2022-12-15, 10:55
Medlem
Många (manliga förstås) riddare i media o teve som uttalar sig om hur orätt det är att hon har dragits in i det här.

Ja, det är som bekant köparen som ska lagföras och har han som här grävt i statens fickor för att betala så stinker det.

Men även om hon inte kan lagföras så är hon moraliskt skyldig till att ha köpt sin karriär med sex. Det märkliga är att hon inte tror det själv. Jag är övertygad om att både hon och Löfving byggde upp en gemensam bild av hur rätt och riktigt det var. Sån är mänskans natur.
Citera
2022-12-15, 11:01
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det är skillnad på teoretiska kunskaper och rent praktiska, de flesta som är mer eller mindre självlärda och brinner för sitt intresse kan ha betydligt mer kompetens än akademiker och dokumenterade byråkrater etc
Om hon nu skulle vara så okunnig, hur skulle hon kunna varit chef och yrkesverksam så många år där?
Du uppfattar också fel, klart att hon har dokumenterad kunskap fast inte fullt ut.
Det är upp till den som anställer att avgöra, inte allmänheten, du eller jag.

Tack för ett jättebra inlägg. Håller helt med dej. Linda S har ju gjort ett mycket bra arbete inom NOA. Trist att allt detta skall solkas ner av osakliga påhopp i media och inte minst här på Flashback.
Citera
2022-12-15, 11:01
Medlem
Hon har ju en gedigen grundutbildning! Så inga fel där. ekonomi/juridik är en bra kombination.

Operatörernas operatör - en kvinnlig Carl Hamilton.
Citera
2022-12-15, 11:05
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Prevention is the better cure, tänker han (säkert).
Men att vara ”proaktiv” har ett särskilt pris.

Det kan varit av ren svartsjuka som Ari anmälde, kan varit en affär även där, många kvinnor blir kåta av män med både uniformer och makt.
Det är nog väldigt mycket sex inom Kåren, bästa formen av rekreation, speciellt just inom detta yrket där det lär in uppgifter att lösa, de hinner nog bara lösa 10%.
Tack vare att folk givit upp att anmäla så ser inte siffrorna så illa ut.
Polisen är ett väldigt litet statligt företag skulle man kunna säga, rätt underutvecklad sådan.
Om vi nu talar om att få bukt på problematiken dvs kriminaliteten i Sverige så skulle vi behöva hela FM också.
Då hade funnits lite ljus och rätt goda chanser.
Citera
2022-12-15, 11:08
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Tack för ett jättebra inlägg. Håller helt med dej. Linda S har ju gjort ett mycket bra arbete inom NOA. Trist att allt detta skall solkas ner av osakliga påhopp i media och inte minst här på Flashback.

Vad är osakligt? Att hon snaskat poliskotte?

Av Linda Staaf fanclub får man höra mycket.
Citera
2022-12-15, 11:08
Medlem
Citat:
Det kan varit av ren svartsjuka som Ari anmälde, kan varit en affär även där, många kvinnor blir kåta av män med både uniformer och makt.
Det är nog väldigt mycket sex inom Kåren, bästa formen av rekreation, speciellt just inom detta yrket där det lär in uppgifter att lösa, de hinner nog bara lösa 10%.
Tack vare att folk givit upp att anmäla så ser inte siffrorna så illa ut.
Polisen är ett väldigt litet statligt företag skulle man kunna säga, rätt underutvecklad sådan.
Om vi nu talar om att få bukt på problematiken dvs kriminaliteten i Sverige så skulle vi behöva hela FM också.
Då hade funnits lite ljus och rätt goda chanser.

Det finns nog en anledning till de återkommande blåljus-kryssningarna på Östersjön...
Citera
2022-12-15, 11:09
Medlem
Citat:
Oaktat att utsagan om hennes "mycket bra arbete" är taget ur luften...

Problemet är att det i så fall finns tusentals andra obehöriga sökanden som inte knullar den blivande chefen och som också skulle gjort ett mycket bra arbete. Hur ska urvalet gå till menar du?
Senast redigerad av Kickan 2022-12-15 kl. 11:13.
Citera
2022-12-15, 11:19
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Det är skillnad på teoretiska kunskaper och rent praktiska, de flesta som är mer eller mindre självlärda och brinner för sitt intresse kan ha betydligt mer kompetens än akademiker och dokumenterade byråkrater etc
Om hon nu skulle vara så okunnig, hur skulle hon kunna varit chef och yrkesverksam så många år där?
Du uppfattar också fel, klart att hon har dokumenterad kunskap fast inte fullt ut.

Nämen nu åker den som anställde aset för att han har anställt en både inkompetent och okvalificerad människa. Det straffar sig att runda uppställda direktiv, su.

Jag hur kunde hon vara anställd så många år där? Jo hon fortsatte att snaska poliskotte naturligtvis. Skulle gissa att hon hade dom kvalifikationerna åtminstone.

Hon var okunnig och anställd på felaktiga grunder och helt utan förmåga att sköta jobbet. Se dej omkring. Det är vad hon åstadkommit. Tycker du det går bra för polisen?

Brinner för sitt intresse? Vad var då intresset? Att snaska kotte?
Citera
2022-12-15, 11:30
Medlem
Citat:

Hur vet du att hon gjort ett bra jobb på NOA - arbetar du där?
Citera
2022-12-15, 11:32
Medlem
corrupteds avatar
Hur ser det ut med arbetsmiljön på polismyndigheten? Varför har ingen av de sökande som ansågs mindre lämpade för NOA-tjänsten gjort en prövning i domstol? Har de kanske tystats ner? Hur och med vad? Det låter som att det borde vara minst ett fall för Arbetsdomstolen. Det är ju Arbetsdomstolen som ytterst ser till att vi har en rättvis och trygg arbetsmarknad. De styr hur tingsrätter och fackförbund kommer att agera i arbetsrättsliga och arbetsmiljö frågor.

Ansåg dessa försmådda sökanden att det inte var någon idé att gå till domstol med denna korrupta hantering av tillsättning? Kan det bero på att GD för Domstolsverket Thomas Rolén sedan många år är kompis med Sören Öman chefen för Arbetsdomstolen? Det var Rolén som hade en huvudroll i Polisens omorganisation. Han satt som ordföranden i genomförandekomittén som bland annat hade till uppgift att anställa chefer i den nya organisationen. Som sakkunniga i den kommitén satt även Klas Friberg och Carin Götblad. Kan det stämma att även Mats Löfving satt som sakkunnig i den kommitén? I så fall tillsatte han sig själv. Det som Löfving prioeriterade som allra viktigast på sin första arbetsdag som chef för NOA var att anställa Linda Staaf. Staff som han under många år arbetat tätt ihop med på tidigare arbetsplats.

Är det någon som tycker att vi har en rättvis och trygg arbetsmarknad? Jag har svårt att tro det. Rötan sprids uppifrån.
Citera
2022-12-15, 11:33
Medlem
Citat:

Men hon har väl legat med den som anställde henne? Det är korruption och hör inte hemma i sverige
Citera
2022-12-15, 11:38
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:

Hur vet du att LS gjort ett bra arbete? Jämfört med vad?

Utbildning och kunskap har betydelse, jag kommer ihåg läkare på min vårdcentral som var vänliga. Varje gång jag sökte för mina besvär tittade de på mig med gråtmilda ögon och sa att det blir nog bättre. Men jag fick ingen behandling, ingen medicin eller remiss till någon som inte fejkat sin utbildning med betyg från Ali-Baba med school. Men visst, dessa läkare var trevliga.

När jag efter flera år mötte en kunnig läkare var det som någon tänt ett ljus i ett mörkt rum. Äntligen förstod jag lösningen på mina problem.

VitaPumps, hur tror du NOA hade fungerat med en kunnig och erfaren person inom säkerhetsarbete? Hade det fungerat bättre än med LS och hennes tveksamma meriter och romantiska intresse av äldre män med uniform och makt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in