Citat:
Ursprungligen postat av
Tillsson
Ny tycker man nästan lite synd om henne. Vilken psykopat löfving verkar vara. Men hon har oavsett vad haft sexuella relationer på
Jobb , på positioner och en plats där det inte är professionellt. Båda har gjort fel sparka dom
… men vad förvirrande. Hon menar sig på att Ari Stenman uppfattat hennes historia fel
Enligt Staafs redogörelse har Löfving vid flera tillfällen överraskande dykt upp på platser där hon har varit, som till exempel siminrättningar, bagerier och promenadstråk, skriver Stenman.
I anmälan beskrivs hur Linda Staaf sett Mats Löfving försöka stå och gömma sig när hon har varit ute och motionerat och att hon tagit honom på bar gärning – genom att själv gömma sig och sen avslöja honom.
Staaf ska också under samtalen tydligt bekräftat att hon och Löfving haft en privat relation, som dock aldrig blivit ett öppet förhållande.
Linda Staaf kommenterar uppgifterna i ett sms:
”Jag har fortfarande inte sett den omaskade versionen av anmälan men redan från den maskade versionen har jag tydligt påtalat att det finns saker i de uppgifter som Stenman lämnat till avd för SU som inte stämmer överens med det som jag berättade för honom. Han har aldrig varit i kontakt med mig för att stämma av uppgifterna i sin PM innan han lämnade in den till Avdelningen för SU”, skriver hon.
Vi har sökt Mats Löfving och åklagare Anders Jakobsson.