2022-12-10, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Du får inte glömma att ingen av anmälningarna kommer från horan själv.
Hon verkar vara en duktig manipulatör. Andra anmäler åt henne.
Citera
2022-12-10, 10:16
Medlem
Spotlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Hon verkar vara en duktig manipulatör. Andra anmäler åt henne.

Precis så. Det verkar hon ha kommit ganska långt med

och allt handlar givetvis om att män fruktar starka kvinnor om hon får säga det själv.

Skuggspelandet tar ljuset från kärnan.
Citera
2022-12-10, 10:20
Avslutad
Jag hoppas de traumatiska minnena från övergreppen som de sadistiska polismännen utsatt LS för återvänder.
Sådant kan ta tid, kanske hon inte vågar berätta hela sanningen av rädsla för repressalier mot släkt o vänner, vi vet att polisen har frikort att göra precis vad som helst mot det svenska folket.
Citera
2022-12-10, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Dock ser jag ingen större anledning tjafsa om huruvida Staaf är polis eller inte och vem som får kalla sig det osv. Det är liksom en petitess i sammanhanget.

Det kunde ha varit en petitess, ja, om inte Linda Staaf själv hade presenterat sig som det. Kan inte länka från mobilen men det har tagits upp flera gånger i tråden: ”Utöver polis är jag jurist och civilekonom …”

Om hon då fräckt har ljugit om det förstnämnda (som dessutom bör vara ganska lätt att avslöja), vad finns det då som säger att allt annat är sant? Med hennes studier i USA, att hon drivit en juristbyrå i Östersund och studerat nordiska språk, för att ta några exempel i högen.

Som det ser ut har hon särat på benen för minst tre äldre män på sin väg uppför karriärstegen (inte för att åldern behöver spela någon roll egentligen) och därmed krossat tre familjer. Det är dumt att spekulera men inte omöjligt att en del av de här barnen har tagit sin mammas parti och kan komma att avsky sin farsa för resten av livet. Var det i så fall värt det för att få doppa några gånger..?

Vad händer om och när de här fula gubbarna tänker med kuken nästa gång men då har en ung, sexig ryska med getingmidja och bröst som meloner (som i LS kioskdeckare) framför sig? De tycks inte besitta det omdöme som krävs av personer i deras ställning. Löfvings agerande när hon skulle tillsättas till en tjänst är av allt att döma helt förkastligt. Nu har han dessutom anklagats för att ha misshandlat henne.

Peter Springare skrev att det länge gick rykten om att hon var Löfvings älskarinna och som någon skrev tidigt i tråden - hon har kanske inte haft så roligt på arbetsplatsen. Om det tisslas och tasslas och andra kvinnliga medarbetare fattar motvilja (och känner avund- och svartsjuka) mot henne så kan stämningen nog ha varit ganska spänd.

Var det värt att snärja gifta män och ljuga offentligt för att komma dit?

Att hon skyller ”smutskastningen” på att hon är kvinna är ytterligare ett lågvattenmärke och så dumt att klockorna stannar. Hoppas ingen går på det.

Hoppas framför allt att sanningen ska komma fram och att alla som sitter på befattningar de inte behärskar blir utbytta. Kanske börjar de med Thornberg? Vad är det ordspråket säger: ”Fisken ruttnar från huvudet”?
Citera
2022-12-10, 10:23
Medlem
disquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Varför ljuger du? Bestämmelser kring skjutvapen finns i förordning om statliga myndigheters skjutvapen. Kolla särskilt paragraf 8.

Myndigheter kan förvisso utifrån förordningen besluta om föreskrifter men i polismyndighetens föreskrift ang vapen finns egentligen inget som hindrar att myndigheten även tilldelar civilanställda vapen. Avgörande i bestämmelserna är istället behovet av vapen. Finns exv polisutbildade som arbetar på IT-avdelningen som av myndigheten blivit av med vapen pga behov saknas.

Förresten, du vet att förr i tiden krävdes att alla polischefer hade en jur kand. Skulle Sveriges alla polischefen då inte fått bära vapen för att dem var juristutbildade och inte polisutbildade? Polisutbildning klarar vem som helst. Krävs inte mycket. Matematiken på gymnasiet är bra mycket mer avancerat än hela polisutbildningen.
Var har jag ljugit? Nolla
Citera
2022-12-10, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
Man kan ju dock fråga sig varför hennes väninna på myndigheten anmäler Löfving två gånger om det inte hänt något olagligt?
Nu har det kommit fram att det handlade om misshandel.
Citera
2022-12-10, 10:27
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Männen lät sig luras. Så synd om männen är det inte. L.S är en räv som spelat sina kort rätt.

Det är däremot synd om de familjer som drabbats. Drabbats pga män som offrar kvinna, barn, familjegemenskap etc mm för att stoppa kuken i fittan på en attraktiv kvinna.

All skam ligger faktiskt hos männen som inte genomskådat L.S. Har själv träffat såna kvinnor. Dom har ett speciellt sätt att dupera och manipulera. Men har man en gång träffat en sådan kvinna så lär man sig känna igen dom. Deras förmåga att få just dig att tro att du är föremålet för deras intresse är deras gift som dom matar dig med. Som man så är det så lätt att svälja det betet. Ni är förmodligen många män som just nu, i skrivande stund, har en sådan kollega som lurar skiten ur dig.
Har av egen erfarenhet sett liknande grejer på arbetsplatser där det är ytterst olämpligt att kuken körs i fittan och de följder av nepotism, ojämnt arbetsansvar och tveksamma karriärer som följer på det.

I grunden är det ett socialbiologiskt problem. Människor knullar och umgås med de spenderar mycket tid med. Folk umgås och spenderar tid på jobbet. Leif GW Persson berättade något tänkvärt för många år sedan - kvinnor inom Polisen är antingen ihop med en snutkille eller har varit. Samma sak finns i Försvarsmakten. De blir ihop med killar trots att de vet att det inte är lämpligt.

Manliga befäl/läkare/lärare vet mycket väl att det är de som får ta smällen när det kommer ut att de skitit där de äter. Kvinnor förklär karriärsknullandet i ett "förhållande" för då ser det bättre ut när de beklagar sig över att "män inte kan hantera starka kvinnor i karriären" eller "jo, jag var visst förälskad". För män finns inga sådana offerkort att spela ut - och det ska enablers som Löfving och co. inte heller ha.

Jag kan tänka mig att Staafen efter konferensknull lagt upp sina stötar som "jag är redo för mer ansvar bara du ser till att skicka mig på internutbildningar och fixar du så jag får bära vapen vill jag att du trycker mig i fisen nu pappa". Klä upp jobbknullandet i arbetsdräkt så dumjäveln lättare ska intala sig själv att hon fått specialgräddfil för att hon är smart och ambitiös. "Att jag får tillgång till fittan har ju inget med det att göra."

Nej, fy fan. Detta är ett beteende som måste bekämpas.
Citera
2022-12-10, 10:29
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kpiteskit
Feminist-kärringen surar på DN idag. Vad är det för ena djävla "ledare" idag i Sverige?

Näe. Sparka slynan, tycker jag.
Jadå, med hennes nästan riktiga CV och nästan riktiga kontaktnät kan hon väl skaffa sig någon närsynt sockerpappa i ICA-koncernen så kan hon göra karriär där med som "stark kvinna".
Citera
2022-12-10, 10:34
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Jag hoppas de traumatiska minnena från övergreppen som de sadistiska polismännen utsatt LS för återvänder.
Sådant kan ta tid, kanske hon inte vågar berätta hela sanningen av rädsla för repressalier mot släkt o vänner, vi vet att polisen har frikort att göra precis vad som helst mot det svenska folket.
Anar vi en snyftig biografi och huvudet förstående på sned hos Tilde de Paula inom en snar framtid?
Citera
2022-12-10, 10:36
Medlem
Ratads avatar
Att Staaf inte anmäler en potentiell misshandel från Lövet är inte konstigt. Det finns massor av människor som blir utnyttjade, hotade och misshandlade som inte själva vill anmäla av olika anledningar.
Citera
2022-12-10, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Att Staaf inte anmäler en potentiell misshandel från Lövet är inte konstigt. Det finns massor av människor som blir utnyttjade, hotade och misshandlade som inte själva vill anmäla av olika anledningar.

Myndigheten uppmanar att man anmäler men mörkar själva när något händer.. snart faller korthuset om vi fortsätter i samma riktning.
Citera
2022-12-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedster
Vad underbart att en totalt olämplig kandidat tas ut av en grupp med betydande kunskaper för tjänsten.

Hon hade inte i närheten av den kompetens eller utbildningar för att ens kvalificeras som kandidat MEN hon har en fitta av GULD uppenbarligen då hon blev anställd på felaktiga grunder samt efter en tid fick lönehöjning ÄVEN retroaktivt under den tiden hon blev utbildad och INTE hade kvalifikationer.....

Hurra för kvoteringar..
Retroaktiv lön... hur vanligt är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in