2022-12-11, 19:38
Medlem
Farfarsfars avatar
Shorts och foppatofflor halva året, långkallingar och kängor andra halvan. Västar har jag massor av, perfekt när armarna är fria. Dessutom funkar de bra under jackan/rocken.
Citera
2022-12-11, 20:05
Medlem
Chupacabrass avatar
Skaffa en schysst vattenflaska, tex en i plåt, och drick i den endast. Diska den emellanåt.
Citera
2022-12-11, 20:06
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jo det har du ju rätt i. Enda tråkiga är väl att dom blir lite ledsna dom där som inte kan kissa i vasken utan att det rinner på skåpluckor och i halva köket.

Äsch, kissproblem hör gubblivet till!
Citera
2022-12-11, 20:18
Medlem
olasvenssons avatar
Förstoringsglaset måste finnas i en gubbes hem.

Du var inne på mediciner. En medicinask med Mån - Sön. skrivet på asken. Så man inte glömmer att sina läkemedel.
Citera
2022-12-11, 20:19
Medlem
Snapcounts avatar
Ett minikylsåp brevid soffan, så att man slipper otyget att gå till köket efter en kall öl.
Citera
2022-12-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Var gör du av pappret som du torkar kuken med? Eller torkar du inte kuken utan låter de sista hamna i kalsongerna och går omkring och luktar piss?

Alla män som står och pinkar vet att man daskar med kuken 3 bestämda gånger för att få ut dom sista dropparna. Men absolut inte mer än tre, då räknas det som att man leker med den.

Hängselbyxor är guld värt, har på mig dom året runt så fort jag stiger utanför ytterdörren. Åka och handla, kapa ved, stycka vilt, skotta gården eller måla huset. Dom funkar i alla lägen och kvinnors livmödrar aktiveras när dom ser ett par hängselbyxor som hänger lite nonchalant på axlarna.
Citera
2022-12-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ett minikylsåp brevid soffan, så att man slipper otyget att gå till köket efter en kall öl.

Ett måste i ett garage antar jag?
Citera
2022-12-11, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Min ålder började med en 4 när jag upptäckte att det finns strechjeans - game changer!

Haha japp, min med en 3a. Tror aldrig mer jag kommer köpa vanliga jeans igen
Citera
2022-12-11, 20:42
Medlem
Public Enemys avatar
Ha en poche vide nära där du tar av brallorna för natten. Töm fickorna i den, så kan du ta grejorna och lägga i de brallor du tar på dig dagen efter.
Du står man aldrig utan tändare, fickkniv och annat braåha.
Citera
2022-12-11, 20:46
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Byt till elastiska skosnören. Det är lika bra att ge upp knytandet så fort som möjligt.

Det kan även kompletteras med skohornet i länken. Det ryms i fickan, man klämmer fast det på skorna och drar bort det när skorna är på. Allt detta kan man göra med rak rygg.

https://www.vobislivskvalitet.se/grepp/pakladning/skohorn-ta-pa
Kardborreband funkar utan skämmis keps över 40

Härlig tråd o förnimmer oss gamlingar på flashback att livet kan njutas även som äldre medlem.

Hoppas admin en dag tar ur sin statskassa o bygger ett flashback äldreboende.
Citera
2022-12-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Kardborreband funkar utan skämmis keps över 40

Härlig tråd o förnimmer oss gamlingar på flashback att livet kan njutas även som äldre medlem.

Hoppas admin en dag tar ur sin statskassa o bygger ett flashback äldreboende.

Kardborreband är även det helt ok (säger jag och sneglar på mina kängor)

Men när man blir äldre så ska man gå med rakrygg genom livet och undvika att kröka på den. Kröka rygg får de yngre göra.
Citera
2022-12-11, 20:54
Medlem
sinkaduss avatar
Bra tråd detta! Känner igen mig i mycket, skönt att inte vara ensam.

Jag går nästan alltid i Crooks . Skönare och lättvindigare skodon är svåra att hitta. Jag har två par vinterfodrade också. Går inte att jämföra med Foppatofflor, helt annan komfort i Crooks.

Bra hållbara bekväma kläder hittar man på Engelson. Riktiga skogskläder men utan dom dyra taggarna. Fjällräven Grönland är en förbannat bra vinterjacka. Jag har använt min i 16 säsonger nu. Börjar franska sig lite i armarna så det är dags att byta. Då behöver man inte bekymra sig över det de kommande åren. Att handla är pest!

Ett nyckelskåp innanför dörren är ett måste för en tankspridd gubbe. Har jag haft i många år nu. Här hemma har varje sak sin plats. Inte för att jag är pedant utan för att jag ska slippa använda halva dagen åt att leta efter saker. Tar ett tag att nöta in men förenklar livet avsevärt.

Jag har skippat alla sociala medier. Jag blev bara förbannad. Ska snart lägga ner nyheterna också. Tänk vad mycket tid och harmoni man ska få i sitt återstående liv istället. Våga vägra bredband och fiber är min gubbparoll.

Jag gillar att skruva och fixa. Verktyg och maskiner köper jag på Jula. Bra kvalitet för dom pengarna, inge Biltemaskit.

Laga storkok och frys in i portioner. I helgen har jag lagat 95 portioner. Fyra olika rätter och så har jag ett par rätter till i frysen. Gubbar behöver ingen större variation. Visst, det är lite jobb men nu har jag vardagskäket för 3-4 månader fixat. Får plats i kylens frys och en liten box. Handla stora förpackningar på Snabbgross och gärna halvfabrikat så går det ganska snabbt och smidigt.

Putsdukar till glasögonen är något jag har på alla strategiska ställen i mitt boende (och givetvis pennor och block)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in