2022-12-12, 16:37
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustMaster
Precis min tanke. Hon borde förstå att hon inte på långa väger är den bäst lämpade för den tjänsten. Utan någon egentlig kunskap om vilka de andra sökande var 2014/2015 borde det finnas de som var betydligt mer lämpade som chef för NOAs underrättelseenhet än en person med en ekonomiutbildning och tvivelaktiga juridikstudier.

En av de sökande var Leif Jennekvist.

21 personer sökte, flertalet var polisbefäl med lång erfarenhet, bland annat polismästare Leif Jennekvist

https://www.expressen.se/nyheter/mats-lofving-gav-orutinerad-linda-staaf-toppjobb/
Citera
2022-12-12, 16:38
Medlem
Statsminister2030s avatar
Ny flintis tar över. .

Kan bara sluta på ett sätt.
Citera
2022-12-12, 16:42
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Undrar om Karl Hedin myser nu?
Det var väl NOA som jävlades med honom i den sk, jakthärvan!
Det är inte bara en champagnekork som sprätter upp i taket, jävlar vad Hedin ska mysa!
Citera
Medlem
Tre psykopater rakt upp och ner. Hon är den mest slipade. Obehagligt. Usch.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Kapten Klänning tvåan, bra att han får andra uppgifter, de bästa vore ju om han blev sparkad istället.
Citera
2022-12-12, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Löfing är körd oavsett vad utredning kommer fram till. Rubrikerna nu är en jävla köttkvarn😂

Ja bra att staten tar tag i detta. Kvinnomisshandel är ett problem som verkar vara svårt att få bort.

Och om högsta polisledningen misshandlar kvinnor… ja då är det en bra bit att gå

Plus att man tydligen har tystat ner allting också
Citera
2022-12-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MustMaster
Precis min tanke. Hon borde förstå att hon inte på långa väger är den bäst lämpade för den tjänsten. Utan någon egentlig kunskap om vilka de andra sökande var 2014/2015 borde det finnas de som var betydligt mer lämpade som chef för NOAs underrättelseenhet än en person med en ekonomiutbildning och tvivelaktiga juridikstudier.

Exakt,
Nu kör hon kortet ”jag är kvinna och män tål inte framgångsrika kvinnor”. Jag tror hon hittat på det med hans förföljelser, förövrigt så är det han som hittade en annan ung kvinna så det är inte omöjligt att avundsjukan är från henne
Citera
2022-12-12, 16:44
Medlem
Herregud, polischeferna är ju mer sexuellt inkontinenta än min avelshanhund.
Citera
2022-12-12, 16:45
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Den särskilda utredaren Runar Viksten får mycket att göra.

En säkerhetsprövning ska avslutas – sedan sätter den särskilde utredaren Runar Viksten igång och granskar det omskrivna fallet kring polischefen Mats Löfving.
Den tidigare chefsrådmannen ska undersöka polisledningens agerande ur alla aspekter.– Jag ska vända på alla stenar, säger Runar Viksten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BWryag/polisutredaren-runar-viksten-ska-granska-fallet-kring-mats-lofving

Ps. Han ser ut som en hårding som får saker gjorda.

Ha! Faktiskt, stereotypa ansiktet för en nitisk principfast man som avskyr bedrägligt beteende och anser att lagar, regler och praxis är heliga stjärnor att följa. Jag önskar honom god jaktlycka.
Citera
2022-12-12, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja bra att staten tar tag i detta. Kvinnomisshandel är ett problem som verkar vara svårt att få bort.

Och om högsta polisledningen misshandlar kvinnor… ja då är det en bra bit att gå

Plus att man tydligen har tystat ner allting också

I 7 års tid.
Samt nu är även ÖB inblandad o körde samma spår att dumpa sin hustru efter 30 år, i deras skilsmässa så saknas hans frus underskrift vilket säger en del. Genom sin otroget gjorde han sig till mål för utpressning o därmed gjorde han sig själv till säkerhets risk.
Sverige leds av amatörer och det ser vi nu
Citera
2022-12-12, 16:47
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag tror du får lägga ner psykopatsnacket som snabbt dyker upp här i forumet så fort människor beter sig illa. Nu för tiden räcker det med att en kändis går mot röd gubbe för att de ska bli narcissister, sociopater eller psykopater enligt användare i forumet. Det krävs tydligen otroligt lite för att få den stämpeln, men det är väl roligt att slänga sig med uttrycken antar jag.

Att ljuga i sitt CV, överdriva saker och utnyttja tillfällen när de väl ges, är det många som gör utan att för den skull vara psykopater. Visst är detta på en högre nivå, men det är fortfarande samma beteende.

De som verkligen har betett sig illa är ju de som lagt ut röda mattan för LS.

Det krävs inte lite för att få mig att kalla någon psykopat, men sättet Staaf nu agerar, hur hon sitter och nästan tjuter i TV när hennes klandervärda beteende blir en allmän åskådning påminner mig såväl om en egen erfarenhet av en psykopat.

Visst Staaf kanske inte är största boven här. Men att hon drar feministkortet när hon själv utnyttjat dessa så kallade patriarkala strukturer för att göra en svårslagen kometkarriär visar på ett extremt hyckleri och omoraliskt lögnaktighet.

Jag är ingen läkare, kan inte säga till 100% om hon är psykopat.

Hon har däremot tagit på sig sina bästa stövlar, en kort kjol och med ett högburet huvud gått till och ifrån morgonstudions tv-sända intervju, där i mellan har hon suttit med gråten i halsen och kasta ur feministisk käbbel om kvinnor, och "jag som kvinna", för att försöka lura och snärja allmänheten framför 2 programledare som inte ställer en enda kritisk fråga.

Om inte du tycker det tyder på psykopatiska drag så får det stå för dig.
Citera
2022-12-12, 16:47
Medlem
Undrar om Lindas uppgifter om trakasserier stämmer. Hon är ju uppenbarligen en mycket slipad mytoman. Hoppas utredaren inte ”glömmer” utreda om det inte var så att HON hotade och trakasserade sig till tjänsten. Hon har väl inte ett enda vittne på förföljandet och misshandeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in