2022-12-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
M får väl hävda att hon trodde att J skulle köra henne hem och att hon sov I bilen också.
Funkar nog inte så bra, då hon är vaken i bilen när de är ute och dumpar kroppen.
Citera
2022-12-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Som jag har uppfattat det du skriver och så som jag (och pollise)själv tror. Nämligen att AW inte är är inblandad alls. Efter samtalet 01.48/49 verkar han ha somnat hemma hos mamma, som också var hemma och har lämnat AW alibi...

Såsom jag uppfattade det redan i början av fallet. När han sen vaknade vid 11-tiden (säger han själv och lilla mamma) och att han inte fick någon kontakt med T: då blev han extremt orolig, ringde runt till gemensamma vänner och Ts familj.
Är det fakta eller en trådsanning att AW sov över hos sin mamma denna helg?
Citera
2022-12-09, 18:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mörkertal i Sverige gällande fall som detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Vad som är känt ja. Mörkertalet vet vi inget om.

Helt riktigt men det ev. mörkertalet i Sverige gällande ett sådant här fall kan inte vara stort.

Om det ens finns ett sådant mörkertal här i modern tid? I USA däremot så finns det ett sådant som troligtvis är ganska stort.
Citera
2022-12-09, 18:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Och i detta fall har pojkvännen vattentätt alibi fr o m senaste tidpunkten T sågs levande t o m när T hittades. Solklart att pojkvännen inte har med de tre brottsmisstankarna att göra.

Jag vet inte vilket alibi Toves kille har, men det är ju alldeles självklart att man kollat upp honom så gott det går.

Men som jag ser det, finns det ingen logik i att han skulle typ kunna ha något med det att göra, då polise/åklagare ju gått ut med att inga andra finns som misstänkta och att det dessutom är två personer som sitter på sannolika för alla tre olika brottsrubriceringar.

Bråket på Nöjet innan och den gamla konflikten mellan JJ och Tove, leder ju alla tre till JJs. Hur kommer typ killen in i bilden där, särskilt som att kroppen sedan hittas via tjejernas rörelser. En av dom har ju också satt sig själv på plats någonstans nära fyndplatsen.

Nu tror jag ju inte på otrohet mellan JJ och A, men oavsett, så skulle den kombon av mördare (tre stycken) vara ännu mer unik än det redan är med dessa två tjejer. För mig är det så osannolikt att det finns inte.

Knepigt nog att få in MH i ekvationen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Är det fakta eller en trådsanning att AW sov över hos sin mamma denna helg?

AWs mamma sa det (om att AW sov där) i en tidningsintervju endast 1 - 2 dagar efter försvinnandet. Hörde interjun själv, men det bör även vara andra här i tråden som minns det. Mammans är alltså AWs alibi.
Senast redigerad av zilvereko 2022-12-09 kl. 18:58.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Funkar nog inte så bra, då hon är vaken i bilen när de är ute och dumpar kroppen.
Om hon synts vaken i någon kamera har hon väl tillfälligt kvicknat till just då, för att sedan åter falla i djup sömn och varken se eller höra något. Men J körde, så M kan misstänka att hon är inblandad.
Citera
2022-12-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polymoth
Nu har jag varken insyn i vilken typ av telefon MGM har, och inte heller har jag snapchat på min egen telefon sedan x antal år tillbaka.

Men när en app på min telefon (android) vill använda platstjänster så får jag upp förfrågan vid första start av appen;
"Vill du tillåta platstjänster?" Får då valen: "Ja", "Nej" eller "Endast när appen används".
Min generella tanke är då att om jag väljer "Ja" så kommer platstjänster vara aktivt hela tiden och visa min position konstant medan "endast när appen används" gör att den då potentiellt skulle uppdatera snapkartan när jag öppnar appen.

Men som sagt, vet inte vad MGM har för telefon eller om det finns samma funktion på iPhone. Vet att Avel hade hittat på något appleID/googleID till en av MGM så det skulle potentiellt kunna hänvisa oss mot vilken typ av telefon MGM innehar, men orkar inte söka upp det inlägget ärligt talat.

Det stämmer, platstjänsten bör vara påslagen oavsett för annars är snapkartan värdelös ändå.
Men uppdateringen av position ändras inte om inte appen öppnas.
Dottern kan tex stå som om hon vore hemma i 2h fast hon åkt till pojkvännen (ett exempel).
Men så fort hon öppnar snapchat så vips är hon hos pojkvännen.
Citera
2022-12-09, 18:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Dom båda sätter ju i princip M ur spel genom att placera henne sovande/däckad, medans J och T ska klara upp konflikten i köket. Det pekar väl ändå på att J är skyldig till mordet.

Alternativt att J känner sig så mentalt överlägen M och inte litar på att M kan stå pall i förhören, utan vill föra båda deras talan.

Ja, så blir det ju.
Samtidigt behöver de alltså sudda ut dunsar och sparkar, och det har ju redan JJ gjort till grannen.
Men hon är ju inte konsekvent med att hålla sig till sina berättelser, och så blir det förstås när man har mördat oplanerat, börjat ljuga hit och dit. Blir lite mycket att förhålla sig till.

JJ avslöjar en del av sin personlighet genom att meka med lögnerna. Hon är lite oförsiktig och våghalsig.
Citera
2022-12-09, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, så blir det ju.
Samtidigt behöver de alltså sudda ut dunsar och sparkar, och det har ju redan JJ gjort till grannen.
Men hon är ju inte konsekvent med att hålla sig till sina berättelser, och så blir det förstås när man har mördat oplanerat, börjat ljuga hit och dit. Blir lite mycket att förhålla sig till.

JJ avslöjar en del av sin personlighet genom att meka med lögnerna. Hon är lite oförsiktig och våghalsig.

Det verkar som grannen inte riktigt köpte hennes förklaring om den fulla kompisen som hade ramlat.Minns jag rätt återkom han till dunsarna och frågade fler än en gång vad det var som lät.

Det spär bara på min tro att en eller två kroppar inte kan orsaka dunsar som grannen upplever att taket skakade. Något annat tungt har åkt i golvet minst två gånger.
Citera
2022-12-09, 19:34
Avslutad
Förlåt att jag klampar in såhär men har det framkommit vad dödsorsaken är?
Jag orkar inte scrolla igenom en massa sidor. Förlåt, jag har haft en lång dag.
Citera
2022-12-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillberit

Det har inte framkommit. Och lär troligen inte framgå förens efter åtal väcks.
Citera
2022-12-09, 19:43
Medlem
Garfi3lds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillberit

Nej, bara gissningar och teorier änsålänge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in