• 1
  • 2
2022-12-13, 01:02
Medlem
Låt oss säga att skiten har slagit i fläkten och samhället kollapsar...

Alla butiker är stängda och det har slutat skeppas (ingen mat att köpa), vattenkranarna är stängda (inget vatten att hämta), elen har slagits av (ingen el att använda) etc.

Kan man då fortfarande överleva i Sverige om man odlar mat och renar vatten?

Eller måste man ta sitt pick pack och dra till ett annat land?

Tänker mest på vintrarna i Sverige...

Det finns länder där förutsättningarna är bättre då det är mer sol året runt etc...

Nå? Är det lätt att få till det i Sverige så länge man bara vet hur man odlar mat och renar vatten?

Nå?
Senast redigerad av Sven9779 2022-12-13 kl. 01:05.
Citera
2022-12-13, 01:19
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven9779
Låt oss säga att skiten har slagit i fläkten och samhället kollapsar...

Alla butiker är stängda och det har slutat skeppas (ingen mat att köpa), vattenkranarna är stängda (inget vatten att hämta), elen har slagits av (ingen el att använda) etc.

Kan man då fortfarande överleva i Sverige om man odlar mat och renar vatten?

Eller måste man ta sitt pick pack och dra till ett annat land?

Tänker mest på vintrarna i Sverige...

Det finns länder där förutsättningarna är bättre då det är mer sol året runt etc...

Nå? Är det lätt att få till det i Sverige så länge man bara vet hur man odlar mat och renar vatten?

Nå?

Vad är din egna spontana gissning?
Citera
2022-12-13, 01:47
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Inte dör så många på några månader bara?!

Ingen aning alls faktiskt! vad är din spontana gissning?

Ja du kan ju knappast flyga nånstans. Det går inte att pumpa flygbränsle när strömförsörjningen är utslagen i hela landet.
Du får ta cykel över bron till Danmark och fortsätta söderut.
Citera
2022-12-13, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja du kan ju knappast flyga nånstans. Det går inte att pumpa flygbränsle när strömförsörjningen är utslagen i hela landet.
Du får ta cykel över bron till Danmark och fortsätta söderut.
Kan du svara på TS?

Klarar man sig i Sverige eller måste man bort?
Citera
2022-12-13, 01:58
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Kan du svara på TS?

Klarar man sig i Sverige eller måste man bort?

Det beror ju självklart på hur länge strömmen är borta begriper du väl.
Om den är borta för alltid så ja, då får du traska ner till varmare breddgrader för flygen går inte att tanka
Jag ser inte hur du skulle klara dig en vinter här.
Citera
2022-12-13, 02:05
Medlem
CrackerPowers avatar
-
Kom att tänka på en Afrikan i Ghana som sa till mig att de feta lata väst människorna kommer inte att klara sig när skiten träffar fläkten. Ni har glömt bort hur man lever med naturen. Det kanske ligger något i det men jag är rätt säker på att vi snabbt kan anpassa oss.
Hitta andra som tänker lika och mobalisera
Citera
2022-12-13, 02:43
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Vart har du hört denna konspirationsteori? Skulle vart intressant att läsa

Han syftar väl på denna https://youtu.be/0DKRvS-C04o

Wef brukar ju ha övningar för sånt som har inträffa(r)t tidigare https://cyberpolygon.com/
Citera
2022-12-13, 03:13
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Han syftar väl på denna https://youtu.be/0DKRvS-C04o

Wef brukar ju ha övningar för sånt som har inträffa(r)t tidigare https://cyberpolygon.com/
Tackar för länken. Låter jävligt läskigt om detta skulle inträffa! Tänk om alla betalningssystem slåss ut, då kommer det råda kaos i landet. Måste börja bunkra med kontanter hemma.
Citera
2022-12-13, 06:58
Medlem
Stugsittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Tackar för länken. Låter jävligt läskigt om detta skulle inträffa! Tänk om alla betalningssystem slåss ut, då kommer det råda kaos i landet. Måste börja bunkra med kontanter hemma.

Kontanter är väl inget värt, har aldrig haft ett fysiskt värde, bara glorifierat papper utan egenvärde.

Däremot guld och kanske även silver har ett egenvärde, och inträffar det värsta är det byteshandel vi får ägna oss åt.

Bor själv i hus på landet, det viktigaste på vinterhalvåret är vatten och värme.
Har två brunnar, en ytbrunn där det går att hinka upp vatten, och en djupborrad där jag kan få upp drickbart vatten med en generator så länge drivmedlet räcker.

Värmer huset med ved, kan laga mat med ved eller gas.

Så grunden är lagd, det är städerna som kommer att bli dödsfällor, tänk sitta i större höghusområde, utan el, utan mat, utan värme, utan vatten mitt i vintern.

Dom svagaste dör först, sedan massmord upplopp plundringar.... sedan blir det väldigt tyst i våra storstäder.

Enligt beräkningar är vi bara c:a 6 miljoner kvar i Sverige 2024...
Senast redigerad av Stugsittare 2022-12-13 kl. 07:05.
Citera
2022-12-13, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stugsittare
Kontanter är väl inget värt, har aldrig haft ett fysiskt värde, bara glorifierat papper utan egenvärde.

Däremot guld och kanske även silver har ett egenvärde, och inträffar det värsta är det byteshandel vi får ägna oss åt.

Bor själv i hus på landet, det viktigaste på vinterhalvåret är vatten och värme.
Har två brunnar, en ytbrunn där det går att hinka upp vatten, och en djupborrad där jag kan få upp drickbart vatten med en generator så länge drivmedlet räcker.

Värmer huset med ved, kan laga mat med ved eller gas.

Så grunden är lagd, det är städerna som kommer att bli dödsfällor, tänk sitta i större höghusområde, utan el, utan mat, utan värme, utan vatten mitt i vintern.

Dom svagaste dör först, sedan massmord upplopp plundringar.... sedan blir det väldigt tyst i våra storstäder.

Enligt beräkningar är vi bara c:a 6 miljoner kvar i Sverige 2024...

Enligt vilka beräkningar då? Är det dina egna beräkningar du hittat på eller är det beräkningar man kan läsa om någonstans?
Citera
2022-12-13, 07:43
Medlem
Ashin-Wirathus avatar
Bara statsfjollor som inte kommer kunna överleva.

Vatten kan hämtas ur sjöar och brunnar, bara till att klora och koka.

Mat finns det gott om i skogen, så här års så kan du äta dig mätt med barkbröd. Du kan jaga harar, vildsvin osv med fällor/pilbåge/spjut, av skinnet som blir gör du kläder

Ser inget problem utan, det blir back to basic och värdelösa människor kommer dö.
Senast redigerad av Ashin-Wirathu 2022-12-13 kl. 07:54.
Citera
2022-12-13, 08:08
Medlem
Det är lite märkligt att jag är övertygad att jag skulle klara mig och familjen.

Men inte genom att sitta kvar i huset och vänta på någon skulle lösa problemen utan att dra till landet där egen brunn finns braskamin, vapen och större mat reserver!

Tror det kan bli rätt otäckt i städer då de människor som invandrat landet inte kommer vara nådiga mot värden! De kommer dra fram som farsot och de som som överlever får fly..
Dessutom är svensken en bortskämd litet barn som i generationer levt utan några större utmaningar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in