2022-12-13, 19:31
Medlem
"18 åringen mår väldigt dåligt"
Ja vad tror hon toves anhöriga o vänner gör. och hon är en av anledningen till att Tove inte är vid liv idag..
Citera
2022-12-13, 19:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Människorov var ju en åtalspunkt redan innan T hittades
Precis ja. (Dock brottsrubricering inte åtalspunkt.)
Och polisen beslagtog och undersökte Js bil utan att ändra rubriceringen eller ens göra antydan om att den skulle kunna ändras. De sökte en levande T.
De kan förstås hittat spår i bilen som indikerat att en kropp transporterats, men att de inte hade tillräckligt med annat underlag för att rubricera det som misstänkt mord.
Jag vet inte om en avliden lämnar spår direkt och om hundar kan uppfatta det. Annars kan jag tänka att T, tämligen nyavliden, transporterats iväg och hundar inte kunnat känna mer än att T befunnit sig I bilen. Men där är jag ute på djupt vatten.
Senast redigerad av sybel 2022-12-13 kl. 19:55. Anledning: korrigering
Citera
2022-12-13, 20:06
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja i ett av klippen säger dom att under slutet på januari eller under februari kommer nog de mesta svaren kommit, så i bästa fall kanske åtal kan väckas under mars och rättegång startas i april. Men då är det 5-6 månader sedan T försvann så kanske blir helt normal tid från brott till rättegång?

Såg din teori tidigare i dag, tror du är rätt nära där vad som hänt.
6-8 månader brukar det ta till slutförd förundersökning, lite beroende på hur många inblandade.
Senast redigerad av Pandalina4 2022-12-13 kl. 20:19.
Citera
2022-12-13, 20:20
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Var det inte tal om att T följde med hem till JJ för att få tillbaka en mobiltelefon?

Det har varit tal om väldigt mycket , men fortfarande är det ingen som VET , alla spekulerar bara !
Citera
2022-12-13, 20:41
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det skulle möjligen kunna vara en del i en bevisning om människorov; att Tove varit bunden innan mordet en tid, vilket man kunnat se genom blåmärken (uppkommer enbart om man lever). Sönderrvina kläder som ser ut som att Tove försöker slita sig loss, t ex.
Det kopplat till något annat tänker jag ändå, som visar att kvarhållandet hade intentioner om att skada.

Kanske har JJ yttrat något väldigt otrevligt om vad hon önskar Tove efter bråket på Nöjet. Något som vittnen har hört eller läst.

Vi får väl se var åtalspunkterna landar och om människorov kommer att finnas kvar som åtalspunkt.
Ja, faktiskt lite de teorier jag har, lite som jag skrev ovan om det ryms inom människorov.
Ser invändningen mot ditt inlägg med "Människorov var ju en åtalspunkt redan innan T hittades". Men det betyder inte att din teori skulle vara fel. Misstanke om människorov innan T hittas utesluter inte samma rubricering efter.
Citera
2022-12-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så i sammanfattningen kommer det fram att polisen sagt att de via bilder från bilen sett vilka som befann sig i densamma?

Nej.
Citera
2022-12-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Bra, jag övervägde att citera mig själv. Jag kan inte heller garantera att det är den enda intervjun med AWs mamma, men det verkar bara vara en användare som läst/sett/hört henne säga att AW sov där.

Inte heller jag har någonstans i media eller andra ställen sett att AW:s mor har uttalat sig om att AW sovit hos henne den aktuella natten. Så den uppgiften tar jag med en mycket stor nypa salt än så länge.
Dock inte omöjligt, han och Tove tycks ha umgåtts mycket hos hans mor, speciellt innan han fick egen lägenhet.
Citera
2022-12-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag hade för mig att jag tidigare läst 3-4 dunsar, men när jag dubbelkollade med Greven stod det bara två, från intervjun med grannen under. Snurrigt!

Du kanske tänker på WN?

WN uppger 2-3 dunsar

Grannen under JJ uppger 2 dunsar

I intervjuerna i podden.
Citera
2022-12-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det svåra för tjejerna börjar när dom tekniska bevisen kräver svar. Varför syns din bil vid gulf två gånger mitt i natten när du säger att du sov hos din mamma? Vad gjorde din telefon vid fyndplatsen kl 04:00-05:30? Varför markera likhunden i din bil? osv.

Ja, snaran dras åt. Skulle vara kul att vara en fluga på väggen i det förhörsrummet. Varje nytt förhör bli konfronterad med något som står i direkt strid med något man tidigare sagt. Jobbigt läge för tjejerna, minst sagt.
Citera
2022-12-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
AWs mamma sa det (om att AW sov där) i en tidningsintervju endast 1 - 2 dagar efter försvinnandet. Hörde interjun själv, men det bör även vara andra här i tråden som minns det. Mammans är alltså AWs alibi.

Denna uppgift är helt ny för mig och jag tar den som obekräftad tills jag får lyssna på påstådd intervju med egna öron.
Citera
2022-12-13, 21:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Du kanske tänker på WN?

WN uppger 2-3 dunsar

I intervjuerna i podden.
Då hade jag bara lite fel. 😛
Citera
2022-12-13, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Du kanske tänker på WN?

WN uppger 2-3 dunsar

I intervjuerna i podden.

Är det känt vid vilken tidpunkt dessa dunsar inträffar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in