genomfört en rad åtgärder som jag inte kan berätta om, och jag känner mig trygg med hur jag har hanterat det.

Enligt Thornberg har ärendet hanterats oklanderligt, skrivits av (med en gång) i alla instanser ändå fram till alldeles nyligen.
Trots det har Thornberg då enligt egen utsago "genomfört en rad åtgärder som jag inte kan berätta om"!

Han har, "jobbat dag och natt", ja dag och natt, det säger han själv... man tycker synd om honom!
Kanske kan han se fram emot lite mindre krävande arbetsuppgifter framledes?

Nu kan han ju tyvärr inte säga vad det är han har gjort, så det får vi gissa oss till...

Hur kommer det sig? Vad fanns det för åtgärder att genomföra när anmälningarna omedelbart lades ner?
Senast redigerad av Fortran77 2022-12-15 kl. 20:03.
Citera
2022-12-15, 19:56
Medlem
Fortran77s avatar
Hur kommer det sig att det var 21 sökande till tjänsten på NOA när den utlystes första gången men bara en sökande andra gången.

Hur sök den utlysningen ut, dvs. när Löfving tillträtt som chef för NOA och tjänsten skulle tilsättas???
Citera
2022-12-15, 20:30
Medlem
[quote=kLFFiVfTFba9Huz|82764357]
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Då har någon fått fram LHS studieintyg från Mittuniversitetet. Då kvarstår att se vilka juriststudier hon läst vid SU.

Uppdaterat:

Komplett studieintyg Mittuniversitetet:

https://anonfiles.com/rb61F1M7y1/Studieintyg-LS-MiU_jpg

Komplett studieintyg Stockholms universitet:

https://anonfiles.com/516cF5M0y6/Studieintyg-LS-SU-1_jpg
https://anonfiles.com/H667FeM5y1/Studieintyg-LS-SU-2_jpg
https://anonfiles.com/Me68FfMey2/Studieintyg-LS-SU-3_jpg

Är det verkligen rätt person som intygen avser?

På intygen står det Linda Staaf. Det är ett taget efternamn efter hennes giftemål med polisen Jan Staaf. De gifte sig 2009 enligt användaren "broschyr" (inlägg 3930). Vid tidpunkten för dessa studier hade hon sitt flicknamn Hansson. Borde inte studieintygen visa efternamnet som hon faktiskt hade vid tidpunkten för studierna, dvs Linda Hansson?

Kollade ratsit och det finns fler Linda Staaf i Sverige.
Citera
2022-12-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortran77
Hur kommer det sig att det var 21 sökande till tjänsten på NOA när den utlystes första gången men bara en sökande andra gången.

Hur sök den utlysningen ut, dvs. när Löfving tillträtt som chef för NOA och tjänsten skulle tilsättas???

Hur rekryteringsprocessen går till var vid det laget kanske vida känd.
Citera
2022-12-15, 20:52
Medlem
[quote=gargamel56|82770989]
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz

Är det verkligen rätt person som intygen avser?

På intygen står det Linda Staaf. Det är ett taget efternamn efter hennes giftemål med polisen Jan Staaf. De gifte sig 2009 enligt användaren "broschyr" (inlägg 3930). Vid tidpunkten för dessa studier hade hon sitt flicknamn Hansson. Borde inte studieintygen visa efternamnet som hon faktiskt hade vid tidpunkten för studierna, dvs Linda Hansson?

Kollade ratsit och det finns fler Linda Staaf i Sverige.

Det man begär ut är en "ny" kopia, dvs det som nuvarande LADOK generar map ett personnummer / identitet. Dvs, LADOK hämtar med all säkerhet tilltalsnamn + efternamn från Skatteverket vid generering av intyg.
Citera
2022-12-15, 20:52
Medlem
Linda och Öb... vissa män tänder ju på "starka" kvinnor så det går säkert bra och Linda får nog nytt jobb på interpol eller något.

Att ta sig upp i karriären är väl inget fel med och folk måste väl få ha sitt privatliv ifred också?

Hon kan säkert gräva fram och vet om mycket om många, samtidigt kanske det kommer fram fler hemligheter om gamla stofiler som fortfarande håller på med massa korruption.

Det är väldigt tråkigt att det verkar som att många blivit sårade i sammanhanget.

En riktigt stark kvinna avvisar gifta karlar oavsett tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in