För att inte pissa *pun intended* ner TS helt så ska jag ge tips som alla har nytta av.
1. Ha alltid näsdukar i jackfickan.
2. Ha en hundbajspåse i fickan för dina använda näsdukar, komplettera ev med handsprit.
3. Köp formgjutna sulor så kan även de billigaste skorna bli användbara.
4. Ha alltid kontanter på dig ifall kortterminalen ligger nere.
5. Första hjälpen kit i bagaget på bilen kan rädda ditt och andras liv.
6. Klä dig enligt lager-på-lager-principen under vintern och du kommer aldrig frysa.
7. Nötter är bra snacks som är lätt att ha med sig överallt eller förvara i bilen för snabb energi.
8. Drick vätskeersättning på morgonen för en bättre start på morgonen.
9. Ha en kukduk som du torkar kuken med efter du tvättat kuken i handfatet efter urinering.
10. Istället för att skrapa rutan som en idiot på morgonen, använd de-icer ifall du ej har garage/motorvärmare.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Jag har också börjat använda lägenhetens båda avloppsledningar som toalett. I alla fall för att kissa i.
Väver in allt mer hållbara kläder från yrkesbutiker i den vanliga fritidsklädseln.
Finporslin och mycket onödiga köksatiraljer har fått en väldigt undanskymd tillvaro i stället har två kökslådor blivit verktygslådor.
Ficklampor utspridda lite här och var i lägenheten.
Monterat en anskrämligt ful hållare för pennor med dubbelhäftande tejp inom bekvämt avstånd på instrumentbrädan i bilen som är fylld med lika fula gratis reklampennor.
Äter ingen medicin regelbundet men när den dagen är inne ska även allt det stå framme på köksbordet. Enkelt och överskådligt.
Tacksam för fler tips av samma karaktär, som man inte så ofta läser om i heminredningstidningar eller livsstilsmagasin och som tar tid att upptäcka på egen hand.
Jag förstår inte hur du kan klassa något som detta som tips, vad exakt bortsett från ficklampor i hemmet skulle vara positivt?
Du pissar i köket och kontaminerar din matlagningsplats, du har verktyg i köket (har du verkstad i köket?), du har av någon anledning pennor vid instrumentpanelen (ytterst få har nytta av det), du har din medicin i dagsljus så den blir sämre med tiden.
HUR kan du klassa detta som tips? Låter mer som du är lite unik och just detta har tagit dig halva livet att inse att du vill ha.