2022-12-14, 13:10
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det kanske har något med det här att göra, skrevs innan den här soppan.

Polismyndigheten är kass på alla punkter utom en. En färsk utredning från Linköpings universitet har gått igenom polisens resultat och betyget är underkänt över hela linjen.
Polisen får toppbetyg när det gäller mörkläggning, vilseledning och skönmålning. Utredningen nämner inte vad utländska polischefer konstaterar när de besöker den svenska polisen. Att svensk polis är världens mest byråkratiserade polisorganisationer. Lägg till ett ofantligt slöseri med skattemedel på mängder av onödigheter. Som till exempel modifieringar av samtliga utryckningsbilar för en kvarts miljon per bil.

Kass polis betyder en urusel ledning och organisation. Att landets befolkning får dålig service i form av skydd och undsättning vid fara. Personerna är oftast bra och hederliga. Men som myndighet är polisen en katastrof.

Läs här hela utredningen:

http://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:1620525/FULLTEXT01.pdf

Text och bild: Lars-Kristian Bergh

Taggar: Anders Bergstedt, justitieminister, kass polis, polis, Polisen, rättsröta, regeringen, Samhälle, Stefan
Fantastisk läsning. Det förklarar en hel del. Om man tar fram pass genom att fokusera på mörkläggning, vilseledning och skönmålning, så blir det 6 månaders kö (jag har precis fått mitt, bokade i maj).

Märkligt att inga politiker, inte ens SD drar i det här. Det är uppenbart att man måste göra om allt inom polisen, och att den senaste omorganisationen förstörde hur mycket som helst.
Citera
2022-12-14, 13:11
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vem är denna kvinna?
Hon är författare, chef för underrättelseenheten på Nationella Operativa Avdelningen, fd lastbilschaufför, distriktsmästare i styrkelyft som tonåring, innehar certifikat för privatflyg, kan fyra språk flytande samt en del tyska och arabiska, är jurist, civilekonom, polis.
Hon började arbeta hos polisen 2004.
Hur länge har hon varit underrättelsechef på NOA?
Hur gammal är hon?
Har hon skyddad identitet?

Hur har hon orkat/hunnit med allt detta?
Hon verkar vara en supermänniska.
Supermänniska? Ja i egna ögon säkert.
Supermusen.
Citera
2022-12-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Linda kan gå till domstol och kräva den tidigare utlovade tjänsten.

De gamla hororna Ebba och Ann-Marie som orsakade kaoset är dock snart utan arbete vill jag hävda.
Fast tydligen finns det inte någon ansökan till tjänsten på departementet. Då finns det kanske inget att överklaga. Sen är det höga krav på dom som arbetar på departementen, utifrån det som framkommit om henne nu kan hon anses vara olämplig. Sen handlade det om utlåning inte en fast tjänst
Citera
2022-12-14, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Linda kan gå till domstol och kräva den tidigare utlovade tjänsten.

De gamla hororna Ebba och Ann-Marie som orsakade kaoset är dock snart utan arbete vill jag hävda.

Om hon sagt upp sig från NOA kan hon inte göra ett skit - möjligtvis hävda provocerad uppsägning.

Hon har sökte tre tjänster internt inom polise o blivit nobbad - vilka tre jobb????

"Efter Expressens avslöjanden om härvan kring Staaf och hennes dåvarande chef Mats Löfving backar nu polismyndigheten från beslutet om att placera henne vid justitiedepartementet."

Har hon sagt upp sig skall hon vara arbetslös.

VILKEN JÄVLA SOPPA DÄR KUKGUBBARNA DOPPAR I VARANDRAS SOPPA IN-UT-I FITTBITCHEN LINDAS INBYGGDA SPERMAKANAL

Det har hänt sexuella saker mellan Linda o Löfving exakt vad vet vi inte riktigt.

MEN HAR DET BARA VARIT PIZZPINNE-ZUUUGNING SÅ ÄR DET rätt OK

Blowjob is NOT Adultery - quote William Bill Clinton president of United States
Citera
2022-12-14, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Det är ju det hon inte har. Har du missat hela den diskussionen? Hon är inte utbildad polis. Hon har gått ett antal kurser för att få polismans befogenheter. Resten har hennes chef fixat pappersvägen.

Att akademiker får arbete som polistjänsteman är inget nytt, det är ett gammalt problem. Problemen brukar uppstå då snabba beslut måste tas. Eftersom det svenska regelverket ser ut som det gör får hon dock utge sig för att vara polistjänsteman, det krävs inte konventionell utbildning.
Citera
2022-12-14, 13:24
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Nej, det är ju inte den sökandes uppgift att ”sålla bland kandidaterna”, hur skulle det se ut?

Men du medger alltså att det fanns bättre meriterade här.

Att det är Löfvings förtjänst att hon ändå valdes tycks alla vara överens om, så man behöver inte slå in öppna dörrar.

Det är klart att det fanns bättre meriterade - det är ju ett (av få) kända fakta här. Jag skulle vilja att du läste mina inlägg lite bättre, och vilka inlägg jag svarar på innan du slår in öppna dörrar. Kanske skulle du till och med kunna ställa frågan ”hur menade du med xyz?” innan du förutsätter vad jag menat och inte menat. Jag har hört att man får lära sig det på kursen i konflikthantering som alla anställda på HR-avdelningar på Tunga Myndigheter måste gå 😉
Citera
2022-12-14, 13:33
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Supermänniska? Ja i egna ögon säkert.
Supermusen.

Mighty Mouse eller Stålmusen som han kallades i Sverige var en höjdare när man var liten. Har för mig att han ingick i Trazan Apanson och Banane

https://youtu.be/sdnmE98bXm8
Citera
2022-12-14, 13:33
Medlem
Starbacks avatar
I början av den här allt snaskigare händelseutvecklingen sa någon mer insatt polis att hela denna snaskiga härva hade sitt upphov i svartsjuka. Jag skyndade mej att lägga mej i och sa att han nog menade avundsjuka. Från början trodde jag på en konkurrens om tjänster mellan Staaf och Löfving. Nu tar jag tillbaks dom orden.

Löfving som var lovad att få betalt i sex för hjälpen med karriären blev naturligtvis svartsjuk när han förstod att han blev avvisad av äcklet till förmån för Bydén som till och med lagt in om skilsmässa. Det kändes naturligtvis som jävligt hård konkurrens om man ser till tjänstestatus. Utkonkurrerad. Vilken nesa. Inget "han knullar bättre" . Inget "han är sötare". Inget "han är rikare". Bara ett stort jävla by, by.

Att sedan Löfving sätter både sin egen och Linda Staafs karriär i pant som hämnd är inte svårt att förstå men djävligt drastiskt. Jag försöker se det som ett mått på hans besvikna övergivenhet och ett mått på hans kärlek till det skelögda äcklet. Visst var det svartsjuka. Polis Johansson hade rätt.

Enligt den alltmer demente GW kommer de att få gå bägge två och dessutom få sällskap av sin gemensamma chef. Den som sörjer minst över detta torde vara Löfving som vill att hans hämnd ska svida ordentligt. Vi får tacka nån däruppe att hon aldrig kom upp till departementsnivå. Annars hade hon väl fått snaska ministerkotte lagom till påsk.
Senast redigerad av Starback 2022-12-14 kl. 13:41.
Citera
2022-12-14, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Jag ska sammanfatta GWs intervju i tv4 nyhetsmorgon. Jag är inte den bästa på att skriva via telefon så blir nog lite slarv.

https://www.tv4.se/artikel/5DTbkjU8Kr1JgwGG0hVa6V/gw-om-polischefsskandalen-dumt-av-thornberg-att-tillsaetta-egen-utredare

Gw säger att linda uppger olika historier, hon har uppgett till sveriges befolkning på tv4 nyhetsmorgon att det enbart var en ytlig relation. Men enligt alla anmälningar som kommit in VIA lindas berättelser är det uppenbart att det var en långvarig stormig relation enligt gw.
Det menas på att Löfving och Linda kommer få juridiska problem. Stora juridiska problem uttrycker han sig. Med det menas avgång. Så enligt vittnen inom polis som också trätt fram är det klart och bevisat Linda har haft mer än en relation. Lika med JÄV och löfving får avgå

Till Lindas meriter uttrycker sig Gw att hennes CV är konstigt, och något som inte stämmer (hans egna ord). Han säger också att MINST 1 av meriterna kan ifrågasättas och han kan direkt säga att det inte kan stämma tidsmässigt, han säger också : sen är det en annan lämplighetsfråga om linda staaf är den hon säger sig vara på sitt cv, “

Oj oj oj…

Så enligt gw kan löfving eventuell få åtal , medans linda kommer bli konfornterad om sitt cv utan åtal.
Och att thornberg gjort bort sig genom att utse själv en utredare som ska utreda soppan i klusive thornberg själv.
Summa summarum så Kommer alla 3 oavsett vad få avgå enligt GW då det varit en kaffe snackis hos polisen i flera år och det är allt för mycket som händer.

Enligt GW har Thornberg anmält en av dessa som har anmält Löfving och detta enligt GW är tecken på att Thornberg i nuläget har sylt ända upp till armbågarna och är känslomässigt engagerad i ärendet - vilket han inte borde vara, eftersom den anmälan lades ner direkt..

"Det här är bara början" säger GW.
Citera
2022-12-14, 13:37
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Håller du med om detta, sett utifrån utfallet så var det fel beslutet?
Givetvis, skulle Linda inte ha jobbet om hon inte var den bäst meriterade. Men många i den här tråden hävdar att hon är moraliskt och formellt ansvarig för detta fel och det tycker jag inte är lika självklart.
Citera
2022-12-14, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
I början av den här allt snaskigare händelseutvecklingen sa någon mer insatt polis att hela denna snaskiga härva hade sitt upphov i svartsjuka. Jag skyndade mej att lägga mej i och sa att han nog menade avundsjuka. Från början trodde jag på en konkurrens om tjänster mellan Staaf och Löfving. Nu tar jag tillbaks dom orden.

Löfving som var lovad att få betalt i sex för hjälpen med karriären blev naturligtvis svartsjuk när han förstod att han blev avvisad av äcklet till förmån för Bydén som till och med lagt in om skilsmässa. Det kändes naturligtvis som jävligt hård konkurrens om man ser till tjänstestatus. Utkonkurrerad. Vilken nesa. Inget "han knullar bättre" . Inget "han är sötare". Inget "han är rikare". Bara ett stort jävla by, by.

Att sedan Löfving sätter både sin egen och Linda Staafs karriär i pant som hämnd är inte svårt att förstå men djävligt drastiskt. Jag försöker se det som ett mått på hans besvikna övergivenhet och ett mått på hans kärlek till äcklet. Visst var det svartsjuka. Polis Johansson hade rätt.

Enligt den alltmer demente GW kommer de att få gå bägge två och dessutom få sällskap av sin gemensamma chef. Den som sörjer minst över detta torde vara Löfving som vill att hans hämnd ska svida ordentligt. Vi får tacka nån däruppe att hon aldrig kom upp till departementsnivå. Annars hade hon väl fått snaska ministerkotte lagom till påsk.

MEN STATSMINISTER KLISTERSSON HAR FÖRTROENDE FÖR DEM ALLA - O DETTA KAN HAN INTE ÄNDRA RETROAKTIVT
Citera
2022-12-14, 13:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Fast tydligen finns det inte någon ansökan till tjänsten på departementet. Då finns det kanske inget att överklaga. Sen är det höga krav på dom som arbetar på departementen, utifrån det som framkommit om henne nu kan hon anses vara olämplig. Sen handlade det om utlåning inte en fast tjänst

Det fanns inte en ansökan EFTER Expressen ställde frågor till JD då verkar polisen fått panik och på någon timme beslutades det alltså att det var ingen ny tjänst, hon var bara utlånad från polisen och hon skulle dit igen. Till en ny tjänst alltså för den förra har hon redan fått sparken från.. Nu ska man alltså skapa en ny tjänst för henne hos polisledningen så man fortsatt kan hålla hennes meriter in house.

Vilken soppa detta är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in