2022-12-13, 08:19
Medlem
NyaHenriksss avatar
Det som händer nu händer i hela västvärlden. Afrika kan du fly till.
Citera
2022-12-13, 08:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
Kom att tänka på en Afrikan i Ghana som sa till mig att de feta lata väst människorna kommer inte att klara sig när skiten träffar fläkten. Ni har glömt bort hur man lever med naturen. Det kanske ligger något i det men jag är rätt säker på att vi snabbt kan anpassa oss.
Hitta andra som tänker lika och mobalisera
Vill påminna din vän i Ghana att deras klimat är bättre vid elbrist...inte fan skulle han klara sig på sitt skitsnack i den svenska vintern, trots att han lever i enlighet med naturen.
Citera
2022-12-13, 09:32
Medlem
hejsan07s avatar
Svar på frågan är NEJ.

Sveriges invånare har inte tillräckligt med kunskap eller utsäde eller odlingsbar mark för att kunna ställa om innan det är försent och moralen sänkts.

Kanske dags att alla i Sverige, speciellt i storstäderna, ser till att de testar att åtminstone en dag vara utan ström. Som en övning.
Varje bostadsrättsförening eller hyreshus bör ha en krisplan för nödtoalettlösningar, vatten och matlagning ute.
Varje individ bör ha krav att ha beredskapslager med basvaror som roteras.
Citera
2022-12-13, 09:34
Bannlyst
Det kommer vara för sent att fly efter det gått åt helvete. Du kommer förlora alla dina investeringar m.m, sälj av allt idag och ha väskan packad säger jag även om det skulle ta 10 år till att det börjar råda anarki.
Citera
2022-12-13, 09:36
Avstängd
Gänget med mest våldskapital överlever. Övriga svälter ihjäl eller blir slavar.
Citera
2022-12-13, 09:45
Medlem
6stringlevins avatar
Om Sverige ensam kollapsar får du fly sverige.

Om samhället kollapsar får du flytta till landsorten. I Sverige, Italien eller Azerbadjan. Det var vad romarna gjorde när samhället kollapsade.
Citera
2022-12-13, 10:15
Medlem
MaggansHinkFittas avatar
Nejdå. Du kan få följa med mig på min nationella inbrottsvåg jag planerar inför det scenariot.
Citera
2022-12-13, 11:16
Medlem
Kione211s avatar
Jag bor 1 kilometer från Sveriges största matvaro lager. Om samhället kollapsar räknar jag med att vara delaktig Haiti styre. Jag kommer gå med i gänget som kontrollerar lagret.

Jag har möjlighet att odla och finns plats för lite djurhållning. Nu hästgård. Tar nog lite tid att ställa om. Men klarar man 2 år så har man nog nått uthållighet.
Citera
2022-12-13, 11:32
Citat:
Ursprungligen postat av MaggansHinkFitta
Nejdå. Du kan få följa med mig på min nationella inbrottsvåg jag planerar inför det scenariot.

Finns det plats för fler aspiranter till ditt inbrottståg? Så fall anmäler jag mig också till gruppen.
Har vapen, licenser. Utbildning och erfarenhet.
Jag tänkte vi inriktar oss på alla dumsvenskar som tror att staten skall alltid rädda dem.

OnT
Ts att landet kommer gå under kan du vara säker på. Det kommer. Jag själv har ägnat senaste tio åren åt bygga upp ett nytt liv utomlands ifall det går helt åt helvete med Sverige har jag ändå tillgångar och bostad utomlands.
Samt de tar emot pengar här nere och du slipper frysa som i Sverige.
Citera
2022-12-13, 11:47
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Jag är beredd att dö för mitt land och för vår demokrati och mänskliga rättigheter. Har konserver och stormkök så jag klarar kriser. Pinsamt osolidariskt dravel att flytta härifrån om man har möjligheten att hjälpa till.
Citera
2022-12-13, 22:46
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Vill påminna din vän i Ghana att deras klimat är bättre vid elbrist...inte fan skulle han klara sig på sitt skitsnack i den svenska vintern, trots att han lever i enlighet med naturen.
-
Haha! Självklart är det så.
Men jag kan hålla med honom om ideen att svensken tex har blivit bortskämd utan att ha haft motgångar på 100år. Den feministiska zombifieringen är total.
Citera
2022-12-14, 00:11
Medlem
Många här verkar ha en pessimistisk syn på det hela...

Varför skulle inte folk sammanslås och hjälpa varandra att odla och rena vatten?

De flesta människorna i Sverige är gott folk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in