Citat:
Ursprungligen postat av
BillBass
Bra, jag övervägde att citera mig själv. Jag kan inte heller garantera att det är den enda intervjun med AWs mamma, men det verkar bara vara en användare som läst/sett/hört henne säga att AW sov där.
Personligen misstänker jag att klockslaget 11 kommer från det du citerade:
"
11.00: Tove har inte kommit hem efter utekvällen och anhöriga har inte fått kontakt med henne under söndagsmorgonen. Hon anmäls försvunnen. Polisen fattar snabbt misstankar om att ett brott kan ha skett."
https://archive.ph/Ixlil#selection-2441.0-2443.196
Av detta kan man kanske dra slutsatsen att A inte vaknar då, utan tvärtom varit vaken en tid innan. Om han var den som upptäckte att T inte kommit hem, borde ju anhörig ha kontaktat honom i första hand. Och innan man har ringt runt till diverse personer så har man förstås även ringt/messat T ett flertal gånger innan man kontaktar polisen.
Min uppfattning av det här reportaget är att det handlar om ganska lång tid innan man uppfattar att något är galet, dvs om inte det är något helt annat som får anhöriga att ana oråd.
Det kan förstås efter att man ringt runt, framkommit uppgifterna om bråket på Nöjet, att sammantaget med det som Tove sagt till andra/A gör att man blir riktigt orolig.
Det kan vara t ex att det framkommer att T skulle hem till JJ för att reda ut bråket, medan hon samtidigt säger till A att hon snart är hemma. Kanske Tove är sådan som alltid hör av sig, aldrig är borta så här länge utna att meddela sig och på det så kommer alla samtal direkt till mobilsvar. Inga svar...