Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Staaf är taget från hennes första gubbe. Jan Staaf som är polis som hon var gift med. Hon hette och föddes som Hansson. Det är heller inget adligt namn men det låter ju finare än Hansson och därav nog att hon fortsatte använda det trots att de skilde sig.
GW:s analys om att kvinnor i Polisen och liknande organisationer både blir ihop med snubbar eller bara småknullar på jobbet verkar alltså stämma till 100% här.
Det stämmer även överens med mina anekdotiska observationer från arbetsplatser.
Är det ett karriärsdrag att använda fittan, sugkäften och pastejköket? Är det att kvinnor generellt både skiter och äter på samma plats för att det är bekvämt och socialt accepterat? En kombination kanske?
Min känsla är den att kvinnor har svårt för att separera jobb och privatliv eller så skiter de i gränsen och gör som Staaf och grinar om patriarkat och att de minsann bara är en liten oskyldig cheeeey när de ifrågasätts.
Jag har sett det på flera arbetsplatser och det ska helst vara en mellanchef eller avdelningsansvarig när hon kommer in som grön diversearbetare eller schemaläggare. Ibland har det rent utsagt varit ännu olämpligare än situationen hos Polisen.
Ja, jag har issues efter egna upplevelser av knullade kollegor detta och jag hänger väl i tråden som en slags terapi.