Citat:
Ursprungligen postat av
EricBe
Det är inte heller första gången en S300 robot inte riktigt fungerar som den ska.
Jag vet inte vad jag ska tro om Lasse. Han verkar vara en person som inte klarar av en debatt och därmed omger sig med JA sägare.
Krigspropagandan är designad att göra folk upprörda. Det är därför man skriver TERRORBOMBNINGEN och har bilder på blodiga människor. Jag har intresserat mig en hel del när det kommer till vad som hände i Ukraina innan det nuvarande kriget började.
All mainstream media får sin information av 3 organisationer inom media. Det är AP AFP och Reuters. Man samarbetar med en myriad av PR-byråer och väst+Ukrainska underrättelsetjänster. Det är en filtrering av information som sker. Allt detta var på plats innan denna konflikten kom igång, vilket en del människor kommer minnas, när "pandemin" plötsligt var färdig och allting bytte till Ukraina.
Är det någon som är medveten om Ukrainska övergrepp på civila eller pow? Har det rapporterats i media i väst?
Skulle detta bekräftas får man höra att Ryssland är aggressorn och Ukrainska armén får därför mörda civila.
Jag är medveten om att Ryssland har avrättat folk som man påstått är partisaner/spanare för artilleri med mera. Är det folk utan uniform så är det rättegång som gäller. Så ja det är ett uppenbart krigsbrott av ryska trupper/affilierade grupper.
Ingen vet någonting med säkerhet och vi kan inte veta vad vi inte vet. Lasse verkar inte ha några problem med att vara bergsäker och samtidigt involverad i vissa "NGOs" från Sverige som i sin tur är i direktkontakt med "högra sektorn" Offentligt är alla Svärjisar och nazister som man inte kan befatta sig med, men privat går det fint att vara i närheten av folk som står anklagade för en hel del horribla saker.
I ett krig finns det inga vinnare.
Oavsett vem anfallaren eller försvararen är.
Båda förlorar på ett eller annat sätt.
Den enda som kan tyckas vara vinnare är medier på båda sidor som driver opinionen i sin riktning.
Att tro att ena sidans mediarapportering är korrekt är att vara naiv och omogen att se en större bild.
Jag säger inget om att Ryssland är boven i allt detta.
Det är de!
Men att blint förlita sig på vad ena sidan rapporterar visar hur oförståndig man är.