2022-12-14, 13:41
Medlem
MongoHasses avatar
Jag gillar verkligen INTE att hon har ihop det med ÖB. Åtminstone så länge han är ÖB, efter det så önskar jag dem lycka till i deras relation.
Citera
2022-12-14, 13:46
Medlem
Alwaysrights avatar
Hur stort är NOA i personer? Och hur stor är underrättelse-enheten som Linda var chef för?

Jag hittar bara att det hette Rikskrim före omorganisationen.
Citera
2022-12-14, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Givetvis, skulle Linda inte ha jobbet om hon inte var den bäst meriterade. Men många i den här tråden hävdar att hon är moraliskt och formellt ansvarig för detta fel och det tycker jag inte är lika självklart.

Bäst meriterande när hon var den enda att söka jobbet? Man kan inte säga att konkurrensen var direkt mördande..
Citera
Medlem
Jofs avatar
Men va fan spelar detta för roll. Sånt här händer i de flesta (alla?) organisationer.
Inte påverkar det rikets säkerhet 😎.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
MEN STATSMINISTER KLISTERSSON HAR FÖRTROENDE FÖR DEM ALLA - O DETTA KAN HAN INTE ÄNDRA RETROAKTIVT

Det är sorgligt. Vem tänker på medborgarna som bekostar skitet.
Citera
2022-12-14, 13:48
Medlem
Kajsa Wahlberg på polisens nationella operativa avdelning (NOA) om att thaisalonger används som bordeller.

De kanske skulle filma sina egna rum på NOA för att se sperma på väggar och möbler?

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/har-hittas-sperma-pa-vaggarna-se-polisens-bilder
“Det är många som inte vet vad som pågår. Jag har själv blivit avsugen samtidigt som jag hör en kvinnlig kund komma in för massage."

Hur är situationen på NOA?
Citera
2022-12-14, 13:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Givetvis, skulle Linda inte ha jobbet om hon inte var den bäst meriterade. Men många i den här tråden hävdar att hon är moraliskt och formellt ansvarig för detta fel och det tycker jag inte är lika självklart.

Men hon ljuger. Bevisat först detta med erfarenhet som finns dokumenterat. Hon hade inte den erfarenheten av ledningsarbete som tjänsten erfodrade. Bevisat har hon också ljugit om detta med att hon är utbildad polis. Sedan kanske om mer i sitt CV angående utbildningar.

Det är ju hennes ansvar att tala sanning. Sedan inte hennes fel att hon blev anställd men helt oskyldig är hon ju inte.
Citera
2022-12-14, 13:54
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Alla polisbilar MÅZZTTEE spermasaneras också det zuuuugz pizzpinnar där bevisligen skett på tjänstetid i göteborg - inte tjänstefel helt ok enligt domstol

med allt flera kvinna man patrulleringar kan detta förutsättas ha varit ökande f f a sen den friande domen

Ibland är det lång framkörningstid
Citera
2022-12-14, 13:55
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Jag gillar verkligen INTE att hon har ihop det med ÖB. Åtminstone så länge han är ÖB, efter det så önskar jag dem lycka till i deras relation.
Med de offer hon väljer ut vore hon rena fyndet för GRU att sätta tänderna i. Att rekrytera henne som informant och femtekolonnare skulle få många sängkammarhemligheter att bli tillgängliga för ryssen.

Mellan skål och vägg brukar det heta. Men mellan lakanen kan det också sippra fram en hel del hemlisar.
Citera
2022-12-14, 13:57
Medlem
Utredning avgränsas
I måndags meddelade åklagare att en förundersökning inletts om grovt tjänstefel i samband med tillsättningen av polischefen Linda Staaf 2015. På söndagen hade polisen själva meddelat att man tillsätter en särskild utredare för att göra en ”fullständig genomlysning av Polismyndighetens agerande i förhållande till gällande regler och rutiner” – som man kallade det.

Rikspolischefens egen utredare Runar Viksten kommer dock inte att undersöka omständigheterna kring rekryteringen av Linda Staaf till Noa. Det säger han själv till SVT.

Något konstigt eftersom Viksten skulle kunna ta fram bevis som åklagaren inte lyckas med

o så har de inblandade mycket större sanningsplikt mot Vistenutredningen än andra.

Hur är det med Linda - har hon sagt upp sig eller inte.

Om sagt upp sig o ändå har anställningen kvar visar ju vilken jävla slug taktiker hon är

O KLISTERSSON HAR FÖRTROENDE FÖR DEM ALLA
Citera
2022-12-14, 14:00
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Att de alla kommer gå har nog GW rätt i. Tycker man ska ersätta ÖB också. Det borde man gjort för länge sedan och av andra skäl men han drar ett löjets skimmer över försvarsmakten och dessutom är det inte den typen av man vill ha på den positionen. Vill se en lugn, trygg, man med en stabil familjerelation. Inte någon som försätter sig i komprometterande situationer. Tänker han på rikets säkerhet eller är fokus att ha utomäktenskapligt kladd på skinnspiken utan att frugan upptäcker det? Var ligger hans fokus och dagarna... och nätterna? Smyger han runt som en strykrädd hund helt upptagen med att planera för nästa smyg-knull? Kass förebild. Skulle inte följa honom i krig.

Dags för Joakim Paasikivi!
Citera
2022-12-14, 14:04
Medlem
MustMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men hon ljuger. Bevisat först detta med erfarenhet som finns dokumenterat. Hon hade inte den erfarenheten av ledningsarbete som tjänsten erfodrade. Bevisat har hon också ljugit om detta med att hon är utbildad polis. Sedan kanske om mer i sitt CV angående utbildningar.

Det är ju hennes ansvar att tala sanning. Sedan inte hennes fel att hon blev anställd men helt oskyldig är hon ju inte.

Just ljuga om att hon är polis stämmer inte. Hon har internutbildats när hon var civilanställd hos Polismyndigheten. Inte en helt ovanlig väg om man har en juristbakgrund, frågan är hur just hennes juristbakgrund ser ut...

Det verkar uppenbarligen som att hon för sig med osanning i sitt CV, tyvärr är det inte olagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in