Citat:
Ursprungligen postat av
Revolutions
Mest för att jag är lite nyfiken, varför pissar du i köket Conny ?
Annars är väl mitt "gubbtips" att märkeskläder är en lögn som man nästan skäms att man föll in i, vad i hela helvete gav det egentligen. Vem blev impad över att jag hade ett par jeans för 2000+ kronor, eller en jacka för 5k...inte en jävel !
Sant, har själv gett bort alla mina svindyra jackor, (5000-20000) till min son och behållit mer basic kläder. Han passar riktigt bra i de flesta. Dessutom är han en märkesbög av rang. Själv sätter jag inte på mig tex Philip Plein någonsin igen. Det intressanta är att det är omöjligt att se åldern på de kläder jag har handlat. De är tidlösa på något märkligt vis.
Numera går jag till jobbet i mina arbetskläder. Gjorde jag aldrig förr. Bytte om när jag kom fram. Kan till och med gå till gymet på morgonen iklädd arbetskläder hahaha
När man blir äldre skiter man i saker, för att man har insett att ingen bryr sig om någon annan än sig själv ändå. Och när man blivit gubbe så kollar folk alltmer sällan på en av naturliga orsaker. Spelar ingen roll att man varit snyggast på jordklotet - man har passerat bäst före datum. Det märkliga är att gamla flammor som man var ihop med för 40 år sedan börjar höra av sig igen... Där lever man kvar i deras minnen som snygg... och de är fortfarande 18 år i ens egen hjärna...
Fast jag har inte lagt mig till med de praktiska tipsen. Jag äter fortfarande middag på finaste porslin, på vit duk, silverbestick, dricker årgångsvin ur kristallglas, skär upp min stek med svindyr japansk damaskus kockkniv osv. Jag gör det varje dag för jag gillar det. Mat är en av de få saker jag fortfarande uppskattar.
Däremot kör jag knappt bil längre eftersom det är opraktiskt i stan. Har ingen bil just nu. Fast jag funderar på att köpa en bil... har alltid kört sportbilar, men nu funderar jag på att köpa en pickup... det är gubbigt hehehe