• 2
  • 3
2022-12-12, 10:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Sant men ni kvinnor verkar ha ett gott inbyggt försvar drf e han fortsatt barnlös

Ja, jag tror att det är kört för honom. Han kan inte dejta på vanligt sätt heller, för alla kvinnor skulle känna igen honom och känna till allt tokigt han skrivit. Och gör dom inte det, så hittar de materialet vid en snabb googling... Han måste nog söka sig utomlands i så fall. Och dejta på vanligt sätt, inte nämna något om att bara skaffa ett gemensamt barn och samarbeta om det. Det går ju att bo ihop, skaffa barn, göra slut - och föreslå v/v-boende DÅ...

Eller alternativt betala en surrogatmamma. Också utomlands i så fall, eftersom det inte är lagligt här. Men jag hoppas att han inte gör det. Han är för gammal, förutom allt annat - i alla fall för att bli ensamstående förälder. Blir synd om ungen.
Citera
2022-12-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag tror att det är kört för honom. Han kan inte dejta på vanligt sätt heller, för alla kvinnor skulle känna igen honom och känna till allt tokigt han skrivit. Och gör dom inte det, så hittar de materialet vid en snabb googling... Han måste nog söka sig utomlands i så fall. Och dejta på vanligt sätt, inte nämna något om att bara skaffa ett gemensamt barn och samarbeta om det. Det går ju att bo ihop, skaffa barn, göra slut - och föreslå v/v-boende DÅ...

Eller alternativt betala en surrogatmamma. Också utomlands i så fall, eftersom det inte är lagligt här. Men jag hoppas att han inte gör det. Han är för gammal, förutom allt annat - i alla fall för att bli ensamstående förälder. Blir synd om ungen.

Han kan gå till prostituerade som ett sätt att få känna kärlek utan att det blir barn, det hade vart mitt tips. Det eller dejta vanligt utan krav på barn
Citera
2022-12-12, 10:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Han kan gå till prostituerade som ett sätt att få känna kärlek utan att det blir barn, det hade vart mitt tips. Det eller dejta vanligt utan krav på barn

Fast nu är det ju ett barn han vill ha. Desperat. Det kan väl inte ha undgått någon människa i hela Sverige..? (Orkar inte bemöta det där med "gå till prostituerade"... Vi får prata om det ämnet någon annan gång.)
Citera
2022-12-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Som sagt: vilket levande barn han än skulle få nu, skulle bli en besvikelse i jämförelse med fantasibilden av Ebba... Jag skulle inte vilja göra ett barn så ont.

Kan bara instämma, oavsett form av relation till mamman så kommer ett nytt barn för honom att bli en idoliserad bild av vad han tror att Ebba skulle vara och det kommer att med största sannolikhet bli problem när barnet blir äldre.
Citera
2022-12-13, 18:19
Moderator
blomvattnares avatar
Några inlägg är flyttade hit från tråden i Terrorism, med början här:

(FB) Ebbas (som mördades av Akilov) pappa Sommarprat med mera

/Mod
Citera
2022-12-13, 19:33
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Tycker pappan verkar helkonstig och labil om jag ska vara ärlig. Oavsett olyckan. Levde enbart för sin dotter. Skämskudde att lyssna på.

Det borde fan fler människor göra. Om du som förälder tycker att något är viktigare än dina ungar, så borde du aldrig skaffat barn.
Citera
2022-12-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det borde fan fler människor göra. Om du som förälder tycker att något är viktigare än dina ungar, så borde du aldrig skaffat barn.

Fast inte på det sättet, blir bara för mycket. Jag vet inte, men har alltid tyckt att något skavt när det gäller den karln.
Citera
2025-09-10, 16:57
Medlem
Lyssnat på podden Sorgsnack nu där Stefan deltar. Det verkar inte ha hänt särskilt mycket sedan de senaste inläggen i denna tråd 2022. Han lever som det verkar ensam och har inte lyckats bli far igen. Men han säger att han fortfarande drömmer om det. Att det är vad som får honom att gå upp på morgonen.

Jag tycker verkligen extremt synd om honom. Det är uppenbart att han levde för sin dotter Ebba. Jag blir väldigt tagen av att läsa hans inlägg på Facebook, om hur han fortfarande går till graven dagligen och hur mycket det betyder om någon stannar och lämnar blommor.

Det jag inte förstår är hur han, om han nu verkligen haft som största önskan i världen att bli far igen, inte lyckats genom alternativa metoder? Han beskriver ofta att han har det mycket bra ställt ekonomiskt. Han är klar.

En surrogatmamma borde därav vara en ganska smidig lösning för honom, varför har han inte testat detta tidigare? Nu börjar han tyvärr bli för gammal för att det ska vara försvarbart.

Jag tänker också att, även om han kanske föredrar ett barn med en svensk kvinna i Sverige, så hade han nog ganska enkelt kunnat bilda sig en familj på nytt med barn om han åkte till utlandet. Finns massor av unga kvinnor som skulle vilja bli tillsammans med honom där. Om nu livet handlar om att vara förälder för honom. Vilket det verkar göra.

Det finns sätt att lösa det på.
Senast redigerad av Confuze 2025-09-10 kl. 17:01.
Citera
2025-09-13, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Confuze
Lyssnat på podden Sorgsnack nu där Stefan deltar. Det verkar inte ha hänt särskilt mycket sedan de senaste inläggen i denna tråd 2022. Han lever som det verkar ensam och har inte lyckats bli far igen. Men han säger att han fortfarande drömmer om det. Att det är vad som får honom att gå upp på morgonen.

Jag tycker verkligen extremt synd om honom. Det är uppenbart att han levde för sin dotter Ebba. Jag blir väldigt tagen av att läsa hans inlägg på Facebook, om hur han fortfarande går till graven dagligen och hur mycket det betyder om någon stannar och lämnar blommor.

Det jag inte förstår är hur han, om han nu verkligen haft som största önskan i världen att bli far igen, inte lyckats genom alternativa metoder? Han beskriver ofta att han har det mycket bra ställt ekonomiskt. Han är klar.

En surrogatmamma borde därav vara en ganska smidig lösning för honom, varför har han inte testat detta tidigare? Nu börjar han tyvärr bli för gammal för att det ska vara försvarbart.

Jag tänker också att, även om han kanske föredrar ett barn med en svensk kvinna i Sverige, så hade han nog ganska enkelt kunnat bilda sig en familj på nytt med barn om han åkte till utlandet. Finns massor av unga kvinnor som skulle vilja bli tillsammans med honom där. Om nu livet handlar om att vara förälder för honom. Vilket det verkar göra.

Det finns sätt att lösa det på.
Har också funderat över det. Hade jag velat ha barn, hade jag defintivt bokat in en träff med honom. Det gäller att man lär känna varandra först, man ska ska ju som sagt ha barnet varannan vecka.

Mamman och han skiljde väl sig innan Ebba föddes? Han kanske är knepig? Har han inte beskrivit sig som det, någonstans? Han påstår att Ebba blev en ögonöppnare för honom. Kanske han ändå har sina knepiga egenskaper kvar. Det blir ju svårt när han inte har något barn
Senast redigerad av MuscularTension 2025-09-13 kl. 23:48.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in