Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-10, 18:32
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Sa hon ja.

Att man döljs i kortleken är väl knappast ens en hemlighet, Tinder marknadsför ju sina betaltjänster med att man ska visas snabbare och för fler om man betalar. Men jag tycker det är rätt stor skillnad på att hävda att tinder har en algoritm som håller på och fular sig med vilka man visas för och hur mycket man visas, samt vilka man själv får se och chans att matcha med, och att hävda att de skulle blanda sig i chatterna för existerande matchningar och ta bort meddelanden folk skickar till varandra.

Det sistnämnda betvivlar jag starkt. Kommer tre meddelanden exakt samma tid är det nog ditt internet som strulat lite, du kanske åkte i en tunnel eller ditt wifi låg nere.

Hon visade mig hennes tinderkonversation med mig och hon fick se min med henne.

Detta har hänt mig och flera andra med meddelanden som helt plötsligt kommer 4h senare och alla man har chattat med innan fram och tillbaka har bara dött ut för att sedan ska alla dessa svara en 4h klockan 19 tex.
Citera
2022-12-10, 18:33
Medlem
Emolls avatar
Att hitta en enda normalt funtad kvinna på dejtingappar är verkligen en utmaning.
På mitt jobb, bland kvinnorna i min ålder har samtliga sambos/pojkvänner. Bra tjejer, hela bunten. Det måste vekrligen vara bottenskrapet av kvinnor som samlas på dejtingappar. Vilket är bortom all form av rimlighet. Hur alla kan vara så motbjudande.

Två kvinnor jag skrivit med.

Den första blev kränkt för jag var nyfiken och ifrågasatte varför hon inte ville ha barn. Blev super kränkt och frågade "Är det något jag behöver motivera?". Bara för jag undrade hur hon resonerade. Men minsta ifrågasättning-> kränkt.

Kvinna nummer två verkade helt ok till en början. Ville vi skulle ses över en matlagning. Meddelandet efter slutade hon svara. Från att föreslaget en dejt till att meddelandet efter tröttna. Visserligen har de ju 10-15st som skriver till dem samtidigt. Men föreslår man att ses så borde man rimligtvis inte sluta skriva i nästa meddelande.

Ne. Det är verkligen det yttersta bottenskrapet av kvinnor som huserar på dejtingappar. De som finns kvar.
Citera
2022-12-10, 18:43
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Att hitta en enda normalt funtad kvinna på dejtingappar är verkligen en utmaning.
På mitt jobb, bland kvinnorna i min ålder har samtliga sambos/pojkvänner. Bra tjejer, hela bunten. Det måste vekrligen vara bottenskrapet av kvinnor som samlas på dejtingappar. Vilket är bortom all form av rimlighet. Hur alla kan vara så motbjudande.

Två kvinnor jag skrivit med.

Den första blev kränkt för jag var nyfiken och ifrågasatte varför hon inte ville ha barn. Blev super kränkt och frågade "Är det något jag behöver motivera?". Bara för jag undrade hur hon resonerade. Men minsta ifrågasättning-> kränkt.

Kvinna nummer två verkade helt ok till en början. Ville vi skulle ses över en matlagning. Meddelandet efter slutade hon svara. Från att föreslaget en dejt till att meddelandet efter tröttna. Visserligen har de ju 10-15st som skriver till dem samtidigt. Men föreslår man att ses så borde man rimligtvis inte sluta skriva i nästa meddelande.

Ne. Det är verkligen det yttersta bottenskrapet av kvinnor som huserar på dejtingappar. De som finns kvar.

Låter ganska rimligt att hon blev sur över att du ifrågasatte att hon inte vill ha barn. Kan ju finnas hur personliga skäl som helst till det som man inte ska behöva försvara för en helt okänd person.
Citera
2022-12-10, 18:48
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Låter ganska rimligt att hon blev sur över att du ifrågasatte att hon inte vill ha barn. Kan ju finnas hur personliga skäl som helst till det som man inte ska behöva försvara för en helt okänd person.
För att man ställer en fråga varför de inte vill ha barn?

På allvar? Ja finns det en öppning till att gnälla så ska det ju gnällas från kvinnor.
Citera
2022-12-10, 18:52
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
För att man ställer en fråga varför de inte vill ha barn?

På allvar? Ja finns det en öppning till att gnälla så ska det ju gnällas från kvinnor.

Men du menar alltså att hon ska berätta om sin långa räcka hjärtslitande missfall som lämnade henne knäckt eller om den ärftliga sjukdomen som gör att hon inte vill riskera att skaffa barn för en total främling på nätet?

Kan du verkligen inte förstå att vissa frågor är väldigt personliga och helt enkelt inte sådana man ställer till en främling hursomhelst? Brukar du ifrågasätta varför dina kollegor på jobbet har eller inte har skaffat barn med?
Citera
2022-12-10, 18:56
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Men du menar alltså att hon ska berätta om sin långa räcka hjärtslitande missfall som lämnade henne knäckt eller om den ärftliga sjukdomen som gör att hon inte vill riskera att skaffa barn för en total främling på nätet?

Kan du verkligen inte förstå att vissa frågor är väldigt personliga och helt enkelt inte sådana man ställer till en främling hursomhelst? Brukar du ifrågasätta varför dina kollegor på jobbet har eller inte har skaffat barn med?
Men då svarar man väl för fan normalt med att man inte känner för att prata om det?
O nu handlade det ju inte om något "missfall", bara att hon hade nämnt i sin profil att hon "inte var säker" på om hon ville ha barn.

Varför ska man gå full känslobomb ist för att bara svara sunt som män gör?
Citera
2022-12-10, 19:01
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Men då svarar man väl för fan normalt med att man inte känner för att prata om det?
O nu handlade det ju inte om något "missfall", bara att hon hade nämnt i sin profil att hon "inte var säker" på om hon ville ha barn.

Det kan man för all del göra. Men de flesta kvinnor har många olika män de kan välja att skriva med på tinder. Oftast vill man väl ha en lättsam, trevlig och kanske flirtig konversation till att börja med. Att genast bli ifrågasatt om sina viktigaste livsval gör ju att det istället blir tungt, jobbigt och tröttsamt. Det är den typen av frågor man kommer att behöva svara på om man är på väg att på allvar gå in i en relation med någon ja, men där ligger ju inte landet när man först börjar skriva med någon på tinder.

Jag tror absolut inte att de flesta män skulle "svara sunt" på den frågan. Jag tror man skulle vara avmatchad snabbare än någon hinner blinka om man inledde konversation med att ifrågasätta varför en man som angett att han inte vill ha barn inte vill ha barn. Det skulle förmodligen dra igång red alert hos en man som få andra frågor kunde göra.
Citera
2022-12-10, 19:07
Medlem
Citat:

Du är också mentalt 12 år gammal eller? Man blir inte arg på främlingar som ställer adekvata frågor bara för att man själv har ett ärr. Är det privat säger man att man helst inte pratar om det men att man inte vill ha barn.

Att bli arg och sur på en sån fråga är exakt problemet med vår värld idag med vuxna människor som är mentalt 12 år gamla.
Citera
2022-12-10, 19:09
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Du är också mentalt 12 år gammal eller? Man blir inte arg på främlingar som ställer adekvata frågor bara för att man själv har ett ärr. Är det privat säger man att man helst inte pratar om det men att man inte vill ha barn.

Att bli arg och sur på en sån fråga är exakt problemet med vår värld idag med vuxna människor som är mentalt 12 år gamla.

Det är väl snarare så att back in the days hade alla 12 åringar som inte tillhörde pöbeln för länge sen lärt sig grundläggande folkvett och inte betett sig såpass efterblivet att man direkt stöter sin nya matchning ifrån sig.
Citera
2022-12-10, 19:09
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Har du Aspergers eller? Vem fan ens ifrågasätter en okänd människas beslut om barn öht? 😂
Citera
2022-12-10, 19:10
Medlem
Citat:
Det är väl snarare så att back in the days hade alla 12 åringar som inte tillhörde pöbeln för länge sen lärt sig grundläggande folkvett och inte betett sig såpass efterblivet att man direkt stöter sin nya matchning ifrån sig.

Folk fick stryk om de inte betedde sig, idag får inga stryk när de beter sig fel och då blir de inte uppfostrade
Citera
2022-12-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har du Aspergers eller? Vem fan ens ifrågasätter en okänd människas beslut om barn öht? 😂

Det kan man väl göra? Det är en intrinsikal extremt stark drivkraft som alla människor bör ha? Något är fel om man ej vill ha barn och låt inte någon som inte vill ha barn övertyga dig något annat.

Vi är satta på jorden för att äta, dricka, skita och fortplantning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in