2022-12-14, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
Men därutöver lär hon väl rimligen besitta en polisexamen eller är polisbrickan köpt på Buttericks?

Det är ju det hon inte har. Har du missat hela den diskussionen? Hon är inte utbildad polis. Hon har gått ett antal kurser för att få polismans befogenheter. Resten har hennes chef fixat pappersvägen.
Citera
2022-12-14, 11:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Hon lär ha läst i sju och ett halvt år. 180 poäng ekonomi vid Mitthögskolan, sedan 270 poäng vid Stockholms universitet. Såvida hon inte läste ena utbildningen på distans samtidigt som den andra utbildningen. Imponerande minst sagt.

Int mycket tid att jobba över hela Sverige som chaffis då och även läst nordiska språk. Men antar att just den där biten är extremt lätt för journalister att kolla upp. Tror inte hon faktiskt sagt att hon har en jur kand (fastän det är ett måste för att sitta i ting). Civilekonom har hon dock sagt hon har.

Det är ju det mest grundläggande sett till att se att hon var grundläggande behörig ens för tjänsterna hon fick inom polisen. Efter lite hjälp kanske först av maken och sedan kärestan Löfving.
Citera
2022-12-14, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Hade det varit fläckfritt?

Ja, Linda låter inte en droppe förspillas, allt ska slickas av.
Citera
2022-12-14, 11:31
Medlem
darkSkyes avatar
Tycker Linda gjort ett bra jobb, man märker att de sticker i ögon & öron på vissa män. Hon har bevisat sig tillräckligt, hoppas den där snusk gubben som stalkat henne får sparken.

Vi har redan tillräckligt med snuskgubbar i våra svenska toppar, mer kvinnor behövs. Märks att män inte kan styra saker.
Citera
2022-12-14, 11:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broschyr
Den man som överväger att anställa henne kommer ha en fru som säger nej.
Hahaha, det har du faktiskt helt rätt i. Den faktorn skall man absolut inte bortse ifrån.
Den blir jävligt svår att sälja in till frugan. "Du gumman, jag tror faktiskt jag skall anställa Linda Staaf på min avdelning".
Citera
2022-12-14, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Int mycket tid att jobba över hela Sverige som chaffis då och även läst nordiska språk. Men antar att just den där biten är extremt lätt för journalister att kolla upp. Tror inte hon faktiskt sagt att hon har en jur kand (fastän det är ett måste för att sitta i ting). Civilekonom har hon dock sagt hon har.

Det är ju det mest grundläggande sett till att se att hon var grundläggande behörig ens för tjänsterna hon fick inom polisen. Efter lite hjälp kanske först av maken och sedan kärestan Löfving.

Som chaffis jobbade hon i ett år efter gymnasiet och körde familjeföretagets flyttbil, sa hon själv.
https://www.svd.se/a/jl3xq0/ann-heberlein-vreden-mot-linda-staaf-ar-missriktad
Citera
2022-12-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
Nu är kanske ÖB lite OT i just denna tråd, men undrar hur han tar sig ur detta dilemma.
Fortsätter han relationen med Staaf?
Klipper kontakten totalt?
Ligger lågt och hoppas på att relationen kan fortsätta när utredningen och evt. utrensning inom Polismyndigheten är klar?

Har ÖB självbevarelsedrift har han köpt ett storpack piprensare och rensat ur snorren. Den lär ju ha blivit kontaminerad vid kontakt med Linda. Inte så roligt att ha gonne eller klamme lagom till dansen runt granen.
Citera
2022-12-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Tycker Linda gjort ett bra jobb, man märker att de sticker i ögon & öron på vissa män. Hon har bevisat sig tillräckligt, hoppas den där snusk gubben som stalkat henne får sparken.

Vi har redan tillräckligt med snuskgubbar i våra svenska toppar, mer kvinnor behövs. Märks att män inte kan styra saker.

Tror att det var 7 kvinnliga sökande av de 20 med bättre meriter än Linda. Antar att du tycker att det var rätt av henne att knulla sig förbi dem också. De får väl skylla sig själva. Eller hur?
Citera
2022-12-14, 11:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye

Jag skulle säga tvärtom, att det förmodligen var lugnare när kvinnor inte hade sådana höga tjänster, och särskilt inte på arbetsplatser som har hand om rikets säkerhet. För då kunde det inte bli så allvarliga konsekvenser. Gubbarna hade affärer med sekreterare, stansoperatriser, telefonister och liknande på det statliga verket (etc.), och ibland kom det fram hemma och skilsmässan var ett faktum. Men sådana affärer kunde inte förstöra något väsentligt för myndigheten (eller riket).
Citera
2022-12-14, 11:41
Medlem
MustMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Precis samma som vid civilingenjör. Ingenjör är vanligast vare sig det är civilingenjör eller högskoleingejör. Men en högskole skulle aldrig kalla sig civilingenjör.

Det är som hon med allt vill verka viktig och att hon gjort så mycket. Detta med civilekonom och sedan det här med att hon läst juridik i USA. Precis som det är något att skryta med.

Hur hade hon tid att bli pilot också? Skoltrött som högt räknat pluggade i 6 år och blev både jur kand och civilekekonom? Något stämmer inte där.

Hon säger dessutom att hon körde lastbil i hela Sverige efter hon slutat gymnasiet så det är inte så troligt att hon började på universitet direkt efter gymnasiet.
Citat:
När hon fyllde 19 år och fortfarande gick i gymnasiet tog hon lastbilskort och började direkt efter studenten att köra långtradare runt hela Sverige. I samma veva tog hon också flygcertifikat för privatflyg, vilket hon sen sysslade med i flera år.

Och flygcertifikat...

Jag får inte hennes tid att gå ihop... (uppskattade årtal men borde vara rimliga)
- 1976 föddes
- 1993 gick på internat, vilket jag antar var ett utbytesår så hon borde tagit studenten -
- 1996 tar studenten
- 1997 kör lastbil och flyger

- 1998 - 2006 På de här åtta åren tar hon en examen i ekonomi, en examen i juridik, sitter ting på två olika tingsrätter samt pluggar två år i USA?

Jag förstår inte.... Det är möjligt att det går men det känns som VÄLDIGT lite tid för att få så många saker uträttade.
Citera
2022-12-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hahaha, det har du faktiskt helt rätt i. Den faktorn skall man absolut inte bortse ifrån.
Den blir jävligt svår att sälja in till frugan. "Du gumman, jag tror faktiskt jag skall anställa Linda Staaf på min avdelning".

Ingen kvinna vill anställa någon som konkurrerar om männens uppmärksamhet på arbetet.
Citera
2022-12-14, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MustMaster
Hon säger dessutom att hon körde lastbil i hela Sverige efter hon slutat gymnasiet så det är inte så troligt att hon började på universitet direkt efter gymnasiet.

Och flygcertifikat...

Jag får inte hennes tid att gå ihop... (uppskattade årtal men borde vara rimliga)
- 1976 föddes
- 1993 gick på internat, vilket jag antar var ett utbytesår så hon borde tagit studenten -
- 1996 tar studenten
- 1997 kör lastbil och flyger

- 1998 - 2006 På de här åtta åren tar hon en examen i ekonomi, en examen i juridik, sitter ting på två olika tingsrätter samt pluggar två år i USA?

Jag förstår inte.... Det är möjligt att det går men det känns som VÄLDIGT lite tid för att få så många saker uträttade.

Dessutom fött flera barn och varit föräldrarledig och vabbat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in