2022-12-13, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Ytligt bekanta betyder KK:s.

Frågor på det?

Men Ann-Marie Orler menar att hon aldrig sagt att det har handlat om misshandel:
– Jag och Ebba hade en vanlig lunch. Vi pratade om olika saker och bland annat om förhållandet mellan Mats och Linda. Det var besvärande att de två hade den här privata relationen.
På vilket sätt var det besvärande?
– Hon har fått andra förutsättningar än vi andra. Jag tycker att det är väldigt obehagligt det här.
Orler vidhåller att hon aldrig sa under lunchen att Löfving misshandlat Staaf.

https://www.expressen.se/nyheter/man-visste-vilken-makt-han-satt-pa-man-ar-forsiktig/

BEVIS PÅ JÄV OCH BEVIS PÅ ATT LINDA STAAF HAR FÅTT SINA POSITIONER VIA SEX OCH FÖRHÅLLANDE!!!
Citera
2022-12-13, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Du är vänster, inte sant?
Ingen själ, bara att kasta människor på dynghögen, allt är bara materia. Det är vänstern. Långa relationer, familj, hålla ihop är inget för dig.

Nä ut och skjut på Södermalm, hitta något vänsterluder för en kväll, resten av livet, så länge du lyckas fånga en nospiercad tjur med grönt hår och lila ögonbryn.

Kör på!

Förstår inte hur du tänker kompis.

Har enbart påpekat att ÖB gått över till en nästan 20 år yngre kvinna, då jämfört med hans ursprungliga fru.

Står politiskt höger om Djingis Khan.
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2022-12-13 kl. 19:34.
Citera
2022-12-13, 19:33
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Hon säger att hon inte knullat Mats. Är det någon som tror på detta?

Hon säger att de inte var "närstående" (vilket är juridiskt rekvisit för jäv), att de inte hade något "förhållande", etc. Däremot duckas hela tiden frågan om de har "haft sex". Väninnorna Ebba Sverne Avrill och Anne-Marie Orle antyder dock både sex och förhållanden när de talar om henne med Expressen.
Citera
2022-12-13, 19:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Klättermusen är en manipulatör. Hon kunde ha klätt sig mer anständigt men valde att klä sig åt det slampigare hållet dock i svart för att spela sober. Jag är inte gubbe.

Men om en Linda jämnårig med dig gjorde det.
Citera
2022-12-13, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Men Ann-Marie Orler menar att hon aldrig sagt att det har handlat om misshandel:
– Jag och Ebba hade en vanlig lunch. Vi pratade om olika saker och bland annat om förhållandet mellan Mats och Linda. Det var besvärande att de två hade den här privata relationen.
På vilket sätt var det besvärande?
– Hon har fått andra förutsättningar än vi andra. Jag tycker att det är väldigt obehagligt det här.
Orler vidhåller att hon aldrig sa under lunchen att Löfving misshandlat Staaf.

https://www.expressen.se/nyheter/man-visste-vilken-makt-han-satt-pa-man-ar-forsiktig/

BEVIS PÅ JÄV OCH BEVIS PÅ ATT LINDA STAAF HAR FÅTT SINA POSITIONER VIA SEX OCH FÖRHÅLLANDE!!!

Jag uttryckte mig dåligt, ber om ursäkt. HON menar att det är endast KK:s. Vad som är verklighet är förmodligen en helt annan femma, och vad halva Polismyndigheten visste om, att de var ett par.
Citera
2022-12-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Så när du söker jobb så kollar du på vad som står i texten och om du inte uppfyller allt till punkt och pricka, så tänker du - nääää, det är nog bäst om nån bättre lämpad får jobbet? Istället för att låta den som anställer bedöma den saken?

Intressant taktik, jag tänker nog personligen inte testa den när jag söker jobb 😉
Du fattar nog andemeningen, eller? Hur kan det vara kul att gå till jobbet och veta att man egentligen inte är kvalificerad men ändå fick jobbet på grund av att man sög av några snubbar? Att varje dag vara nervös för att någon skall avslöja dig som en charlatan och kretin. Underrättelsechef på NOA är ju lite tyngre än typ högre chef på något irrelevant spelbolag eller mediaföretag till exempel. De verkliga poliserna som jobbar ute i terränglådan är beroende av att få högklassig information från bimbons avdelning för att de skall kunna hantera svåra situationer på bästa sätt och polismäns liv kan hänga på att denna info är korrekt. Det sägs att korankravallerna blev så omfattande delvis för att informationen från NOA var bristfällig. Men Staaf anställde ju inte sig själv så inget fel har begåtts!
Citera
2022-12-13, 19:44
Medlem
Citat:
Nej, hon har inte knullat MED Mats, däremot har Matte knullat henne, det lät hon honom göra för att få det hon ville.
Som jag nämnt tidigare tror jag hon är asexuell men delar med sig av sina hål för att nå dit hon vill. PUNKT!!!
Citera
2022-12-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Säkert samma tankar som snurrar runt i huvudet hos Löfving
som också vägrar att acceptera den politiska korrektheten.
Mannen är väl ett typexempel på ett politiskt korrekt skithuvud, vad pladdrar du om?
Citera
2022-12-13, 19:46
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vem är denna kvinna?
Hon är författare, chef för underrättelseenheten på Nationella Operativa Avdelningen, fd lastbilschaufför, distriktsmästare i styrkelyft som tonåring, innehar certifikat för privatflyg, kan fyra språk flytande samt en del tyska och arabiska, är jurist, civilekonom, polis.
Hon började arbeta hos polisen 2004.
Hur länge har hon varit underrättelsechef på NOA?
Hur gammal är hon?
Har hon skyddad identitet?

Hur har hon orkat/hunnit med allt detta?
Hon verkar vara en supermänniska.
Vad har hon gjort egentligen? Kan någon förklara.
Citera
2022-12-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Förstår inte hur du tänker kompis.

Har enbart påpekat att ÖB gått över till en nästan 20 år yngre kvinna, då jämfört med hans ursprungliga fru.

Står politiskt höger om Djingis Khan.

Klart att Linda troligtvis är mer åtråvärd än Hälsingebockens fru, på grund av Lindas några år minus bockens fru. Polisanställda får ju doppa som de vill faktiskt, men när det handlar om tillsättningar av viktiga tjänster (Mats och Linda) och när gubbkuken är i fully activated mode och hjärnan helt nedslängd, när det hela omges av korruption - DÅ är det dags att dra i klockorna.

Allt annat är - eller bör vara - straffbart.
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-12-13 kl. 19:53.
Citera
2022-12-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är skillnad på bör och ska...

Bör = räknas som merit
Ska = krav man måste uppfylla för att kunna kandidera som sökande.

Nu borde vi informeras om vilka krav som ställdes samt huruvida Linda uppfyllde de kraven.
Varför finns börkrav om de inte som du vill påstå egentligen är nödvändiga för tjänsten? Används de för att ranka de sökande så att om flera uppfyller skallkraven så ligger den bäst till som kan bocka av flest börkrav? Linda fick jobbet utan att behöva konkurrera med någon om det, alltså blev börkraven irrelevanta. Polismyndighetens vägar äro outgrundliga. Korruptionen i toppen ät total verkar det som.
Citera
2022-12-13, 19:54
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Nej, det säger hon inte. En ”ytlig” relation kan mycket väl innefatta en del knipande av överordnads lem i Lindas värld.
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
För att korrigera lite då, det är ÖB Bydén som hon lämnade Löfving för. Bägge karlar lämnade sina respektive fruar om jag inte är helt fel ute.

Alltså först polischefen Löfving som efter deras förhållande tillsätter Staaf som underrättelsechef för NOA trots att hon saknar meriter för tjänsten. Sedan sätter hon sin klor i överbefälhavaren Bydén.

Den goda Staaf har alltså haft ett triangeldrama där den ena är högsta huvud över Sveriges inrikesförsvar och den andra över utrikesförsvaret.
Var hon skild när relationen inleddes?
Var den mannen ovanpå otrogen mot en tidigare kvinna när Linda kom in i bilden?

Vad är det för underlig fetisch att bara knulla upptagna karlar? Är det brist på manliga singlar helt plötsligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in