2022-12-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Nu påstår han att romanen Kungshjörta förutspådde framtiden. Någon som läst den som kan döma?

Annars vore det lite hederlig om han kunde peka ut vad som är fiktion och vad som är profetior i romanerna.

Jag har läst den. Ja han förutspådde framtiden i den. Läs den. Mycket spännande. Underförstått i den är det Ryssland han skriver om som helt oväntat startar ett världskrig.
Det oväntade anfallet i boken sker mot Sverige. Som förvånansvärt och helt oförberedd råkar ut från en helt galen aggression som drabbar hela Europa.
Energisystem och vattensystem slås ut. Just det som drabbar Ukraina just nu.
Otäckt likt det som händer Ukraina just nu.
Citera
2022-12-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trid3nt
Nu är han ute och spekulerar i fallet Staaf/Löfving. Från Twitter.

”Inget hamnar i media av en slump, särskilt inte drev på hög nivå. Någon med horn i sidan på någon eller med externt uppdrag från tredje part tipsar lämpliga journalister om det hela. När det handlar om personer med högsta säkerhetsklass blir det än mer tydligt att någon agerat.”

Kan det vara främmande makt han är ute efter? Otippat:

”Det kan också finnas agendor där uppdragsgivare vill skada rikets säkerhet och personer som inte har med själva huvudärendet att göra, utan kan dras in sekundärt.”

Eventuellt jäv och tjänstefel pga att en av rikets högsta polischefer ger en älskarinna jobb är inget som bekymrar Lasse. Varför inte anlägga ett Lasse-perspektiv på det hela?

”Öht är inte formella kvalifikationer BEVISLIGEN inte något som leder till perfekta rekryteringar. Öht är krav på formella behörigheter ofta enormt överdrivna. Ska en formellt behörig idiot rekryteras före en kompetent ej formellt behörig?”

”Vilket gör det aktuella fallet intressant. Verkar inte finnas något som tyder på att jobbet brustit, så det handlar om de långa knivarna.”

Apapap... Inget som förringar någon med S partibok ok!
Citera
2022-12-14, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Inte ett ord från charlatanen Lars om vår försvarsminister Pål Jonsons resa till Odessa. Väldigt uppskattat besök och samtal tycker Ukrainas försvarsminister.

Men Lasse är knäpptyst, dels för att han hatar regeringen, dels att han vet att den fete dalagrisen och sossen Hultqvist aldrig ens tänkte tanken att visa sig på plats i Ukraina (fanns inget Hercules-plan ledigt, enda farkosten som klarade hans vikt är den officiella förklaringen).

Skulle Lasse-basse ta upp detta skulle eLenas "Fantastiska insatser" förringas och devalveras...
Bara sådan soom kan boosta hans o eLenas egna EGON får komma fram.. Och som senare kan läggas till CV:t och på skrytigmånssajten "LinkedIn"..
Citera
2022-12-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trid3nt
Nu är han ute och spekulerar i fallet Staaf/Löfving. Från Twitter.

”Inget hamnar i media av en slump, särskilt inte drev på hög nivå. Någon med horn i sidan på någon eller med externt uppdrag från tredje part tipsar lämpliga journalister om det hela. När det handlar om personer med högsta säkerhetsklass blir det än mer tydligt att någon agerat.”

Kan det vara främmande makt han är ute efter? Otippat:

”Det kan också finnas agendor där uppdragsgivare vill skada rikets säkerhet och personer som inte har med själva huvudärendet att göra, utan kan dras in sekundärt.”

Eventuellt jäv och tjänstefel pga att en av rikets högsta polischefer ger en älskarinna jobb är inget som bekymrar Lasse. Varför inte anlägga ett Lasse-perspektiv på det hela?

”Öht är inte formella kvalifikationer BEVISLIGEN inte något som leder till perfekta rekryteringar. Öht är krav på formella behörigheter ofta enormt överdrivna. Ska en formellt behörig idiot rekryteras före en kompetent ej formellt behörig?”

”Vilket gör det aktuella fallet intressant. Verkar inte finnas något som tyder på att jobbet brustit, så det handlar om de långa knivarna.”

Inte förvånande, han har alltid varit en white knight, titta hur han gick bananas under metoo-hysterin, se vilka han klankade ner på resp vilka han försvarade.
Det svenska rättsväsendet dömde inte som Lasse tyckte men rövhattarna var ju ändå rövhattar, att dom friades betydde ju inte att dom var oskyldiga.

Att han sen lyckades få in ryssen som skyldig var det väl heller inte höga odds på.
Citera
2022-12-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Jag har läst den. Ja han förutspådde framtiden i den. Läs den. Mycket spännande. Underförstått i den är det Ryssland han skriver om som helt oväntat startar ett världskrig.
Det oväntade anfallet i boken sker mot Sverige. Som förvånansvärt och helt oförberedd råkar ut från en helt galen aggression som drabbar hela Europa.
Energisystem och vattensystem slås ut. Just det som drabbar Ukraina just nu.
Otäckt likt det som händer Ukraina just nu.

Så en bok om hur Ryssland attackerar Sverige är en profetia om kriget i Ukraina?

Eller klappar han sig på bröstet för att han förutsåg att elnät och vattensystem slås ut vid ett krig?
Wow helt otroligt att han kunde förutse det!
Citera
2022-12-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Så en bok om hur Ryssland attackerar Sverige är en profetia om kriget i Ukraina?

Eller klappar han sig på bröstet för att han förutsåg att elnät och vattensystem slås ut vid ett krig?
Wow helt otroligt att han kunde förutse det!

Har du läst boken än? Finns på de flesta bibliotek i hela landet.
Väl värd att läsa och förstå vad som händer nu.
Citera
2022-12-14, 12:13
Medlem
Citat:
Har du läst boken än? Finns på de flesta bibliotek i hela landet.
Väl värd att läsa och förstå vad som händer nu.

Nej, jag har läst en bok av Wilderäng, den första och den sista, han är en usel författare.

Jag utgick bara ifrån att det var korrekt som du skrev i inlägget jag citerade.
Citera
2022-12-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Nej, jag har läst en bok av Wilderäng, den första och den sista, han är en usel författare.

Jag utgick bara ifrån att det var korrekt som du skrev i inlägget jag citerade.

Du skall naturligtvis läsa vad du vill men jag tror att det skulle vara bra och utvecklande för dig att ge den boken en chans.
Citera
2022-12-14, 12:18
Medlem
Citat:
Du skall naturligtvis läsa vad du vill men jag tror att det skulle vara bra och utvecklande för dig att ge den boken en chans.

Utvecklande att läsa en imbecills fantasier?
Citera
2022-12-14, 15:24
Medlem
Symptom på narcissism:
- En överdriven känsla av sig egen storhet.
- En ständig förväntan av att bli beundrad och berömd.
- Förväntar sig att av andra betraktas som överlägsen, även på områden där hen saknar meriter.
- Överdrivet skryt och förstorande av åstadkommande och talanger
- En upptagenhet med fantasier kring framgång, makt, briljans och skönhet.
- En upplevelse av överlägsenhet och att de bara passar ihop med andra, lika storartade, personer

Vem kan det stämma på?
Citera
2022-12-14, 15:28
Medlem
Carl Bildt?
Citera
2022-12-14, 15:58
Medlem
LAsse-basse är en ytterst "god" vit riddare som räddar sköna damer, flyktingar och andra från slemma kvinnoförtryckande klimatförnekare!

Lasse-basse står på de goda och rättfärdigas sida, vinnarnas sida och som ser sin egen förståndiga godhet från en upphöjd position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in