2023-02-25, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GodSosse
Skönhet?
Hennes nedåtsträvande mungipor och de förgrämda vecken runt munnen gör henne väldigt oattraktiv.
Men hon kanske kompenserar med att inte bara ha sug i blicken?

Många som skriver att Linda Staaf är rätt snygg. Sidan jag inte är svensk, så frågar jag derför om hon är en typisk svensk skönhet, men hon liknar inte Ingrid Bergman, Greta Garbo, Lena Olin och andra svenska kvinnor som jag tycker är snygg, men hon minnar lite om Anna Book, fast at hon är mörkhårig
Senast redigerad av Vannlilje 2023-02-25 kl. 21:20.
Citera
2023-02-25, 22:10
Medlem
GodSosses avatar
Oavsett var hon nu arbetar eller kommer att arbeta:
hur ska man som kollega på samma plats som henne förhålla sig till henne?

- Är det "hon"? Som var ihop med han som "dog"?
- Jag läste utredningen, där stod det att....?
- Har hon .....:- i månadslön??!!
- Har hon tillgång till vapen?
Citera
2023-02-25, 23:20
Medlem
Jofs avatar
Lampan lyser nu mot thornborg. Kan han klara sig?
Lena kommer att gå fri.
Däremot undrar vän av ordning, om hennes inflytande på vår ÖB. Vill att han ska vara klar i hjärnan.
Do not mess with him please, Linda lill 🙏.
Citera
2023-02-25, 23:23
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Regeln är väl att som chef inte knulla anställda, inte tvärtom? Alla lagar runt sånt är ju skrivna att den i högre position i hierarkin (skola/jobb/ålder) är den som begår brottet, och den andra offret, om något.. personen i maktposition har ansvaret att veta bättre och inte utnyttja sina underlingar.

Det där med chef och maktposition är rätt överspelat. Att ha ett könsorgan i form av en ficka bredvid anushålet istället för en hängande skinnspik strax ovanför en skinnpåse ger också makt, i synnerhet om chefen inte hör till de 10% mest attraktiva. Metoo skyddar kvinnor, nej låt mig korrigera - metoo ger kvinnor all makt oavsett om övergrepp skett eller ej. En vanlig flört kan i aktivistdomstolar vändas till sexuella trakasserier.

Skönt att ÖB i dessa tider när vi diskuterar att ändra en över 200 år gammal tradition att vara alliansfria, vilket hållit Sverige utanför krig i alla dessa år kan sitta och "snacka" i SVT om vilka kvinnor han för stunden lägrar. Undrar om han är under press? Undrar om han är stabil och tänker klart kring Sveriges hantering av Ryssland/Ukraina? Är verkligen rätt tankar och känslor påkopplade när man är på gång att kasta Sverige in i en kärnvapenattack från Ryssland?

Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Nej. Det är fullt av inkompetenta kvinnor på olika chefspositioner överallt därför att de har blivit inkvoterade för att uppfylla uttalade eller undermedvetna PK-krav. Det vet alla, och det är det som är problemet. Det förstör för de kvinnor som är kompetenta och har förtjänat sina positioner på riktigt, och det förstör för hela samhället när inte de bäst lämpade personerna befinner sig på rätt positioner.

Stenlund på Swebbtv hade en ledare om exakt det. Tror han dessutom gjorde en intervju med professor Arnstberg också. Att kvotera in kvinnor och invandrare på bekostnad av intelligenta etniska svenska män kan på rätt kort tid vara fullständigt förödande för samhället. Han/de talade om IQ på 120, 130 och 140 och prevalensen på dessa hos de olika grupperna.

Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Det man också undrar över nu är hur djup rötan är inom Polisen. Det här med Linda Staaf och Mats Löfving lär ju bara vara toppen av isberget. Hur mycket annan skit, vänskapskorruption, kvotering och inkompetens gömmer sig under ytan? Bara en sån sak att nästan varje polischef förefaller vara kvinna och/eller PK-aktivist gör ju att ingen borde va förvånad över att gängkriminaliteten tagit över Sverige. Det här är Dan Eliassons verk. Nu försöker dom mörklägga allt genom att utse Mats Löfving till syndabock och sen hoppas att all granskning ska blåsa över.

En total genomlysning av hela myndigheten behövs.

Det var någon som hade gjort en karta över elitens kopplingar till varandra i Sverige. Det handlade om ett par hundra namn och det är bara att inse - korruption och nepotism i de övre skikten är legio.

Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Många som skriver att Linda Staaf är rätt snygg. Sidan jag inte är svensk, så frågar jag derför om hon är en typisk svensk skönhet, men hon liknar inte Ingrid Bergman, Greta Garbo, Lena Olin och andra svenska kvinnor som jag tycker är snygg, men hon minnar lite om Anna Book, fast at hon är mörkhårig

Anna Book är väl en tattare, inte alls en svenska. Staaf ser ut att ha lite samiska drag.
Citera
2023-02-25, 23:25
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Skönhet?
Hennes nedåtsträvande mungipor och de förgrämda vecken runt munnen gör henne väldigt oattraktiv.
Men hon kanske kompenserar med att inte bara ha sug i blicken?
13 år yngre än Löfving. That's it.

När det gäller yngre kvinnor tar män vad som erbjuds.
Citera
2023-02-26, 03:08
Medlem
Citat:
Oavsett var hon nu arbetar eller kommer att arbeta:
hur ska man som kollega på samma plats som henne förhålla sig till henne?

- Är det "hon"? Som var ihop med han som "dog"?
- Jag läste utredningen, där stod det att....?
- Har hon .....:- i månadslön??!!
- Har hon tillgång till vapen?

lol du tror inte att alla var med på tåget innan media börja lägga näsan i blöt å förlöjliga hela polisorganisationen. Sen att belägga någon skyldig för att någons egna fega val.

Skulle säkert lika gärna varit Anders Thorberg media haft häxjakt på men nu blev det han Mats å han valde avsluta sitt liv pga det, shit happenings.
Senast redigerad av borta_med_vinde 2023-02-26 kl. 03:15.
Citera
2023-02-26, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Det förstärker bilden av kvinnor som lättfotade? Hur menar du med det? Att kvinnor är kända för att vara lättfotade? Vad är att vara lättfotad? Är det att KNULLA "med vem som helst"? Är KVINNOR verkligen kända för att göra det? Är det inte tvärtom allmänt känt att män är de som är redo att knulla vem som än säger ja och anledningen till varför män inte får knulla beror på att KVINNOR säger NejTack?

Är det inte synen på att män styrs av kuken och att män är simpla varelser som villigt riskerar allt för lite fitta och tutte och därför inte borde sitta på viktiga positioner i samhället...
Är det inte den bilden av MÄN som "förstärks"?

Hehe, exakt.
Män verkar kunna riskera vad som helst för lite sug av kuk, det är bilden som kommer fram!
Citera
2023-02-26, 10:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thalia2
Hehe, exakt.
Män verkar kunna riskera vad som helst för lite sug av kuk, det är bilden som kommer fram!
Linda Staaf är arketypen för kvinnor som knullar sig uppåt i karriären. De vet att de ser objektivt bra ut och använder det för att charma träbockar likt Löfving och ÖB.
Äldre män med karriärsfokus som har svårt att värja sig mot yngre femme fatal som spelar hur hela registret.
Alla har en svaghet och gällande många män i uniformsyrken så är det kvinnor och relationer.
Löfving var en idiot som borde ha sparkats, men Linda Staaf är djupt olämplig som chef.
Citera
2023-02-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Angående ”Ingått i en strategisk ledningsgrupp”.

Här finns mer intressant info om hennes "deltagande" i den ledningsgrupp hon ingått i.
Intressant att det kan räknas som en merit med SKA-krav när man ingår i en strategisk ledningsgrupp utan att deltaga i dom möten som gruppen håller. Kan jag tycka.
Det handlar alltså bara om en merit på papperet och inte om att hon förvärvad någon erfarenhet av att ingå i en sådan grupp då?

Någon mer än jag som tror att hon varit fullt medveten om att detta varit en konstruktion för att kringgå reglerna, och därmed gå förbi andra sökande som så klart känner sig lurade idag?

(FB) Linda Staaf, fd chef på NOA

VEM såg till att ansökningstiden förlängdes?
VEM utnämnde henne till ekonomidirektör Region öst?
Citera
2023-02-26, 11:26
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nu är Staaf inte en vanlig handläggare och borde kunna motstå när det rinner till i fittan. Inte fan skulle jag knulla min chef oavsett hur snygg hon än är för jag vet att det kommer att bli skit i slutändan
Precis, hon hade ju iallafall nåt mer att få ut av det än Mats. Han fick bara fitta, hon blev erbjuden både kuk, pengar och karriär. Vem hade sämst motståndskraft?
Citera
2023-02-26, 11:34
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det där med chef och maktposition är rätt överspelat. Att ha ett könsorgan i form av en ficka bredvid anushålet istället för en hängande skinnspik strax ovanför en skinnpåse ger också makt, i synnerhet om chefen inte hör till de 10% mest attraktiva. Metoo skyddar kvinnor, nej låt mig korrigera - metoo ger kvinnor all makt oavsett om övergrepp skett eller ej. En vanlig flört kan i aktivistdomstolar vändas till sexuella trakasserier.
Du gör min poäng åt mig. Alla som skuldbelägger Staaf i detta är incels. Mats var en patetisk incel han också, som reagerade precis som en klassisk sådan när han inte fick ligga längre - och när förödmjukelsen blev för stor så tog han sitt liv.
Snipp snapp slut.
Citera
2023-02-26, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
VEM såg till att ansökningstiden förlängdes?
VEM utnämnde henne till ekonomidirektör Region öst?

Jaa - varför är det såå tyzztt om vad Jaan Staaf gjord med o för Linda förutom
att ha satt-henne-på-jäsning x 2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in