2022-12-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
I början av den här allt snaskigare händelseutvecklingen sa någon mer insatt polis att hela denna snaskiga härva hade sitt upphov i svartsjuka. Jag skyndade mej att lägga mej i och sa att han nog menade avundsjuka. Från början trodde jag på en konkurrens om tjänster mellan Staaf och Löfving. Nu tar jag tillbaks dom orden.

Löfving som var lovad att få betalt i sex för hjälpen med karriären blev naturligtvis svartsjuk när han förstod att han blev avvisad av äcklet till förmån för Bydén som till och med lagt in om skilsmässa. Det kändes naturligtvis som jävligt hård konkurrens om man ser till tjänstestatus. Utkonkurrerad. Vilken nesa. Inget "han knullar bättre" . Inget "han är sötare". Inget "han är rikare". Bara ett stort jävla by, by.

Att sedan Löfving sätter både sin egen och Linda Staafs karriär i pant som hämnd är inte svårt att förstå men djävligt drastiskt. Jag försöker se det som ett mått på hans besvikna övergivenhet och ett mått på hans kärlek till det skelögda äcklet. Visst var det svartsjuka. Polis Johansson hade rätt.

Enligt den alltmer demente GW kommer de att få gå bägge två och dessutom få sällskap av sin gemensamma chef. Den som sörjer minst över detta torde vara Löfving som vill att hans hämnd ska svida ordentligt. Vi får tacka nån däruppe att hon aldrig kom upp till departementsnivå. Annars hade hon väl fått snaska ministerkotte lagom till påsk.

Ditt inlägg ÄR mitt i prick!

Så är det. Tur att alla inte är som den här Linda.

Kärlek är för oss normala utan gengälder.

Men så finns det sådana här som Linda. Som kräver gentjänster för knull. Tur att de ändå är få.
Citera
2022-12-15, 11:44
Medlem
Spotlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Nej hon går inte att hitta där. Vilket tyder på att hon har skyddade personuppgifter vilket inte är särskilt märkligt med den tjänst hon hade.

Varför skulle Linda Staaf fått skyddade personuppgifter pga av sin tjänst när uppgifterna försvunnit den senaste månaden? Att de fanns kvar tills mitten på november 2022 visar väl snarare att de försvann pga att hennes aktiviteter med framstjärten nått dagens ljus?
https://archive.vn/sofk5#selection-109.0-337.1Linda har bott i sin bostadsrätt i fem år.

https://stoppapressarna.se/svenskt/h...iga-gomstalle/
Ska Svenska skattebetalare betala för att ge Linda skyddade personuppgifter, bara för att hon haft oskyddat sex med flera chefer inom poliskåren? Stoppa pressarna har tom varit utanför hennes port och fotat. Eller så tog de bilden från Googlestreet och editerade bort siffrorna Sex och noll.

Tycker det känns fel att Svenska skattebetalare ska stå för kostnaderna i efterdyningarna av att en klättermus knullat sig framåt i karriären med fittan (snippa-framstjärten) Har vi inte blivit utnyttjade nu?
Senast redigerad av Spotlife 2022-12-15 kl. 11:53.
Citera
2022-12-15, 11:44
Medlem
Då tar vi ett långt inlägg:

1. ÖB helt klart att han är fittbitchierad - han har dessutom draculatänder - nu vill han skrämma ankdammsfolket med att ryssland kommer att bomba - kanske med kärnvapen - men inte invadera ankdammen o ankdammsfolket.

Jag ger Linda stöd i en svår situation - varför skulle hennes situation vara svår - hon har fått ett juste jobb o hon har juste utbildning.

Frågor som Holmberg inte ställde - har du träffat Löfving - hur väl känner du honom.

Du o Linda är ett par varför tog du din dotter o inte Linda med dig på Nobelbanketten - då är ju Er relation hemlig.

Berättade du för din arbetsgivare/regeringen tidigare om relationen med Linda än för din fru.

2. Lindas jobb o utbildning. Linda har en jur kand o har föreskriven utbildning för domarämbetet.
Hon har dessutom suttit ting. Hon platsar således som rikspolischef mer än Thornberg. Hon platsar väl som polismästare.

Listig utannonsering av jobbet - krav Jur Kand - önskvärt med flerårig verksamhet inom polismyndighet - personliga egenskaper mycket viktiga - internutbildning kommer att ges.

2.1 sett till utbildning jur kand (o ting) har hon tagit ett jävligt icke adekvat o tunnt jobb hos
polisen i Östergötland - bekräftar snarare hur svårt det är för jur kander att få adekvata jobb

2.2 sen är det ju både märkligt o sjukt att hon måste fittbitchiera sig till ett jobb som hon har kvalifikationerna för att få

3. Linda har en poäng när hon säger att det är svårt som stark o duktig kvinna inom den hierakiska manliga miljön inom polisen

4. Som jag påtalat tidigare Linda har rätt att skarva meriter så armarna inte räcker till men så länge hon inte åberopar falska handlingar är hon grön
Citera
2022-12-15, 11:52
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vad är osakligt? Att hon snaskat poliskotte?

Av Linda Staaf fanclub får man höra mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Oaktat att utsagan om hennes "mycket bra arbete" är taget ur luften...

Problemet är att det i så fall finns tusentals andra obehöriga sökanden som inte knullar den blivande chefen och som också skulle gjort ett mycket bra arbete. Hur ska urvalet gå till menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Hur vet du att hon gjort ett bra jobb på NOA - arbetar du där?

Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Hur vet du att LS gjort ett bra arbete? Jämfört med vad?

Utbildning och kunskap har betydelse, jag kommer ihåg läkare på min vårdcentral som var vänliga. Varje gång jag sökte för mina besvär tittade de på mig med gråtmilda ögon och sa att det blir nog bättre. Men jag fick ingen behandling, ingen medicin eller remiss till någon som inte fejkat sin utbildning med betyg från Ali-Baba med school. Men visst, dessa läkare var trevliga.

När jag efter flera år mötte en kunnig läkare var det som någon tänt ett ljus i ett mörkt rum. Äntligen förstod jag lösningen på mina problem.

VitaPumps, hur tror du NOA hade fungerat med en kunnig och erfaren person inom säkerhetsarbete? Hade det fungerat bättre än med LS och hennes tveksamma meriter och romantiska intresse av äldre män med uniform och makt?

Att Linda S gjort ett bra polisarbete inom NOA är inget jag har hittat på. Ni verkar inte vara riktigt pålästa. Det har ju trots skitskriverierna om henne även framkommit att hon faktiskt gjort ett mycket förtjänstfullt arbete. Det finns ju inom alla högre befattningsgrupper personer med jättehöga akademiska betyg som knappast åstadkommit någonting rent praktiskt. Lind S utbildning är inget fel på. Sedan är det ju som om vi tjejer/kvinnor åstadkommer något som vi fått en eloge för heter det att vi knullat oss till det. Ja, så ser machosamhället ut i dag.
Senast redigerad av vitapumps 2022-12-15 kl. 11:54.
Citera
2022-12-15, 11:52
Medlem
corrupteds avatar
Hur har Polisfacket hanterat tillsättningen av Staaf? De borde ha varit inblandade i ett tidigt skede av flera sökanden. Har även facken givit upp försöken att driva frågor i Arbetsdomstolen? Jag har svårt att tro det. Det mest sannolika är att fackpamparna sitter i samma båt som myndighetscheferna?

Det jag inte kan förstå är hur kan vanliga människor med god moral jobbar kvar på myndigheter som uppenbart är korrupta från toppen? En förklaring kan vara att det inte finns några hederliga människor kvar. För hur annars kan de se sin familj i ögonen när de kommer hem? Eller kan det vara den största orsaken till varför folk mår dåligt, går in i väggen, med psykisk ohälsa som följd?

Det som behövs är en ordentlig och genomgripande revolution för att städa upp i vårt ruttna samhälle. Städningen ska ske från toppen ner till minsta lilla mellanchef (barriärcheferna) i alla våra myndigheter. Efter att myndigheterna har städats upp kommer privata företag att snabbt tvingas att följa de lagar och regler vi har idag men som inte efterföljs.
Citera
2022-12-15, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Att Linda S gjort ett bra polisarbete inom NOA är inget jag har hittat på. Ni verkar inte vara riktigt pålästa. Det har ju trots skitskriverierna om henne även framkommit att hon faktiskt gjort ett mycket förtjänstfullt arbete. Det finns ju inom alla högre befattningsgrupper personer med jättehöga akademiska betyg som knappast åstadkommit någonting rent praktiskt. Lind S utbildning är inget fel på. Sedan är det ju som om vi tjejer/kvinnor åstadkommer något som vi fått en eloge för heter det att vi knullat oss till det. Ja, så ser machosamhället ut i dag.

Ja, det är klart att man påstår detta - skademinimering, kallas det. Nej, har inget med machokultur att göra i detta fall - hon har, de facto, knullat med flera av sina chefer - hur många vet ingen förutom de inblandade...
Citera
2022-12-15, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
Varför skulle Linda Staaf fått skyddade personuppgifter pga av sin tjänst när uppgifterna försvunnit den senaste månaden? Att de fanns kvar tills mitten på november 2022 visar väl snarare att de försvann pga att hennes aktiviteter med framstjärten nått dagens ljus?
https://archive.vn/sofk5#selection-109.0-337.1Linda har bott i sin bostadsrätt i fem år.

https://stoppapressarna.se/svenskt/h...iga-gomstalle/
Ska Svenska skattebetalare betala för att ge Linda skyddade personuppgifter, bara för att hon haft oskyddat sex med flera chefer inom poliskåren? Stoppa pressarna har tom varit utanför hennes port och fotat. Eller så tog de bilden från Googlestreet och editerade bort siffrorna Sex och noll.

Tycker det känns fel att Svenska skattebetalare ska stå för kostnaderna i efterdyningarna av att en klättermus knullat sig framåt i karriären med fittan (snippa-framstjärten) Har vi inte blivit utnyttjade nu?

Varken du eller jag vet varför hon har försvunnit från Mrkoll m.fl. Konspirationsteoretiker vill säkert tro att det är styrt av bilderberggruppen eller deep state. Det kan lika gärna vara någon idiot som börjat förfölja henne efter att den här affären har dykt upp.
Citera
2022-12-15, 11:59
Medlem
MustMasters avatar
Citat:
Tack för ett jättebra inlägg. Håller helt med dej. Linda S har ju gjort ett mycket bra arbete inom NOA. Trist att allt detta skall solkas ner av osakliga påhopp i media och inte minst här på Flashback.

Förklara gärna vad det är hon har gjort som är så bra? Jag är seriös, har ingen uppfattning om hon var duktig eller inkompetent, jag besitter inte de kunskaperna som krävs för att recensera chefen för Sveriges polisiära underrättelseavdelning.

Men... Oavsett om hon gjort ett bra arbete eller ej så är vägen till sin chefsroll högst diskutabel. OM det som framkommit med hennes relation till Löfving stämmer och OM det fixats och trixats för att hon ska bli som klippt och skuren för chefstjänsten lämnar den rekryteringsprocessen övrigt att önska. Det torde vara självklart att den som ska basa över en underrättelseavdelning SKA ha erfarenhet operativt och taktiskt, allt annat är ren idioti. Du sätter inte en busschaufför som kapten på en A380 med förklaringen att han/hon är van att framföra stora fordon och är ett bra chefsämne.
Senast redigerad av MustMaster 2022-12-15 kl. 12:02.
Citera
2022-12-15, 12:02
Medlem
Citat:

Fast det är faktiskt helt irrelevant om hon gjort ett halvbra, bra eller mycket bra arbete.

Har hon fått sin tjänst på rätt grunder är det första som är relevant. Det andra är om hon brutit mot dom regler som finns på den tjänsten hon har.

Att folk i allmänhet (samt dom män som legat med henne) säger att hon är jätteduktig gör liksom inte saken bättre.
Citera
2022-12-15, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Jag har nu svarat alla på DM. Tydligen fler än jag som känner till mycket om de inblamdade samt flera i deras närhet. Tack för den informationen. Jag kommer genast att kontakta några mycket centralt belägna källor jag har om detta.

För övrigt väldigt naivt av Thornberg att tro att han ska komma undan med att ge hans gode vän Runar Viksten uppdraget att granska allt "oberoende". I och för sig har Thornberg klarat sig så tidigare men detta blev för uppenbart för journalisterna.

Tips till er som är grävande journalister: Gräv kring terrorattentatet på Drottninggatan 2017. I det har Thornberg blod på sina händer. Både för att han inte hade koll på hur illa information/underrättelser hanteras på Säpo men även för att han mörklade allt med kompisen Runars hjälp. När den delegationen kom på besök till Säpo var allt tillrättalagt i detalj av Thornberg och Johan Olsson.

Runar i Expressen:
I en utredning granskade Runar Viksten, tidigare chefsrådman och ordförande vid Försvarsunderrättelsedomstolen, Säpos hantering av Rakhmat Akilov och terrordådet på Drottninggatan 2017. Han kom fram till att Säpo har en ”väl fungerande organisation” och att ”ingenting tyder på att det brustit”.

Vid den tiden var det nuvarande rikspolischef Anders Thornberg som var Säpochef.

– Det var ett regeringsuppdrag och förutsättningen var att jag genomförde det på ett objektivt och korrekt sätt, säger Runar Viksten.

Och nu ska han efter Expressens avslöjande utreda härvan kring Linda Staaf och Mats Löfving efter att Anders Thornberg beslutat om att tillsätta honom som särskild utredare – vilket väcker kritik från flera håll.*
...
https://www.expressen.se/nyheter/run...ka-honom-igen/

Runar måste vara lätt dement eller väldigt naiv. När han granskade Säpo:s hantering av terrorattentatet hade Säpo:s ledningsgrupp arbetat i flera dagar med att tillrättalägga allt innan han kom till Säpo:s lokaler. Väl där fick han olika presentationer föredragna för sig samt en rundtur i byggnaden. Tror han seriöst att allt redovisades för honom? Nä du Runar, två dokument redovisades inte för dig så du vet. Det kommer se likadant ut nu när Thornberg ska granskas av sin vän.
Citera
2022-12-15, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Varken du eller jag får veta precis allt om detta, NOA är inte vilken avdelning som helst, de har säkert spelat in vissa ingredienser av sexuell bestickning men just för att det har med Polisen att göra så blir det en ren folkstorm.
Den lilla del av "utbildning" hon inte hade har idag och betydligt mer erfaren än någon jämförbar.

Problemet är att det verkar som att hon har skaffat sig den erfarenheten genom korruption osv. Det är ungefär som att säga så här om en dopad idrottare som lyckats med personbästa; det gör inget att hen var dopad för resultatet blev ju så fantastiskt. Brister helt i logiken.
Citera
2022-12-15, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Ge dig! Finns massvis med kurser- och delmoment, i hennes kursintyg, där hon lätt kunnat vresa upp fittan för ett betyg, utan arbetsinsats... Jag säger inte att det är så, vem fasiken kan veta det, men jag undrar...

Inga problem.

Jag lade fram de möjliga förutsättningarna.

Tänker du i enlighet med regeln en gång tjuv alltid tjuv ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in